پیام تسلیت کميته رهبری نوین حزب دموکراتیک خلق افغانستان (حزب زحمتکشان افغانستان)

پیام تسلیت کميته رهبری نوین حزب دموکراتیک خلق افغانستان

(حزب زحمتکشان افغانستان)

————————————-

۶ / ۱ / ۲۰۲۴

 

         غم و درد و اندوه رهروان جنبش انقلابی مردم بلا کشیده افغانستان را پایان نیست و هر روز فرزندی از این کارزار پرشور را در دل خاک می سپارند.

        دراین روزگاران تیره و تار که کشور مان را لشکر جهل و دیوهای مست و خون آشام به گروگان گرفته و زندگی و جان شهروندان را خطرغرق شدن در گودال سیاه روزی تهدید می کند و زورگویی و خودکامگی دشمنان مردم دست بالا دارد؛ مرگ نیز هم میهنان را آرام نمی گذارد و گاه و بیگاه به سراغ بهترین های مان می آید و خانواده ها را در سوگ و ماتم می نشاند.

         با دریغ و درد که حزب دموکراتیک خلق افغانستان در این روز ها بهترین فرزندان خود را از دست داد و مرگ به خانواده ی جنبش انقلابی و عدالت خواه و پیشرو مردم افغانستان آتش زد.

          با اندوه بی پایان خبر آمد که امروز (۶ /۱/ ۲۰۲۴) دیو سیاه مرگ، رفیق نور احمد نور یکی از پیشکسوتان راه رهایی زحمتکشان - عضو پیشین دفتر سیاسی  و دبیر کمیته مرکزی ح.د.خ.ا، همچنان شرکت کننده ی نخستین کنگره ی حزب را از ما گرفت. 

       رفیق نور مرد خرد و اندیشه بود و سال ها در پیشبرد وظایف بسیار مهم و با اهمیت حزبی باشور انقلابی و دلبستگی به بینش نوین سیاسی و اجتماعی به جنبش انقلابی، دموکراتیک و دادخواهانه مردم افغانستان خدمت صادقانه انجام داد و با اراده ی استوار در پرتو اندیشه ها و آرمان های انسانی حزب در پرورش نسلی از رزمندگان میهن دوست زحمت کشید.

      رفیق نور در گستره ی زندگی سیاسی نیرو های انقلابی و پیشرو افغانستان، شش دهه سابقه خدمتگزاری را در کارنامه ی خود دارد و با نیرومندی به دادخواهی برخاست و با ارتجاع، بیدادگری و همه دشمنان داخلی و خارجی زحمتکشان در دشوار ترین روز ها رزمید و در برابر بی عدالتی و استبداد قرار گرفت و ‌برای آزادی، دموکراسی، حق طلبی، برابری حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی شهروندان، عدالت و پیشرفت اجتماعی صدا بلند کرد و تا آخر به آن وفادار باقی ماند و در میدان مبارزه ی سیاسی با امپریالیسم، استعمار، استثمار، نژادپرستی، فاشیسم و نظامی گری سر تسلیم فرود نیاورد.

       رفیق نور بسیار پاک و بی آلایش زیست و تسلیم دشواری های روزگار نشد و از آرمان ها و منافع مردم و میهن دفاع کرد.

     در گذشت رفیق نور احمد نور را به رفقا‌ٰ، دوستان و همه پیکار جویان راه آزادی، دموکراسی، عدالت و پیشرفت اجتماعی و اعضای خانواده ی این همرزم پیشکسوت خود تسليت گفته، برای همگان شکیبایی می خواهیم.

نام و یاد رفیق نور همیشه و گرامی باد!

کميته رهبری نوین حزب دموکراتيک خلق افغانستان

(حزب زحمتکشان افغانستان)