هفتم اکتوبر، تجاوزبیشرمانه واشغال کامل جنایتکارانه افغانستان!

هفتم اکتوبر، تجاوزبیشرمانه واشغال کامل جنایتکارانه افغانستان!

"مداخله و تجاوز بر خاک افعانستان و مردم آن در سال ۱۹۷۹، از طریق ابزار تروریسم دولتی، گروه های جهادی و گروه های تروریستی اسلام افراطي که از سراسر جهان از طرف ایالات متحده امریکا و متحدین آن آغاز شد؛ برای ما می‌گویند، که این تاریخ جنایتکارانه و شرم آور غرب را در افعانستان فراموش نموده وبه تبلیغات تحریف امیز آن گوش کنیم."

تهیه کننده‌: عارفه  و رحمت ايماق

۷ اکتبر ۲۰۲۳

تجاوز واشغال غیر قانونی، جنایتکارانه، وشرم آور افغانستان ۲۲ سال قبل، بروز چهار شنبه ۷ اکتوبر۲۰۰۱،دریک عملیات نظامی با شرکت ۱۵ کشور اعضای ناتو،عمدتاً آیالات متحده امریکا، وانگلستان، تحت نام "عملیات آزادی پایدار"، که در حقيقت (عملیات جینوساید وکشتار ماندار وپایداراست)، با تخلف از تمام قوانین بین المللی انجام شد و اکنون ۲۲ سال تمام ازآن  روزمی گذرد.

امریکا و ناتو در۲۰ سال اشغال کامل افغانستان،گروه های جهادی ابزار تروریسم دولتی متشکل از قاچاقچیان مواد مخدرو منایع زیر زمینی این کشور را حمایت نموده و ازجانب ديگر این کشور را لانه بیش از۲۰ گروه ترورستی، برای ادامه( یک بحران کنترول شده) و حفط تشنج در آسیای مرکزی و جنوب آسیا، به هدف مداخله در امور داخلی چین، کشورهای آسیای میانه و روسیه ادامه داد.

بتاریخ ۱۵ آگست ۲۰۲۱ بر مبناي بر نامه دیگری طالبان که در هماهنگی با سایر گروه های ترورستی، عمدتا، القاعده،داعش، داعش خراسان، گروه های اسلام گرای افراطي از چین و کشور های آسیای میانه، در یک بحران که از طرف امریکا و ناتو کنترول میشد، افعانستان  و مردم آن را به طالبان، لشکر نیابتی شان واگذار، و اکنون ازطریق قطر، سفارت آمریکا در دوحه کنترول و اداره می‌کند.

دراین جنگ جنایتکارانه که از طولانی ترین جنگ در تاریخ تجاوزات امریکا است، دستان ۶ رئیس جمهور امریکا، از جیمی کار تر، تا دونالد ترامپ، و بایدن نئو فاشیست درخون مردم افغانستان رنگین است و مرتکب جنایت بشری، جنایت جنگی در کشور ما هستند.

 

تجاوز و اشغال کامل زمین وفضای افغانستان وبعدا استقرار پایگاه های نظامی آن، تحت بهانه " مبارزه با ترورزیم انجام شد، در حالیکه تروریزمُ وایجاد باند های ترورستی ۷ گانهُ و۸ گانه در افغانستان، تولید اصلی امپر یالیسم امریکا بود، که در دهه هفتاد قرن گذشته آن را ایجاد نموده بودند.

زبیگنیو بر ژنسکی مشاور امنیت ملی جیمی کارتر در زمان حیات ننگین وضد بشری خویش در مصاحبه با سی ان ان اعتراف نمود که آیالات متحده امریکا بن لادن،والقاعده را ایجاد و سازمان داده، واز آنها حمایت نمود تا بر ضد شوروی و دولت آن زمان چپ گرای افغانستان بجنگند.

 به ادامه برژسنگی که دستان وی نیز در خون مردم افغانستان رنگین بود، بیان نمود که "القاعده نیاکان جهادیهای افغانستان است."

