روحانیون پیروان فرعون !! .

                                                               روحانیون پیروان فرعون !! . 

 

                                                                «علم چون بر دل زند ، یاری شود

                                                                                علم چون بر تن زند ماری شود ».

                                                        

 

نوشته : لطیف کریمی استالفی .

 

آخرین نیرنگ سیاسی  یکی از بازماندگان حضرات شوربازاری ، که تمام کارنامه های سیاه شان زیر نقاب دین ثبت سینۀ تاریخ است ، استخارۀ جناب صبغت الله مجددی بود ، که بخاطر بقای کرزی ، یکسره خط بطلان روی عقلانیت آدمها ، با استفاده ازهمان شمشیر های زنگ زدۀ ارتجاعی روحانیت ، بنام استخاره ، دعا نویسی ، پُف و چُف کشید ، و مردم دنیا را به تعجب واداشت .

     فرعون هم برای بعیت گرفتن از مردم ، از ساحران دینی استفاده میکرد ، این جادوگران مذهبی ابزاری بدست فرعون بودند ، که توسط آنها مردم را فریب وعقل آنها را می گرفتند ، عوام الناس باور میکرد که فرعون واقعاً یک قدرت لایزالی و فائقه است ، مرگ ، زندگی و جریان دریای نیل از قدرت اوست .

  جناب مجددی صاحب با پیروی از جادو گران فرعونی رو به استخاره افتاد ، تا عقل مردم راتسخیر کند ، اما متوجه نشده که مردم ما از خواب خرگوشی بیدار شده اند و نیرنگهای خرافاتی مذهبیون مصلحت اندیش را گوسفند گونه هرگز نمی پذیرند .

        بیائید در قدمۀ نخست ببینیم که استخاره چیست ، کدام جواز دارد یا نه ؟ .

 استخاره بمعنی ( طلب خیر از خداست ، نه طلب خواهشات دنیوی ) .

استخاره را نمیتوان ؛ فرض ، سنت ، واجب و حتا مستحب گفت . زیرا استخاره برای کسب آگاهی از آینده ( غیب ) خلاف شرع است . فرض هم شده نمیتواند ، چون در قرآن مسلمانها نیامده ، و نزول وحی بعد از پیغمبر نیز خاتمه یافته . سرانجام  تفال زدن با قرآن نیز خلاف قرآن است .

   چرا استخاره را حتا مُستحب نمیتوانیم گفت ؟ . برای اینکه خداوند بندگانش را به تعقل دعوت می کند ، و استخاره ارزشهای علمی ، منطقی و عقلانی انسانها را استحقار می نماید .

         از تاریخیکه خاندان مجددی را از سرهند ، پس از هجوم سیکها و مرهته ، بسیار زیرکانه در تمام  نقاط کشور مان پراگنده و جایگزین ساختند ، آنها  ملیت و زبان همان منطقه را پذیرفتند ، از تعویذ نویسی ، شوئست دادن ، با اندیشه های ویرانگرانه ارتجاعی ، خود را در قلوب مردم عوام و ساده لوح ، فرعون منشأنه جا زدند . خوابها ، خیالات و عوام فریبی های به اصطلاح مذهبی شان آنقدر بالا گرفت که حتا پرده روی حقایق انداخته بود . در عصر امان الله خان ، روشنفکران جامعه به افشاگریهایی علیه این خاندان مشکوک زدند ، امان الله خان نیز ملتفت شد که ، نباید خرافات مذهبی جاگزین عقل ، منطق و تمدن بشری گردد ، روی این منظور نورالمشایع مجددی را از کشور اخراج کرد .

     امان الله خان دریکی از بیانات خود گفته بود : یک مرد روحانی من در همین جا نشسته ( نورالمشایع ) جنگ خانگی را در می دهد . نورالمشایع با عقده مندی بدستور اجانب ، در پکتیا با چند هزار مُریدان خود راه غزنی کابل را  مسدود ، و بروی سربازان امانی آتش گشود .

        سردستۀ این خاندان بنام شیرآقا مجددی با استخاره ها ، خود را تا دربار نادر غدار رسانید و به حیث وزیر عدلیه تقرر حاصل کرد .

 شمس الحق مجددی کسیکه کمر رادمردی چون حبیب الله کلکانی را بست و خادم دینش نام نهاد ، اما همین آدم  با چرب زبانی و شیطنت آنرا به قصاب پیشۀ نامرد سپرد تا بدارش بکشد .

      از آنچه که گفته آمدیم این دست پروردگان انگلیس ، برعلاوۀ اینکه از مردم عوام و پاک طینت ما گوسفند ، مرغ ، تخم مرغ ، روغن زرد و پول نذرانه می گرفتند ، حقوق دیگری از انگلیسها هم دریافت میکردند . استخارۀ این خاندان تا امروز که قرن 21 تمدن بشریست ، همانند قصه های هزار یکشب برای اینکه زوال شان بتأخیر افتد ، بدرازا کشیده است .

        چگونه و با کدام عقل و منطق باور کرد ، که کاذبان مادر زاد و فریبندگان ماهر، در هر مقطع تاریخ برای پیشبرد مقاصد شیطانی ، آنهم در مواقع حساس و ضروری نیات شوم شانرا زیر نقاب دین ، با استخاره ها بر مردم تحمیل میدارند ، و هیچ کارمُثبتی  این خاندان ، به کشور عقب مانده و بدبخت ما که قابل تقدیر باشد ، انجام نداده اند . 

