پیام تسلیت کمیته ی رهبری نوین حزب دموکراتیک خلق افغانستان

پیام تسلیت کمیته ی رهبری نوین حزب دموکراتیک خلق افغانستان

(حزب زحمتکشان افغانستان)

مورخ: 2022 ـ 08 ـ 18

 غم و اندوه خانواده ی جنبش انقلابی و پيشرو مردم مان، افغانستان را پایانی نیست که نیست و مرگ، گریبان زندگی فرزندان نستوه مردم رنجدیده و داغدار اين سرزمين زخم خورده را رها نمی کند و هر روز بهترین فرزندان میهن را یکه یکه به کام خود فرو   می برد.

با دريغ و درد، که مرگ این بار وامروز رفیق همرزم مان، محمد نبی غروال، یکی از پرچمداران صديق حزب دموکراتيک خلق افغانستان؛(ح. ز. ا)؛ يک فرهنگی فرهيخته؛ حقوقدان نستو و يکتن از پیشکسوتان خستگی ناپذیر کارزار مبارزه درامر دفاع از حقوق و آزادی های دموکراتيک و مدنی مردم شريف و عزتمند افغانستان؛ یار و یاور و غمخوار راستین زحمتکشان ميهن وترجمان دردها و غم های بی شمار آنان را ازما گرفت.

رفیق نبی غروال فرزند سرسپرده ی مردم رنجدیده ی افغانستان بود؛ وی خیلی ها پاک و

بی آلایش زیست؛ با استواری، پایداری، شجاعت و از خود گذری ترجمان غم ها و آرمان های شریفانه ی زحمتکشان کشور شد و در دشوار ترین شرایط زندگی بسیار صادقانه از منافع انسان های زحمتکش و آرمانهای نجاتبخش حزب محبوبش تا رفتن به زندان مخوف و مرگبار حفيظ الله امين و تحمل شکنجه های طاقت فرسا و ضد انسانی دژخيمان امين، دفاع بعمل آورد.

       رفیق نبی غروال با سلاح دانش مبارزه ی طبقاتی؛ با برافراشتن پرچم ح. د. خ. ا، به جنگ با اژدهای ارتجاع، استبداد، استعمار (کهنه و نو)، استثمار، نژاد پرستی و کلیه شکل های تبعیض و ستم وبرضد امپریالیسم جهانخوار رزميد و از عدالت، آزادی، دموکراسی، صلح وبرابری، رفاه همگانی و پیشرفت اجتماعی سخن گفت - دفاع نمود و به روشنگری پرداخت و تا واپسین لحظه های زندگی؛چی  در آغوش میهن و در میان مردم داغدیده خویش و چی در ديار غربت و دور از ميهن، در کنار فرزندان راستين حزب دموکراتيک خلق افغانستان (ح. ز. ا)  به این پيکار رسالتمندانه ادامه داد و يک وجب هم به جانب راست و چپ افراطی و سرخ نماهای افغان ملتی(!) نه لغزيد و به عقب هم برنگشت.

بدين وسيله،درگذشت رفیق نبی غروال، این سرباز با وقار وسابقه دارحزب دموکراتيک خلق افغانستان (ح. ز. ا) و پیشکسوت فعالیت های توده ای و پیکار جوی جنبش انقلابی و عدالت خواهی را به همه رفقای باايمان و رسالتمند حزب مان و به کلیه رهروان راه مبارزه انقلابی، بخاطر آزادی، دموکراسی، و پیشرفت اجتماعی تسلیت گفته، برای فاميل واعضای خانواده این رفيق همرزم روزهای دشوار و سرسپرده خویش صبر و شکیبایی نيرومند تر از اين اندوه بزرگ، آرزو می نماييم.

روان رفيق غروال عزيز شاد؛ کارنامه هايش تابناک و راهش پر رهرو باد!

کمیته ی رهبری نوین حزب دموکراتیک خلق افغانستان

(حزب زحمتکشان افغانستان)