روسیه برای یک جهان جدید شجاع آماده است!


روسیه برای یک جهان جدید شجاع آماده است!

تهیه کننده:عارفه ورحمت.

17 دسامبر 2023

منابع: فرستاده مردم،وتله سور.

چکیده:

ولادیمیر پو تین برای دور پنجم خودرا بحیث رئیس جهور فدراسیون روسیه به خواست اکثریت احزاب سیاسی و مردم آن کاندید کرد، تا ماموریتی را که به عهده وی گذاشته شده تکمیل کند و آن بر علاوه حفظ تمامنیت ارضی روسیه تکمیل فرایند جهان چندین قطبی، وساقط کردن سلطه یکجانبه غرب به رهبری امریکا است.

بویژه اوکراین یک موضوع اولویت‌برای روسیه باقی خواهد ماند و این یکی از دلایل اصلی است که نخبگان روسیه و ملت در کل می‌خواهند پوتین تا سال 2030 در قدرت باقی بماند.

زندگی روس‌های معمولی از محرومیت‌های معمولی که مشخصه «اقتصاد جنگی» است،زندگی شان بخوبی به پیش می‌رود و «عادی‌بودن شرایط جدید» به خوبی کار می‌کند.دسمزد کار گران افزایش یافته، ود ر سال جدید بیشتر از آن خواهد شد.

....جنگ اوکراین به یک رویداد تعیین کننده در زندگی سیاسی پوتین تبدیل شده است، وباید آنرا تکمیل کند. او در سخنرانی سالیانه خود و پاسخ به سولات شهروندان تاکید نموده گفت که غیر نظامی سازی وغیر نازی سازی اوکراین ادامه، و تکمیل خواهد شد.

با این حال، اگرچه ایالات متحده، و متحدین ناتوی آن نتوانست به پیروزی نظامی در اوکراین دست یابد، اما دولت بایدن تلاش خواهد کرد تا درگیری را تا جایی که ممکن است تا سال 2024 طولانی کند، به این امید که روسیه را در یک مبارزه طاقت فرسا مانند افغانستان در دهه هشتاد به خون بکشد. اما این یک امید بیهوده، وواهی است.

تفصیل بیشتر:

این اعلام روز جمعه گذشته، زمانیکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر اینکه او برای پنجمین دوره ریاست جمهوری مجدداً انتخاب خواهد شد، تعجب‌آور نبود. اینکه او مناسبت مراسم کرملین را برای اعطای مدال های قهرمان روسیه به نظامیانی که در عملیات نظامی روسیه علیه رژیم اوکراین شرکت کرده بودند را برای اعلام این خبر، انتخاب کرد، قابل توجه است.

پوتین در پاسخ به تشویق قهرمان جمهوری خلق دونتسک، آرتیوم ژوگا، فرمانده گردان معروف اسپارت (که جانشین پسرش ولادیمیر شد، که در سن 28 سالگی در سال 2022 درگذشت و پس از مرگش عنوان "قهرمان روسیه" را دریافت کرد، آشکار شد،که کل مردم دونباس مایل است او پوتین در انتخابات شرکت کند. شکی نیست که دگر وال / سرهن ژوگا خواسته جمعی مردم روسیه را نیز بیان کرد، که باید پوتین برای دور پنجم بحیث کاندید ریاست جمهوری فدراسیون روسیه شرکت کند.

جنگ اوکراین به یک رویداد تعیین کننده در زندگی سیاسی پوتین تبدیل شده است. در ابتدا زمانی که عملیات نظامی ویژه در اواخر فوریه 2022 آغاز شد، قضاوت نادرستی وجود داشت که این یک امر کوتاه مدت برای روسیه خواهد بود و رئیس جمهور زلنسکی پیشنهاد روسیه را برای مذاکره قبول خواهد کرد. اما جایی که مسکو به طرز وحشتناکی اشتباه کرد، و آن این بود که ایالات متحده با چنین ذوقی وارد یک جنگ نیابتی با آنها نمی شد و زلنسکی را برای دستیابی به صلح دستکاری نمی کرد.

در واقع، پوتین در نهایت با خروج تاکتیکی نیروها از بخش‌های شمالی نبرد، عملیات نظامی ویژه آزمایشی راآغاز کرد و به این ترتیب به بسیج بزرگی از نیروها اجازه داد تا جنگ فرسایشی را دنبال کنند و دستور تقویت چندسطحی مؤثر خط مقدم را صادر کرد. در نگاهی به گذشته، تصمیمات خلاقانه نظامی پوتین جریان جنگ را تغییر داد و تسلیحات و فناوری نظامی روسیه از آنچه ایالات متحده و ناتو به کی‌یف عرضه کردند برتری یافت.

