پيام تبريک به مناسبت آغاز فعاليت نوين و نشر اسناد زندگی ساز حزب دموکراتيک خلق افغانستان

هدایت حبیب 

پيام تبريک به مناسبت آغاز فعاليت نوين و نشر اسناد زندگی ساز

حزب دموکراتيک خلق افغانستان (حزب زحمتکشان افغانستان)

رفیق های گران ارج هيأت رهبری نوين ح، د، خ، ا(ح، ز، ا)!

اولتر از همه برگزاری جلسه ی تاريخ ساز مورخ ۴ دسامبر ۲۰۲۲ را که در جريان آن گزارش کار و فعاليت پيشين ارائه؛ برنامه ی نوين و اساسنامه جديد ح.د.خ.ا تصويب و هيأت رهبری حزب انتخاب گرديد؛ و پرچم گلگون ح. د.خ. ا باری دراهتزاز درآمد، حضور شما پيشکسوتان و ساير سنگرنشينان اين حزب شهيدان و رادمردان کشورمان مبارک و تهنيت گفته پيروزی های تک تک تان را در زمينه ی تطبيق اهداف سترگی که در برنامه حزب بيان گرديده است؛ آرزو می نمايم.

رفیق های گرامی !من طرح نخستين برنامه و اساسنامه تاريخ ساز ح.د.خ.ا را بار اول در سال ۲۰۱۰ به دقت خواندم و درهمان زمان تصميم گرفتم تا با تصحيح اشتباه گذشته ام در سال ۲۰۰۶ و اندکی پس ازآن؛ سرنوشت خود را مانند ۲۵ سال زندگی پيشينم، در حزب محبوب مان، باری با رفیق های کميته ی فعالين ح.د. خ. ا، که دروازه مدرسه انسانسالار زنده ياد ببرک کارمل بزرگوار را باز کرده اند؛ گره بزنم.

همانا راه و سرنوشت حزبی و سياسی ام را از طريق ارتباط با رفيق فيضی گرامی، باری با سنگرداران ح.د.خ.ا تأمين نموده؛ فرموده ی رهنمودی مولانای بزرگ را :

هرکسی کو دورماند از اصل خويش ــ باز جويد روزگاری وصل خويش

رهنمای کار و زندگی حزبی و سياسی خود قراردادم.

سپس مرجع نشر مقالات و گفتنی های لازم را نه تنها با سايت وزین آريايی؛ بلکه از سال ۲۰۱۰ بدينسو با تارنگاشت "سپيده دم" بازتاب دهنده اهداف پيشين و نوين حزب مان دريافتم، که تا همين اکنون ادامه دارد و به تعداد ۱۱۲ مقاله ام در اين ارگان نشراتی واقعی ح. د. خ. ا (ح .ز.ا) منتشر شده و قابل دريافت است.

ازاين که من نسبت مصروفيت درمراسم سوگواری برادر بزرگوارم زنده ياد دوکتوراسد الله حبيب نتوانستم افتخار عضويت اين نشست تاريخ ساز پيشکسوتان حزب مان را نصيب شوم، اميدوارم رفیق های رهبری حزب، معذرتم را بپذيرند.

 

اما متن برنامه نوين و اساسنامه جديد و ساير اسناد حزب را پس از تصويب و نشر مجدد آن در تارنگاشت سپيده دم به خوانش گرفتم.

دراين برنامه، گذشته ی افغانستان بازتاب روشن يافته؛ وضع موجود کشور تشريح شده و راه نجات وطن و مردم ما از وضع فلاکتبار کنونی برملا گرديده و در يک کلام اين برنامه، يگانه سند رهگشای ميهن و مردم ما از پنجه های خونين اشغالگران خارجی و مزدوران داخلی آنان می باشد.

همچنان فراخوان کميته رهبری نوين ح. د. خ. ا (ح.ز.ا) را بدقت کامل مطالعه نمودم.

در سه بخش اول آن: در آغاز، خطاب به اعضای پيشين ح. د. خ. ا که به آرمانهای آنسانی آن حزب معتقد باشند؛ دست وحدت باهمی با آنان دراز نموده است. سپس به ادامه آن از جوانان کشور دعوت بعمل آمده تا اگر بخاطر نجات وطن و مردم از وضع موجود علاقه مند ورق زدن صفحه خونين کشور باشند؛ راه ورق زدن اين برگه ی تاريخ در برنامه ی نوين ح. د. خ. ا به خط درشت نوشته شده؛ آغوش گرم حزب بر روی تان باز است. زيرا اين حزب متعلق به جوانان رسالتمند افغانستان می باشد.

در کتگوری سوم از احزاب سياسی ترقيخواه و تحول طلب که به امراض ساری قوم پرستی ـ قبيله گرايی ـ زن ستيزی ـ تفنگ و ترياک ودين سالاری و سرمايه سالاری مصاب نبوده اند تقاضا بعمل آمده تا بخاطر برچيدن بساط اشغالگران و مزدوران آنان بايست گامهای استوار را درجهت تشکيل جبهه متحد ملی و دموکراتيک برداشت.

همچنان در بخش چهارم هشدار به کشورهای اشغالگر داده و توضيح شده که شما مسؤول درجه اول ويرانی افغانستان و بربادی مردم آن در دادگاه تاريخ خوهيد بود.

همين طور در بخش پنجم به زمامداران چين ـ روسيه و شماری ديگر خاطرنشان گرديده که هرچه زودتر از حمايت طالبان جنايتکار دست کشيده به زخم خونين مردم افغانستان نمک نپاشيد.

ودر بخش ششم و دراخير از سازمان ملل متحد و کشورهای صلح دوست جهان تقاضا نموده تا نه تنها طالبان را هيچ گونه کمک نکنند؛ بلکه حمايت همه جانبه تان را از مردم بپا خاسته و درحال قيام افغانستان بنمايند.

بنابرآن من با تاييد و حمايت همه جانبه از همه اسناد ذکر شده ی حزب؛ پيوند باهمی ام را (مانند ۱۲ سال قبل با کميته فعالين پيشين ح. د. خ. ا)؛ اکنون پس از آغاز فعاليت نوين کميته رهبری نوين ح. د.خ. ا(ح.ز.ا) يکبارديگر اعلام می دارم و آرزومندم تا آخرين نفس های زندگی با رفیق های سنگرنشين حزب محبوبم (ح.د.خ.ا ـ ح.ز.ا) درکنارهم بخاطر نجات وطن و مردمم افتخار پيکار باهمی را داشته باشيم.

زنده باد مردم آزاديخواه و سربلند افغانستان!

دراهتزاز باد پرچم گلگون ح. د. خ. ا (ح.ز.ا)!

هدايت حبيب