      رویهمرفته میان ظهور اسلام و حضرت صاحب مجددی 14 قرن فاصله است ، در حالیکه بعد از پیغمبر وحی خاتمه یافته ، و درینمدت از جانب الهی وحیی به کسی نیامده ، و خداوند بندگانش را به تعقل دعوت ، و فرموده است : هر که را خود بخواهیم مشمول رحمت خویش کنیم . پس اگر خدا بخواهد آقای کرزی را مشمول رحمت خود سازد ، چه لازم که آقای مجددی شب زنده داری کرده ، برای او استخاره می کند ، مگر حضرت صاحب در گفتار خدا تردید دارد ؟ زیرا استخاره بمنظور رفع تردید هم صورت میگیرد !! . مشروط براینکه ، تمام تمایلات شخصی و گروهی کنار گذاشته شود .

    با استمداد به قوۀ عقلانی گفته می توانیم که ، عقل و استخاره کاملاً با هم در تضاد اند .

    مبتنی بر این اصل ، مصلحت اندیشان مذهبی چون حضرت صاحب با استخاره های سیاسی و فتوا های تقلبی و تاکیداً برآن مهر دینی حک کردن ، نه تنها به اعتبار و ارزشهای دینی ضربۀ شدیدی وارد کرد ، بلکه به ارزشهای عقلی توهین بزرگی نمود .

     بصراحت باید گفت : ساحران سیاسی از فقر فرهنگی و بیدانشی ملتی استفاده بُرده ، مردم را غافل ، و مشغول خرافات مذهبی میدارند ، تا جائیکه  لاطایلات مذهبی را در بین طبقات عوام نهادینه سازند . ملاعمر کور هم روزی با خواب های ابلیسی ، خود را فاتح جهان اسلام و امیر المومنین نام نهاد .

     نکتۀ قابل یاددهانی اینست که ، هرگاه آقای کرزی به استخاره معتقدند ، پس چرا در کمپاین انتخابی خود پول های باد آورده را بمصرف می رساند ، باید در گوشه ی بنشیند ، تا استخاره کار خودش را کند .

       سرانجام بیاد داشته باشید ، هر چند این خرافات و افسونگریهای دینی باثر پافشاریهای این حضرات ببالا بُرده شود ، اما آخرین گام های خود را بسوی نابودی بر میدارد ، بگفتۀ بودا : زنگی که از آهن برخاسته آهن را میخورد ، خود اگر چه ازآن پیدا شده .

     بیائید با منطق و خرد ، آخرین حجاب کاذب را ازین صورتک ها برداریم ، بیائید بعوض بستن در های عقل و منطق در دوکان ریأ و تزویر را ببندیم . دنیای امروز دنیای فال بینی ، جادوگری ، تعویذ نویسی و خرافه پسندی نیست ، دنیا ، دنیای خردگرایی و پذیرفتن اصالت های عقلی است .

    هیهات !!! کسانیکه تظاهر بدینداری می کنند ، متأسفانه عقل ندارند ، یکروز دیده نشد که اینها بخاطر صلاح و فلاح جامعه استخاره کنند ، یکروز دیده نشد ، که برای سرنگونی برادران طالب شان بخاطر قطع بیدادگری و خونریزی و استبداد مذهبی و رهایی از چنگال اهریمنان استخاره کنند ، هیهات هیهات !! .

                                                                                     بااحترام

                                                                      بامید غلبۀ نور بر ظلمت .

...
لطیف کریمی استالفی

تعداد مقالات در سپیده دم 1

نمایش تمام مقالات لطیف کریمی استالفی
‍‍

تازه ترین مقالات لطیف کریمی استالفی

مقالات مرتبط

...

بغات عربده کش و "شریعت" سرِگردنه» عنوان تحلیل و حلاجی یک فیصله طاغوتی دیوان نامنهاد مدنی محکمه حوزه... ادامه

...

در جوامع شرقی که بیشتر تحت احساسات مذهبی، عاطفی و انسان دوستانه اند، نحوه انتخاب مهره ها از جانب ساز... ادامه

...

 شیخ محی الدین ابن عربی در کتاب فصوص در باب شهود کامل این چنین " زن" و " مرد" را تعبیر و تعریف می‌کن... ادامه

...

سلمان رشدی، بر اساس حکم ارتداد خمینی، بعد از گذشت ۳۴ سال از صدور آن فتوی، مورد حمله با ضربات چاقو قر... ادامه

...

فخر بی اساس اعراب هنوزدر بین مسلمانان رواج دارد. آنها فخر می‌کنند که پیامبر عرب است؛ اما کتمان می‌کن... ادامه

...

طالبان با عنوان امارت اسلامی، نظامی قومگرا در افغانستان بنیان گذاشتند. اگرچه پشتون‌ها از لحاظ جمعیتی... ادامه

...

طالبان متحجر و تاریک اندیش در تازه ترين برخورد وحشی صفتانه خويش به زنان مظلوم کشور هشدار دادند، که ح... ادامه

...

جنبش اسلام نوین، عبارت ازعقاید تعداد زیادی از مسلمانان است، که میخواهند اسلام را با قرن عصر مطابقت د... ادامه

...

          در فرهنگ دهخدا، واژه ی بیدادگری به معنای: بیدادی، ظلم و تعدی و ستم و زبردستی و بی قانونی آ... ادامه

...

افغانستان دربدترين وضعيت امنيتي وسياسي خود بسر ميبرد. شدت حملات جنگجويان طالب؛ ورود ادامه

...

          در این روز ها افزون بر حمله های انتحاری و انفجاری؛ ماین گذاری و انفجار موتر بمب ها و ماین... ادامه

...

ازمدت چهل سال بدينسو، کشور عزيزمان افغانستان، در آتش جنگ خانمانسوز تحميل شده از جانب امپرياليسم جهان... ادامه