اعلامیه کمیته فعالین حزب دموکراتیک خلق افغانستان- ۲۷ / ۶ / ۲۰۲۱

اعلامیه کمیته فعالین حزب دموکراتیک خلق افغانستان

------------------------------

۲۷ / ۶ / ۲۰۲۱

           هم میهنان گرامی، رفقا و دوستان ارجمند! 

          در این روز ها افزون بر حمله های انتحاری و انفجاری؛ ماین گذاری و انفجار موتر بمب ها و ماین های مقناطیسی؛ ماین های کنار جاده؛ ترورهای هدفمند و زنجیره یی؛ آتش جنگ تحمیلی و ویرانگر در سراسر افغانستان، نيز زبانه کشیده و جان و زندگی مردم را می گیرد.

       دهشت افگنان طالب و تبهکاران القاعده وديگر آدمکشان وابسته به گروه های تروریستی جهانی و منطقه ای تحت فرماندهی افسران پاکستانی،گستره جنگ و خشونت را به شهر ها و شهرستان ها کشانیده، به قرارگاه های نظامی، پاسگاه های امنیتی و نهاد های ملکی حمله می کنند وآنها را بر بنیاد معامله گری ها و سازش های برخی ازکارمندان ملکی و نظامی اجیر شده سقوط می دهند و یا در بسیاری موارد خائنانه به دشمن تسلیم داده می شوند.

       بادریغ ودرد عامل اصلی این همه نا بسامانی ها در این است که مردم افغانستان با یک حکومتی، که رهبری آن نامشروع، تقلبی، نا مردمی، فاسد، چپاولگر، مافیایی، قومگرا، تمامیت خواه، نابکار، زورگو، قانون شکن...است؛ دست و گریبان اند.

     رهبری این حکومت با عوام فریبی تمام و حرکت های ماکیولیستی به عوض اجرای وظایف شان در تامین امنیت وثبات، استقرارصلح و آرامش پایدار وارائه خدمات لازم به شهروندان، برعکس مشغول برتری جویی قومی، زبانی، سمتی ومحلی بوده،کادرهای آگاه ومتجرب نظام اعم از ملکی و نظامی راکه باسیاست ها واهداف جنایتکارانه شان همنوایی وسر سازش ندارند،سبکدوش وبه حاشیه می رانند.

       در چنین وضعیت نا آرام و بی سر و سامان سیاسی - اقتصادی - اجتماعی است که در روز های پسین با بیرون کردن نیروهای دفاعی و امنیتی از پاسگاه ها و قرارگاه های نظامی زیرنام"عقب نشینی تاکتیکی و تغییر موقعیت جز و تام های نظامی " با یک برنامه ی سازمان یافته، در استان های شمالی و شمال شرقی،غربی و جنوب غربی، شهرستانها، یکی پی دیگر به دشمنان مردم افغانستان تسلیم داده شده تا با بی شرمی تمام طالبان تروریست وتبهکار را بر سرنوشت کشور و شهروندان حاکم ساخته، هدف های برتری خواهی خود را تحقق دهند.

علت اساسی و عمده ی اين تسليم دهی ها  از ديدگاه آگاهان نظامی کشور، بيرون کشيدن قوت ها دراين بوده که حاکميت خائن و مزدور، بدستور باداران شان، مراکز نظامی و امنيتی را مطابق ايجابات وضع محاربوی، نسبت تشديد حملات دشمن، تجهيز، تسليح و تقويه نه نموده؛ مزيد برآن وقتا نيروهای امنيتی در محاصره ی دشمن قرار می گيرند، با وجود تقاضاهای مکرر و متواتر آنها، نيروهای کمکی لازم، بدون ضياع وقت برای شکستاندن حلقه ی محاصره ی دشمن، غرض نجات نيروهای خودی اعزام نشده و همچنان از قوتهای هوايی برای ضربه زدن به دشمن استفاده صورت نمی گيرد.

