پیام تسلیت هیأت اجرائيه کمیته رهبری نوین حزب دموکراتیک خلق افغانستان

پیام تسلیت هیأت اجرائيه

کمیته رهبری نوین حزب دموکراتیک خلق افغانستان

(حزب زحمتکشان افغانستان)

-------------------------------

۲ / ۲ / ۲۰۲۳

          امروز پگاهی  شماری از رخ نامه ها در شبکه ی اجتماعی (فیسبوک) از کوچ  بی برگشت یک فرزند با وفا، راستین و روشندل مردم زحمتکش سرزمین برباد رفته ای به نام افغانستان، خبر رسانی کردند، که با خوانش آن جهانی از اندوه در دل ها جای گرفت. 

          رفیق عمرهژیر جاودانه شد و اعضای خانواده ی جنبش انقلابی و پیشرو مردم افغانستان را داغدار کرد و در سوگ کوچ بی برگشتش نشاند؛ همچنان نهضت انقلابی، دموکراتیک و داد خواهانه ی کشور یک رهرو سرسپرده ی خود را از دست داد. 

         رفیق هژیر فرزند درد و رنج زحمتکشان افغانستان بود، که اندیشه های مبارزه طبقاتی رهایی بخش را چراغ راهش کرده بود و برای سعادت مردم و در دفاع از منافع میهن، عاشقانه رزمید و با پا بندی و استواری به باورهای پیکار سیاسی خود، جان سپرد.

        این انسان آزاده و انقلابی پرشور و میهن پرست، با اخلاق ستوده، بهترین سال های زندگی خود را در راه مبارزه برای آزادی، دموکراسی، عدالت و پیشرفت اجتماعی هزینه کرد و از دشواری ها نهراسید و علیه همه گونه های بیدادگری، تبعیض و ستم طبقاتی و بر ضد ارتجاع و امپریالیسم درفش پیکار انقلابی را بر زمین نگذاشت و با دلیری در سنگر نبرد به خاطر آزادی، صلح، داد خواهی و آرمان رهایی زحمتکشان از ستم و زورگویی باقی ماند.

         درگذشت اندوه بار رفیق عمر هژیر فرزند درد آشنای میهن را به همه رفقا و دوستان و کلیه رهروان راه آزادی، رهایی، روشنگری، دموکراسی ، عدالت و پیشرفت اجتماعی و فاميل سوگوارش، تسلیت گفته به فرزندان و دیگر اعضای خانواده این همرزم با وفا و با وقار خود شکیبایی می خواهیم.

نام، یاد و خاطره های رفیق عمر هژیر انوشه باد!

هیأت اجرائيه

کمیته رهبری نوین حزب دموکراتيک خلق افغانستان

(حزب زحمتکشان افغانستان)