پيام تسليت و همدردیکميته فعالين حزب دموکراتيک خلق افغانستان

پيام تسليت و همدردی

کميته فعالين حزب دموکراتيک خلق افغانستان

با اندوه بی پايان اطلاع یافتیم که رفیق خانشیرین یکی ازکارگران پیشتاز، نیک نام وسابق دار دستگاه خانه سازی کابل،چشم ازجهان پوشید.

کمیته فعالين ح د خ ا درگذشت این رفیق گرامی و همسنگر مان را یک ضایعه بزرگ به جامعه ی دردمند مان و بويژه به کارگران هستی ساز افغانستان دانسته؛ به خانواده ی آن رفیق همرزم؛ به همه رفقای همسنگر؛ به کارگران کشور و سایر دوستان، تسلیت گفته و ابراز همدردی عمیق می نماید. 

رفیق خانشیرین یکی کارگران سابقه دار، فعال، مبتکر، صادق، مهربان، از خودگذر و میهن  پرست آن دستگاه بود.

رفیق خانشیرین با اشتیاق تمام، درهمان آوان جوانی، عضویت پ افتخارح د خ ا را کسب نموده و ازاین طریق در تاسیس اتحادیه صنفی کارگران خانه سازی، توانست نقش ویژه ی خود را تبارز دهد. وی برای تامین حقوق صنفی کارگران، مبارزه ی اثر گذار نمود.

 چنانچه در مبارزه مشترک با سایر فعالین کارگری خانه سازی، توانست برای کارگران آن دستگاه، امتیازات زیادی، ازجمله استحقاق داشتن اپارتمانهای عصری دربلاکهای قصبه کارگری و مکرورويان سوم را، به دست آورد.

رفیق خانشیرین برای دفاع از منافع زحمتکشان ودست آورد های پرافتخارح.د.خ. ا ودولت ج.د.ا، با پیوستن بار بارخود به صفوف سپاهیان انقلاب و رفتن به جبهات نبرد با گروه های مسلح صادر شده از خاک پاکستان، رسالت حزبی خود را بگونه ی شایسته ادا نمود.

رفیق خانشیرین یکی از رهروان صادق اندیشه های عدالتخواهانه ح.د.خ. ا و رهبربی بدیل آن، زنده یاد ببرک کارمل بود.

روانش شاد و یاد و نامش گرامی باد!

کميته فعالين

ح. د. خ. ا