در حال حاضر، نیروهای روسی در سراسر خط مقدم 900 کیلومتری پیشروی می کنند و شتاب ممکن است آنها را حتی از دنیپر دور کند. کریمه و دریای سیاه در خطر جدی نیستند. چهار قلمرو جدید غنی از منابع هستند و روسیه تمام بنادر در دریای استراتژیک آزوف را کنترل می‌کند که مسیر دسترسی مهم آسیای مرکزی از دریای خزر از طریق کانال ولگا-دون است.

با این حال، اگرچه ایالات متحده نتوانست به پیروزی نظامی در اوکراین دست یابد، اما دولت بایدن تلاش خواهد کرد تا درگیری را تا جایی که ممکن است تا سال 2024 طولانی کند، به این امید که روسیه را در یک جنگ طاقت فرسا مانند افغانستان در دهه هشتاد به خون بکشد. اما این یک امید بیهوده وواهی است.

سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه هفته گذشته در مجله رازودچیک (The Intelligence Operative) این آژانس نوشت که «احتمال زیادی برای حمایت بیشتر از حکومت کی‌یف وجود دارد، به‌ویژه با توجه به افزایش " زهری" موضوع اوکراین برای کشور های اقیانوس اطلس، و این تلاش جامعه غربی، زوال اقتدار بین المللی غرب را بیش از پیش تسریع خواهد کرد.

در این مقاله رئیس اسخبارات خارجی روسیه به ادامه میگوید: اوکراین خود هر چه جلوتر برود به یک «سیاهچاله» تبدیل خواهد شد که مواد و منابع انسانی را جذب می کند. در پایان، ایالات متحده در خطر ایجاد «ویتنام دیگری» برای خود مواجه است، که هر دولت جدید ایالات متحده باید با آن دست و پنجه نرم کند تا زمانی که شخص عاقلی که شجاعت و عزم شکستن این دور باطل را دارد در واشنگتن مسلط شود."

اوکراین یک موضوع اولویت‌دار برای روسیه باقی خواهد ماند و این یکی از دلایل اصلی این است که نخبگان روسیه و ملت در کل می‌خواهند پوتین تا سال 2030 در قدرت بماند. زندگی روس‌های معمولی از محرومیت‌های معمولی که مشخصه «اقتصاد جنگی» است،زندگی شان بخوبی به پیش می‌رود و «عادی‌بودن شرایط جدید» به خوبی کار می‌کند.

پوتین هدف ایالات متحده را برای به دام انداختن روسیه در باتلاقی - وارد کردن اقتصاد روسیه به رکود و دامن زدن به نارضایتی اجتماعی و ایجاد شرایط برای شورش علیه رژیم - برای تضعیف روسیه و حذف آن از صحنه جهانی به عنوان یک اثر گذار فزاینده، پراگنده، تضعیف وبی اثر ساخته است. بر عکس روسیه به رهبری پوتین د ر ستیژ بین المللی نقش موثر را برای جهان چندین قطبی، و خارج نمودن غرب به رهبری امریکا برای جهان را ایفا کرده، روز تا روز آیالات متحده از صحنه سیاسی جهان کمتر تاثر گذار وتجرید میشود.

در واقع، دستاوردهای پوتین کاری بس مهم،و در حال پیشرفت است و تداوم او در قدرت پیش نیازی برای ظهور مجدد روسیه به عنوان یک "ابرقدرت" است که در جهاتی حتی از اتحاد جماهیر شوروی پیشی می گیرد ، این پیشرفت ها در شرایط بغایت چالش بر انگیز جهانی و رهبری روسیه، و رئیس جهور آن شکل می گیرد.

پوتین آب ها را آزمایش کرد و روسیه را در سمت درست تاریخ قرار داده است، که مطالعه ای را در تضاد با بی نظمی و عدم اعتقاد و رهبری در ایالات متحده و سیستم فراآتلانتیک را به طور کلی ارائه می دهد.

اگر یاد داشت فوقالذکر را به عنوا ن بیداری ژئوپلیتیکی در نظر گرفته شود، می توان انتظار داشت که جهان در حال گذار در امتداد خطوط زیر حرکت خواهد کرد:

- تضاد اساسی بین دنیای "قدیم" و "جدید" که در طول سه دهه پس از پایان جنگ سرد، فرو پاشی اتحاد شورو ی در زیر سطح به بلوغ رسیده است، با آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه "به فاز باز - جدید" منتقل شده است. و در سال گذشته "یک ویژگی جغرافیایی فراگیر" را در جهان به دست آورده است.

