اعلامیه کمیته رهبری نوین حزب دموکراتیک خلق افغانستان (حزب زحمتکشــــان افغانســــــــتان)

اعلامیه کمیته رهبری نوین حزب دموکراتیک خلق افغانستان

(حزب زحمتکشــــان افغانســــــــتان)

-------------------------------

۲۲ / ۱۲ / ۲۰۲۲

به زن ستیزی و دشمنی با دانش، دانشجویان و دانش آموزان، هرچه زودتر نقطه پایان گذاشته شود!

        هم ميهنان گران ارج!

        طوری که شما آگاهی کامل داريد؛ به تازگی دست اندر کاران زن ستیز و دانش ستیز گروه جنايت پيشه ی طالبان به سلسله تبهکاری های خود، فرمان داده اند که دروازه های دانشگاه ها بر روی دختران دانشجو بسته شود.

          این تصمیم هولناک افراطی های ناسازگار با انسان و انسان بودن در حالی گرفته شده است

که دروازه های آموزشگاه ها را ماه ها پیش به روی دختران دانش آموز بالا تر از صنف ششم بسته بودند. 

          طالبان با این سیاست " آپارتاید جنسیتی" حقوق بشری و حقوق شهروندی زنان و دختران افغانستان را در وضعیت قهقرایی برده و با عملکرد های تبعیض آمیز که باید آن را " آزار و اذیت جنسیتی" نامید، جنایت علیه بشریت را در پیش گرفته اند.

         نقض خشن حقوق و آزادی های اساسی (فردی و جمعی) مردم افغانستان، بویژه زنان و دختران از سوی طالبان رویکرد تازه ای نیست، این عملکرد در سرشت آنان عجین شده است و این گروه وحشی و تبهکار به همین هدف از سوی ارتجاع جهانی و امپریالیسم بین المللی به وجود آورده شده است. 

          سیاست های حذف شهروندان، سرکوبگری، خشونت، شکنجه دادن(جسمی و روانی)، کشتار های بی سر و صدای سازمان یافته، تبعیض، بیدادگری، زندانی کردن زن و مرد؛ گروگان گيری خانواده ها؛ نسل کشی، و همه گونه های وحشتناک ستمگری در برابر آنانی که بر ضد نقض خشن حقوق و آزادی های اساسی شهروندان به پا خاستند؛ بر هم زدن خشونت آمیز گردهمایی ها و راهپیمایی های مسالمت آميز زنان و لت و کوب زنان و دختران معترض؛ بازداشت، شکنجه و سربه نيست کردن افسران، سربازان دولت های پيشين و فرهنگيان آزاد انديش و ژورناليستان... همه و همه فاجعه های بوده اند که پیش از آمدن این گروه وحشی به کابل،از جانب باداران آنان برنامه ریزی شده بود. 

         ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، کشور های عضو پیمان ناتو، سازمان ملل متحد، ارتجاع جهانی،بويژه دولت پاکستان، پس از بیست سال حضور ویرانگر و اشغال گرانه در افغانستان، با معامله گری و سازشکاری با گروه دهشت افگن طالبان، زیر پوشش توافقنامه دوحه (۲۹ / ۲ / ۲۰۲۰) این بنیاد گرایان را بسیار به سادگی بر گرده های مردم افغانستان سوار کردند؛ بنابران مسؤولیت این همه تبهکاری های هولناک ضد بشری در افغانستان، بیشتر متوجه این ها می شود.

        تبهکاری های سازمان یافته، زن ستیزی، دشمنی با دانش و دانشجو و دانش آموز(دخترو پسر) ، هویت زدایی (قومی، زبانی، فرهنگی) که گروه طالبان با جنگ و خونریزی، کشتار، دادگاه های صحرایی، کوچ دادن های اجباری و آوره کردن ها، غصب زمین ها و خانه های شهروندان بومی و جاگزينی تروريست ها و دهشت افگنان وزيرستانی، در پیش گرفته اند، بدون شک از پیامد خشم مردم، روزی پایان می یابد و روی سیاهی طالبان و پشتیبان های داخلی و خارجی این گروه بی فرهنگ در برگ های تاریخ برای ابد باقی می ماند.

              کميته رهبری نوين حزب دموکراتيک خلق افغانستان(ح.ز.ا) درحالی که اين اعمال وحشيانه ی طالبان فرهنگ ستيز و جنايت پيشه را بشدت محکوم می کند و اعلام می دارد، که به زن ستیزی و دشمنی با دانش، دانشجویان و دانش آموزان، هرچه زودتر نقطه پایان گذاشته شود!

زنده باد مردم زحمتکش و ستمدیده و آزاديخواه افغانستان!

مرگ بر دشمنان رنگارنگ مردم افغانستان!

شگوفا باد دانش، فرهنگ و هنر و کارزار دانشجویی و دانش آموزی!

آزادی و آزادگی بر ستمگری پیروز می شود!

 

هیأت اجرائيه کميته رهبری نوین حزب دموکراتيک خلق افغانستان

(حزب زحمتکشــــــــــــان افغانســــتان)