پیام تسلیت کمیته فعالین حزب دموکراتیک خلق افغانستان ۱۴ / ۱۱ / ۲۰۱۸

    پیام تسلیت کمیته فعالین

حزب دموکراتیک خلق افغانستان

۱۴ / ۱۱ / ۲۰۱۸

 

        غم و درد و اندوه مردم بلا کشیده ی افغانستان را پایانی نیست وهمه روزه فرزندی از تبار زحمتکشان را در دل خاک می سپارند! 

      در این روزگاران تیره و تار که کشور مان را لشکر جهل و دیوهای مست وخون آشام، به گروگان گرفته و زندگی و جان شهروندان را هرآن خطرانفجار وانتحار و جنگ و خونریزی تهدید می کند وهمه روزه ده ها فرزند میهن درجنگ با دهشت افگنان و درمیان زورگویی ها، خود کامگی ها و خودخواهی های دشمنان مردم، جان های شیرین شان را از دست می دهند؛ با آنهم مرگ آرام نمی نشيند و گاه و بیگاه به سراغ نخبگان سياسی ميهن مان می آید و خانواده های زیادی را در سوگ و ماتم می نشاند.

     با دریغ و درد که حزب دموکراتیک خلق افغانستان، در روز های اخیر چند تن از بهترین فرزندان خود را از دست داد و مرگ به خانواده ی جنبش انقلابی، پیشرو وعدالت خواه مردم افغانستان آتش زد.

     با اندوه بی پایان خبر آمد که به تازگی دیو سیاه مرگ، دو تن از پيشگامان نهضت دموکراتيک جامعه عدالتخواه افغانستان: رفیق عادله بابا و رفیق نجم الرحمان مواج را نیز از ما گرفت. 

    ۱ - رفیق عادله بابا عضو هیأت رهبری سازمان دموکراتیک زنان افغانستان و ریس دفتر روابط بین المللی آن سازمان (در دهه شصت خورشیدی) از زمره ی زنان پیشتاز افغانستان و از شمار پیکار جویان انقلابی جنبش حق طلبی و عدالت خواهی بود که بهترین سال های عمر خود را در امر خدمت به مردم، بویژه زنان ستمدیده ی افغانستان گذرانید. 

    رفیق عادله بابا به مثابه ی یک زن شجاع، یک مادر مهربان و یک انقلابی سر سپرده ی راه زحمتکشان و خدمتگزار صادق مردم و میهن تا پای جان بر ضد سنت های پوسیده و

زن ستیز رزمید و راهی را که برگزیده بود، از مسیر حرکت پیش رونده ی آن یک گامی به عقب نگذاشت و با شجاعت به پیش رفت و نام ماندگاری از خود به جا گذاشت.

        ۲ - رفیق نجم الرحمان مواج، انقلابی پرشور، مرد خرد و اندیشه بود و سالیان درازی برای مردم و میهن خويش بسیار صادقانه قلم و قدم زد و در پیشبرد وظائف حزبی - فرهنگی – اجتماعی، سر آمد روزگار خود بود و کار های توده ای را در میان دهقانان به نمایندگی از حزب محبوبش خیلی ها با موفقیت به سر رسانید و محبوب دل ها شد.

    رفیق مواج پاک زیست، با اراده ی آهنین در راه آرمان های انسانی ح. د. خ. ا رزمید و با رسالت به مردم و میهن خدمت نمود و در دشوارترين روزهای دهشت و وحشت، تسلیم هیچ زورگویی نشد تا این که مرگ به زندگیش پایان بخشید.

   
    بدين وسيله  درگذشت رفقا: 

        ـ عادله بابا؛ 

        ـ نجم الرحمان مواج، را به همه رفقا و دوستان پیکارجو به همه مبارزان و راهیان راه  ترقی، آزادی، دموکراسی، برابری، پیشرفت و عدالت اجتماعی تسلیت گفته به اعضای خانواده و بازماندگان شان صبر و حوصله مندی می خواهیم.

       ـ  روان رفیق عادله بابا و رفیق مواج، شاد و خاطره ی آنان جاودان باد!

کمیته فعالین

ح. د. خ. ا