- تعداد فزاینده ای از کشورهایی که "ایده های چندقطبی را به اشتراک می گذارند و به یک جهان بینی سنتی پایبند هستند"، در حال عقب راندن برنامه جهانی گرایی، سلطه یک قطبی ضد بشری غرب هستند.

- در نتیجه، خطرات بی‌ثباتی ناشی از سلطه گرایی غرب در حال افزایش است که منجر به «افزایش ماهیت آشفته فرآیندهای در حال وقوع در عرصه سیاست خارجی» می‌شود.

وضعیت نوظهور جهان نیازمند "خودداری و آینده نگری قابل توجه" از سوی رهبران جهان د ر برابر سلطه گرایی ضد بشری غرب به رهبری امریکا است.

- در مجموع، وضعیت کنونی "به طور فزاینده ای یادآور وضعیت انقلابی طبقاتی است، زمانی که "طبقات بالا" در مواجهه با ایالات متحده که دیگردر حال تضعیف شدن است،و دیگر نمی توانند رهبری خود را ارائه دهند، و "طبقات پایین" دیگر نمیخواهند و به آنها میگویند که دیگر از آنها اطاعت نمیکند.

واین یک شرایط انقلابی تاریخی در قرن 21 ام است که امپر یالیسم امریکا و متحدین انگلو سکسون وصیونیست آن به آن مواجه است.

- به منظور حفظ هژمونی جهانی خود، نخبگان یورو-آتلانتیک با وجود شکست های شان از جمله در افغانستان، مسیر پیموده شده ایجاد هرج و مرج کنترل شده را دنبال خواهند کرد - بی ثبات کردن وضعیت در مناطق کلیدی با قرار دادن برخی از دولت های «سرکش» در برابر دیگران و «تشکیل یک سیستم فرعی در اطراف آنها ائتلاف های عملیاتی و تاکتیکی تحت کنترول شانرا ایجاد خواهد کرد.

- با این حال، "بازیگران مسئول جهان، به ویژه روسیه، چین، و هند و برخی دیگر آمادگی خود را برای مقاومت قاطعانه در برابر تهدیدات خارجی و اجرای مستقل مدیریت بحران باید نشان دهند.

همین اکنو ن، حتی نزدیکترین متحدان ایالات متحده در تلاش برای تنوع بخشیدن به روابط خارجی خود با امریکا هستند که با عدم اعتماد به آمریکا به عنوان" تامین کننده امنیت" جهانی روبرو هستند.

شعله ور شدن درگیری اسرائیل و فلسطین برای بسیاری از سیاستمداران غربی "نمونه ای به هوش آمدن" آنهااست.

- در چنین پس‌زمینه‌ای، «صحنه جهانی با تشدید تقابل بین دو اصل ژئوپلیتیکی مشخص خواهد شد - یعنی آنگلوساکسون با سیاست، «تفرقه بینداز و حکومت کن» و یا بصورت قاره‌ای «اتحاد کن و حکومت کن». به طور مستقیم با آن مخالف است. جلوه‌های این رویارویی شدید در سال آینده حتی در دورافتاده‌ترین مناطق جهان مشاهده خواهد شد.»

- جالب توجه است که در پیش‌بینی ناریشکین رئیس اصلاعات خارجی روسیه پیش بینی میکند، این هند و اقیانوس آرام نیست، بلکه جهان عرب است که در سال 2024 "عرصه کلیدی مبارزه برای نظم نوین جهانی" باقی خواهد ماند. به هر حال، این مقاله در آستانه سفر یک روزه پوتین به کشور های جنوب خلیج، آمارات متحده عربی، و عربستان سعودی منتشر شد. پوتین روز چهارشنبه به امارات و عربستان سعودی رفت و در آنجا با استقبال حبرت آور از جانب رهبران این د وکشور روبرو شد.( در همین صفحه گزارش را مطالعه کنند)، در اقدامی فوق‌العاده از سوی کشورهای میزبان، جت ریاست‌جمهوری پوتین توسط چهار جنگنده چندمنظوره ی نسل 4++ سوخو-35 که به دلیل قدرت رزمی بالا، سرعت بالا و برد پرواز بی‌نظیر مورد توجه قرار گرفتند، در کنار آن قرار گرفت.

پایان.