رقابت‌ ميليونرهاي جهان براي کنترل زمین های ارزشمند!

رقابت‌ ميليونرهاي جهان براي کنترل زمین های ارزشمند! شمار ثروتمندان در شمال آمريكا بسيار بيشتر ازاروپا شده است

گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران: آيا اين يك بحران تازه است كه باعث بروز تشنج در نشست سازمان ملل مي‌شود؟ به هيچ وجه اين تنها توصيف صحنه‌اي است در مركز لندن كه در آن ثروتمندان و چهره‌هاي مشهور با يكديگر براي به دست آوردن ملكي خوب در منطقه‌اي بسيار عالي رقابت مي‌كنند.

بازار مسكن و املاك در لندن در حال حاضر بسيار داغ است و متوسط قيمت مسكن در اين شهر نزديك به 397‌هزار دلار است.
اما در مركز و غرب لندن و شمال هايدپارك اين شرايط به نقطه جوش رسيده است. آمار و ارقام نشان مي‌دهد كه متوسط قيمت مسكن در اين منطقه از يك‌ميليون پوند فراتر رفته ‌است.

افزايش غيرطبيعي قيمت مسكن در اين منطقه دو دليل دارد. اولين دليل آن كاملا اقتصادي است. اين منطقه بيش از تعداد خانه‌هاي قابل فروشش، ثروتمند دارد. دليل دوم موقعيت اين منطقه است.

وقتي ثروتمندترين خريداران دنيا مي‌خواهند يك ملك ديگر به فهرست اموالشان اضافه كنند به جاي پاريس و منهتن به سراغ مركز لندن مي‌روند.
اين يك حدس و گمان نيست و آمار اين را ثابت كرده است.لندن همه ويژگي‌هايي را كه مردم ثروتمند دنيا خواستار آن هستند، دارد. يعني امنيت، زبان ساده و مدارس خوب، نظام مالياتي راحت براي صاحبان خارجي ملك و بزرگ‌ترين پايتخت مالي دنيا.
از سوي ديگر بنگاه‌داران املاك در لندن كار بازاريابي را به خوبي در نقاطي چون سنگاپور، دبي، آمريكا و شانگهاي كه سرمايه‌گذاران ثروتمندي دارد، انجام داده اند تا سرمايه خريداران را جذب كنند.
شمار ثروتمندان در شمال آمريكا بسيار بيشتر از اروپا شده و اين اولين بار است كه چنين اتفاقي مي‌افتد. همزمان تعداد ثروتمندان در سنگاپور، آفريقاي جنوبي، هنگ كنگ، هند و استراليا افزايش يافته است.
در اين شرايط انگليسي‌ها تنها نيمي از خانه‌هاي گران قيمت لندن را خريداري مي‌كنند و نيمي ديگر را خارجي‌ها مي‌خرند. همين علاقه فوق‌العاده خارجي‌ها به مسكن و مستغلات مركز لندن موجب شده تا اين منطقه و به طور كلي شهر لندن تابع قوانيني متفاوت از ديگر نقاط كشور باشد. به همين دليل سير صعودي قيمت‌ها در اين شهر بسيار پرشتاب‌تر و رقابت‌ نزديك‌تر است.

سيستم امنيتي خانه‌هاي مركز لندن بسيار پيشرفته‌تر از خانه‌هاي ديگر نقاط شهر و ديگر شهرهاي اروپايي است. خانه‌هايي كه به تازگي ساخته مي‌شود پيشرفته‌ترين امكانات امنيتي را دارند و خانه‌هاي مربوط به سال‌هاي گذشته مورد نوسازي قرار گرفته و به اين امكانات مجهز شده اند. لندن هيچ گاه تا اين اندازه جاذبه اقتصادي نداشته است. در سال گذشته 60‌درصد سود اقتصادي شهر لندن به سود حاصل از بازار املاك تعلق داشته است.

اين رونق باعث رونق موسسات مالي اين شهر هم شده به طوري كه امسال اين موسسات 12700 كارمند ديگر به نيروي كار خود اضافه خواهند كرد. از 500 شركت جهاني كه در آمارهاي سالانه مجله «فورچون» مطرح مي‌شوند، 65‌درصد آنها لندن را براي فعاليت‌هاي مالي خود انتخاب مي‌كنند. پايتخت انگليس همچنين بيشتر از هر شهر ديگر در دنيا بانك خارجي دارد.

قيمت مسكن در مركز لندن يكسان نيست و بعضي مناطق، قيمتي بالاتر از نقاط ديگر دارند. به همين نسبت ميزان علاقه خارجي‌ها به اين مناطق هم متفاوت است.
مثلا در وست مينيستر قيمت متوسط مسكن بين 5/1 تا 5‌ميليون پوند است و بيشتر ايتاليايي‌ها مشتاق خريد مسكن در اين منطقه هستند.
«بلگراويا» خانه‌هايي با قيمت 8/1 تا 2/9‌ميليون پوند دارد و روس‌ها، خاورميانه‌اي‌ها‌ و بعضي اروپايي‌ها مشتاق خريد خانه در اين مناطق هستند. در «ميفير» خانه‌هاي بزرگتري نسبت به ديگر مناطق لندن وجود دارد و قيمت مسكن در اين منطقه بين 4/2 تا 4‌ميليون پوند است. فرانسوي‌ها، آمريكايي‌ها و خاورميانه‌اي‌ها به دنبال خريد خانه در اين منطقه هستند.

در چلسي قيمت مسكن بين 3/2 تا 7/3‌ميليون پوند است. مشتاقان خريد مسكن در اين منطقه به نقطه و كشور خاصي محدود نمي‌شود و مردم از سراسر جهان در اين منطقه به خريد خانه روي مي‌آورند.