بولیوی صدمین سالگرد انقلاب روسیه را جشن میگیرد

بولیوی صدمین سالگرد انقلاب روسیه را جشن میگیرد

آلوارو گارسیا لینِرا معاون رییس‌جمهور بولیوی اعلام کرد که آن کشور مراسمی به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب بلشویکی با شرکت مهمانان بین‌المللی برگزار خواهد کرد. او در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: «ما، به مثابه سوسیالیست، کمونیست، بلشویک و ژاکوبین از برگزاری این همایش درباره انقلاب روسیه بسیار خوشحالیم.» یوجینیا بریدیخینا استاد روسی تاریخ که بش از ۲۰ است که در بولیوی زندگی می‌کند توضیح داد که مراسم تئوری انقلاب روسیه، معنی آن، نفوذ آن بر جنبش‌های چپ‌گرا، تأثیر آن بر جهان-از جمله بر آمریکای لاتین و بولیوی-را بررسی خواهد کرد.

منبع: تله‌سور
تارنگاشت عدالت
مراسم تئوری انقلاب روسیه، معنی آن، نفوذ آن بر جنبش‌های چپ‌گرا، تأثیر آن بر جهان-از جمله بر آمریکای لاتین و بولیوی-را بررسی خواهد کرد.

آلوارو گارسیا لینِرا معاون رییس‌جمهور بولیوی اعلام کرد که آن کشور مراسمی به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب بلشویکی با شرکت مهمانان بین‌المللی برگزار خواهد کرد.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: «ما، به مثابه سوسیالیست، کمونیست، بلشویک و ژاکوبین از برگزاری این همایش درباره انقلاب روسیه بسیار خوشحالیم.»

گارسیا لینِرا گفت در سال ۱۹۱۷، جهان به دو اردوگاه تقسیم شده بود: « اردوگاه مسلط و اردوگاهی که در صدد بود جهان را در جهت عدالت اجتماعی تغییر دهد.»

مراسم توسط معاونت رییس‌جمهور و دانشکده تاریخ دانشگاه سان آندرس برای روزهای ۸-۶ نوامبر در لاپاز سازماندهی شده است.

یوجینیا بریدیخینا استاد روسی تاریخ که بش از ۲۰ است که در بولیوی زندگی می‌کند توضیح داد که مراسم تئوری انقلاب روسیه، معنی آن، نفوذ آن بر جنبش‌های چپ‌گرا، تأثیر آن بر جهان-از جمله بر آمریکای لاتین و بولیوی-را بررسی خواهد کرد.

پابلو ایگلسیاس رهبر پودموس اسپانیا و آندری شلچکف مورخ روسی در مراسم شرکت خواهند کرد.

ولادیمیر لنین پس از بازگشت از تبعید در سوئیس، در پی انقلاب فوریه با گاردهای سرخ بلشویک و کارگران و دهقانان روسیه در اکتبر ۱۹۱۷‌به کاخ زمستانی حمله کرد، دولت موقت را که بلشویک‌ها یک انقلاب بورژوا دمکراتیک می‌دانستند، سرنگون کرد و به جای آن اتحاد جمهوری‌های سوسیالیستی شوروی-نخستین حکومت سوسیالیستی دیرپای جهان را بر روی ویرانه‌های نظام عقب‌مانده فئودالی- تشکیل داد.

اتحاد شوروی که یک‌ششم جهان را دربر می‌گرفت، به دنبال یک انقلاب جهانی علیه سرمایه‌داری و امپریالیسم بود، و آشکارا مخالفت خود را با استعمار، نژادپرستی و استثمار اعلام کرد.