همانطوری که تذکر رفت،جنایات امریکا ومتحدینش در افغانستان به دهه هفتاد بر میگردد وطی این سالها با ایجاد گروه های ترورستی خرابکار ضربات مهلک را بر پیکر اجتماعی، اقتصادی وفرهنگی کشور ما وارد نموده واکنون افغانستان و مردم آنرا را بحیث یک ملت واحد نابود نموده و مردم افغانستان را در تحت یک ملت به قبایل، عشیره تقسیم وتنزیل داده و یک گروه ترورستی خشن که از زمان اشغال افعانستان زنان کشور را به مادون انسان تقلیل داده، از تحصیل باز داشته و در کل زنان کشور را در یک زندان سر باز! نگهداشته است، تحت نظر مستقیم ناتو تسلیم این گروه ترورستی نمود.

بلی!این ضربات  مهلک از طریق ( تروریسم دولتی ) وایجاد باندهای افراط گرای اسلامی " کانترا " اسلا می بر علیه کشور وملت ما۴۴ سال قبل وارد گردید.

دراین جنایت شنیع ودوران سیاه تاریخ افغانستان ملیونها شهروند اين کشور به قتل رسیده و همین اکنون بیش از۴ ملیون شهروندان افغانستان آواره در کشورهای پا کستان وایران در شرایط سخت و ناگوار زنده گی دارند.

در نتیجه بیش از ۴  دهه سر مایه گذاری تروریسم دولتی وایجاد کانترا ها، وسرمایه گذاری بالای انها (تمویل، تسلیح وتربیت تروریستی) گروه های قاتل را که از هیچگونه خرابکاری مانند: ترورشهروندان کشور، تخریب ومنهدم ساختن دارایی ها وتا سیسات وزیر ساخت عامه، مکاتب، غارت منابع زیر زمینی... ،دریغ ننمودند،این گروه هارا در سال۱۹۹۲ در یک توطئه از طریق سازمان ملل  بازندانی نمودن و بقتل رساندن فجیعانه ی دوکتور نجیب الله رئیس‌جمهور افعانستان بر سر قدرت رساندند.

جنایات شنیع که امپر یالیسم امریکا ومتحدین آن که طی سالهای مداخلت، تجاوز، و تجاوز  و اشغال مستقیم مرتکب گردیده عبارت اند:

ـ قتل  بیش از دومیلیون  شهروندان کشور ما

- غارت وچپاول منابع زیز زمینی کشور مانند یورانیوم، لیتیوم، طلا،و...

ـ افغانستان بد ترین جای برای زنده گی زنان.

ـ از هر ۸ تن اشهروند اين کشور، یکتن از گرسنگی رنج می برند.

ـ مردم افغانستان ازغمگین ترین مردمان جهان بشمار می رود.

ـ تبدیل افغانستان به کشور تو لید مواد مخدر درجهان، که گفته میشود بیش از۹۰ درصد هیرویین جهان از افغانستان تهیه میگردد ونیرو های اشغالگر در ترویج وتولید آن نقش مستقیم داشته ودرآمد عظیم را از این طریق بدست آورده وارد بازار مالی وال استریت مینمایند و اکنون‌ تجارت و کنترول کشت آن  کاملا تحت کنترول طالبان است وادامه دارد. گزارشات ملل و طالبان که کشت مواد مخدر ممنوع شده، بصورت قطعی حقیقت ندارد.

ـ حدود بیش از ۶ ملیون شهروند کشور ما افغانستان مبتلا به اعتیاد مواد مخدر هستند، که بخش قابل ملاحظه آن را زنان، جوانان تشکیل میدهد.

ـ بیش از ٪۸۰ مردم افغانستان در تحت خط فقر زنده گی دارند.

ـ تفرقه ملیتی را در کشور با ایجاد ساختار بنام (دولت) متشکل از جهادی ها برمبنای برنامه استعماری به حد نهايی آن رشد دادند وشیرازه کشور را برای ساختار یک ملت واحد ازهم پا شانیدند و اکنون یک گروه تک قومی طالبان با حزف تمام اتنیک های دیگر، و احزاب سیاسی ملی با وحشیانه ترین شکل آن در قرن ۲۱ حاکمیت دارند. ازاين رو در افغانستان اشغال شده، شمه ای از دموکراسی؛ استقلال سياسی و حاکميت ملی وجود ندارد.

ـ ایجاد فقر وگسترش آن در کشور در نتیجه جنگ دوام دار واشغال کشور ورقم بیکاری بیش از70 در صد که بخش عظیم ان را فر زندان فقرا تشکیل میدهند؛ از کارنامه های ننگين اشغالگران غارتگر جهان سرمايه و مزدوران داخلی و منطقه يی آنان، در رأس ايالات متحده ی امريکا و متحدين آن میباشد.

پایان