پیام تسلیت کمیته فعالین حزب دموکراتیک خلق افغانستان

پیام تسلیت کمیته فعالین حزب دموکراتیک خلق افغانستان

۲۳ / ۱۱ / ۲۰۲۰

        غم و اندوه خانواده ی جنبش پیشرو و انقلابی مردم افغانستان را پایانی نیست که نیست و مرگ، گریبان زندگی مردم رنجدیده و داغدار را رها نمی کند و هر روز بهترین فرزندان میهن را یکه یکه به کام خود فرو می برد. 

      مرگ این بار وامروز رفیق حسن سپاهی عضو پیشین کمیته مرکزی ح.د.خ.ا و یکی از پیشکسوتان خستگی ناپذیر کارزار مبارزه ی توده ای، یار و یاور و غمخوار راستین کارگران، پیشه وران وهمه ی زحمتکشان افغانستان وشریک غم های آنان را ازما گرفت.

       رفیق سپاهی فرزند سرسپرده ی مردم رنجدیده ی افغانستان بود، خیلی ها پاک و

بی آلایش زیست؛ با استواری، پایداری، شجاعت و از خود گذری ترجمان غم ها و آرمان های شریفانه ی زحمتکشان شد و در دشوار ترین شرایط زندگی بسیار صادقانه از منافع انسان های زحمتکش دفاع بعمل آورد. 

       رفیق سپاهی با سلاح دانش مبارزه ی طبقاتی؛ با برافراشتن پرچم ح. د. خ. ا، به جنگ با اژدهای ارتجاع، استبداد، استعمار (کهنه و نو)، استثمار، نژاد پرستی و کلیه شکل های تبعیض و امپریالیسم رفت و از عدالت، آزادی، دموکراسی، برابری، رفاه همگانی و پیشرفت اجتماعی سخن گفت - دفاع نمود و به روشنگری پرداخت و تا واپسین لحظه های زندگی در آغوش میهن و در میان مردم داغدیده خویش به این کار انسانی ادامه داد. 

       درگذشت رفیق حسن سپاهی، این سرباز با وقار و سابقه دار ح.د.خ.ا و پیشکسوت فعالیت های توده ای و پیکار جوی جنبش انقلابی و عدالت خواهی را به همه ی رفقای باايمان و رسالتمند و کلیه رهروان راه مبارزه ی انقلابی، به  خاطر آزادی،دموکراسی، و پیشرفت اجتماعی تسلیت گفته، برای اعضای خانواده ی این همرزم روزهای دشوار و سرسپرده خویش صبر و شکیبایی می خواهیم.

                                            کمیته فعالین 

                                             ح.د.خ.ا