به کمیته ی فعالین حزب دموکراتيک خلق افغانستان

به کمیته ی فعالین حزب دموکراتيک خلق افغانستان

 

رفقا و همرزمان عزیز!

بعد از مطالعه ی دقیق طرح پیشنهادی برنامه نوین ح.د.خ.ا که به منظور نظر خواهی به دستم قرار گرفته بود، نخست می خواهم از زحمات فراوان و مسئولانه کمیته فعالین ح. د. خ. ا ابراز امتنان رفیقانه نمایم که این برنامه را مطابق به شرایط جدید کشور، بگونه علمی طرح ریزی نموده اند.

خوشحالم که محتوای طرح پیشنهادی یاد شده، زنده و فعال نگهداشتن راه و رسم مبارزات عدالتخوانه و حماسه آفرین ح. د. خ. ا در پرتو اندیشه های ملی- دموکراتیک آن، که اساس آن در ۱۳۴۳ گذاشته شده بود، می باشد.

یقین دارم که این طرح جدید و هدفمند سیاسی - تشکیلاتی که ماهیتن یگانه راه نجات میهن از هرگونه عقب مانده گی اقتصادی - اجتماعی و نیز نیل به آرمانهای مردم ستمدیده ی آن، به عدالت اجتماعی است، ترتیب و غرض غنامندی بیشتر آن، با سایر رفقای صادق و استوار شریک ساخته شده است؛ که من بمثابه یکی از اعضای سابقه دار حزب پر افتخار مان، آنرا استقبال و قلبن از آن پشتیبانی می نمایم.

شایسته ذکر است که در این طرح جدید، نه تنها روشنایی در مورد تاریخچه ح.د.خ.ا، انداخته شده است، بلکه از دستاورد های این حزب هم در دوران اپوزیسیون و هم در زمان قدرت سیاسی با اشتباهات و کجروی ها و ماجرا جویی ها ... در برهه های مختلف زمانی، به صورت واضح و مستند نیز توضیحات فشرده داده شده است.

شایان ذکر است که از دید من، طرح برنامه نوین ح.د.خ.ا با نظر داشت شرایط فعلی کشور و جهان، نه تنها برای فعالین ح. د. خ. ا بیرون از مرز افغانستان مربوط می شود، بلکه با ویژه گی عام بودن خود، می تواند سبب جذب سایر همرزمان دیروزی مان و همچنان دگراندیشان رسالتمند جوان در داخل و بیرون از افغانستان که بخاطر آزادی، دموکراسی، صلح، ترقی، پیشرفت، عدالت اجتماعی، دفاع از حقوق بشر، اعمار جامعه مرفه با سعادت میرزمند، به سوی خود گردد.

رفقای عزیز!

طوریکه یاد آوری نمودم، محتوا و مضمون برنامه ی پیشنهادی کمیته فعالین ح. د خ. ا، از سوی من هیچگونه نظر منفی وجود نداشته و از آن بار دیگر پشتیبانی می کنم؛ در عین حال باید گفت که من پیشنهاداتی را در مورد تغییر برخی واژه ها و نیز تبدیل محل یکی دو پاراگراف از یک بخش به بخش دیگر با رفیق انجنیر حسین تلاش تبادل نظر نمودم و خوشحالم که پذیرفته شده و اطمینان دادند که حتمن مد نظر گرفته و در اصل متن، اصلاح می گردد.

رفقای عزیز!

امروزافتخار دارم که خود را در جمع شما رفقای پولادین اراده  می بینم. به آرزوی فراگیر شدن این برنامه ی پیشنهاد شده ی شما رفقای همرزم.

پیروز باشید

با عرض حرمت

داکتر فرزانه خرسند؛

از کشور هالند