جناب آقای فریدون حق بین گرامی!

جناب آقای فریدون حق بین سفیر ایران

سفارت جمهوری اسلامی ایران

25 Culgoa Circuit

O'Malley ACT 2606

جناب آقای فریدون حق بین گرامی!

من به عنوان یک عضو انجمن قلم سیدنی نگرانی عمیق  خودم را ابراز میکنم. انجمن قلم سیدنی بخشی از شبکه متشکل از ۱۵۰ انجمن قلم بین المللی در سراسر جهان است که خود را وقف حمایت از نویسندگان تحت تعقیب کرده است.

به این وسیله از شما میخواهم که برای لغو احکام ناعادلانه صادره علیه کیوان باژن، بکتاش آبتین و رضا خندان مهابادی تلاش کنید.

من بویژه نگران بدتر شدن وضع آزادی بیان در ایران، سانسور دولتی بر افکار و عقاید هستم، و همچنین نسبت به اینکه نویسندگان بخاطر کار نویسندگی با تهدید و خطرات فیزیکی و سالها حبس و حتی ترور شدن روبرو هستند، وحشت زده شدم.

گزارشگران  بدون مرز در میان ۱۸۰ کشور در سراسر جهان، ایران را برای آزادی بیان در رده ۱۷۳ قرار داده است. با توجه به عشق مردم ایران به هنر و تاریخ آن که نویسندگان و شاعران مشهوری را مانند درویشیان، شاملو و حافظ در خود گرفته است، این رده بندی برای من یک شوک بود.

نگرانی ما برای کیوان باژن، بکتاش آبتین و رضا خندان مهابادی هنگامی بشدت افزایش یافت که دریافتیم ماموران امنیتی می توانند هر لحظه به منازل آنها حمله کرده و آنان را بازداشت کنند و در میان بحران شیوع کووید-۱۹ آنها را به زندان انتقال دهند..

اولویت برای انجمن قلم بین المللی حمایت گردن از همکاران نویسنده است، بدون توجه به اینکه کجا زندگی می کنند، و همچنین دفاع از آزادی بیان، بدون توجه به اینکه کدام دولت آن را تهدید میکند. من به خود بیان کردن هنرمندان و نویسندگان هستم که شرط لازم شکفتن جامعه است و امیدوارم  روزی بیاید که دولت مدرن ایران ارزش ابتکارات و کارهای آنان گرامی بدارد.

من از شما درخواست میکنم  که این نامه و نگرانی من در خصوص کیوان باژن، بکتاش آبتین و رضا خندان مهابادی و سرنوشت سایر نویسندگان و مبتکران در ایران را به رئیس جمهور روحانی و وزارت قضایی برسانید.

همراه با احترام

عضو انجمن قلم سیدنی

www.pen.org.au