افزون برآن، برای اکمالات لوژستيکی و رساندن سلاح ومهمات محاربوی، انتقال جان باخته گان و زخمی ها بوقت و زمان لازم، قصداً اجراآت فوری و لازمی صورت نمی گيرد، که در اثر آن نيروهای امنيتی از بين رفته ويا مجبور به تسليمی شده و با وسايط دست داشته ی باقی مانده ی آنها، در حقيقت دشمن اکمال و تقويه می گردد و پلان دستوری دشمن تحقق می يابد.

نگاهی به گذشته:

       بیش از چهار دهه است که میهن و مردم ما در شعله های آتش جنگ های ویرانگروخانمان برانداز بیگانه گان  می سوزند.

       در دهه ی هشتاد ترسایی در دوران جنگ سرد و رقابت سرسختانه ی سیاسی - نظامی میان اتحاد شوروی و آمریکا، میان پیمان های وارسا و ناتو،ارتجاع جهانی و امپریالیسم بین المللی در ضدیت با جمهوری دموکراتیک افغانستان،گروه های دهشت افگن را در پایگاه های نظامی در پاکستان و ایران آموزش داده و برای خرابکاری و کشتار مردم افغانستان گسیل کردند، تا اینکه تنظیم های جهادی شرارت پیشه  پس از فروپاشی جمهوری افغانستان، قدرت را به دست گرفته ودر جنگ های میان گروهی مردم را بی خانمان و کشور را ویران ساختند.

       بعد از پنج سال حکومت های تنظیمی، امریکا وشرکاء چون انگلیس، پاکستان وعربستان سعودی نسل دوم جهادی ها یا همان ترورست های طالبی را دروجود " امارت سیاه" به قدرت رسانیده وبر سرنوشت مردم ما حاکم ساختند.

       در مدت  یک دهه در حکومت اسلامی و در امارت اسلامی، گروه های جهادی و طالبان هرآنچه زشتی و ناروایی، که درچانته داشتند، در حق شهروندان و میهن مان جائز شمردند؛ جنایت کردند؛ خون ریختند و ویرانی نمودند و افغانستان را به پایگاه دهشت افگنی بین المللی و  بزرگ ترین تولید کننده مواد مخدر در جهان، مبدل نمودند.

         پس از رویداد یازدهم سپتامبر۲۰۰۱و ساقط شدن امارت طالبان، افغانستان در اشغال بیش از چهل کشور در آمد. ایالات متحده آمریکا، پیمان ناتو و دولت های دیگر در هماهنگی و همدستی با هم، طالبان نکتایی پوش را در رهبری دولت نصب کردند؛ ملیارد ها دالر به افغانستان سرازیر شد و یک قشر الگارشی مالی را به وجود آورد و کیسه ی غارت گران را پر ساخت.

        در بیست سال پسین نیز بنابر سیاست های نادرست و ضد مردمی رهبری دولت افغانستان و سیاه کاری اشغال گران و خوشگذرانی جامعه جهانی، شهروندان روزگار دشواری را پشت سر گذاشتند. صلح، ثبات، آرامش و آسایش به افغانستان باز نگشته؛ بلکه جنگ، خشونت، خونریزی، انفجار، انتحار، فقر، بدبختی، آوارگی، بیکاری و بیماری زندگی مردم را تهدید نمود و جان بسیاری از شهروندان را گرفت.

       در این دو دهه  با وجود حضور جامعه جهانی و نیرو های نظامی خارجی، میهن ما به مانند گذشته دارای همان اهمیت راهبردی بوده و دیدگاه های جیوپولتیک نیز در برابر سرزمین مان تغییر نیافته است. افغانستان به ادامه عمق استراتژیک پاکستان و میدان رقابت آمریکا و متحدان آن با دیگر قدرت های جهانی و منطقه ای به شمار می آید و جنگ های نیابتی نرم افزاری و سخت افزاری در

این جا به پیش برده می شود.

        گروه طالبان، شبکه حقانی، سازمان القاعده، داعش و گروه های دهشت افگن دیگر در خاک پاکستان به کمک عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و متحدان شان، از سوی آی اس آی دوباره زنده وفعال ساخته شدند، جبهه های جنگ باز گردید و به حمله های دهشت افگنانه علیه مردم افغانستان د ست زد ند که روند آن ادامه دارد.

       با وجود این که گروه طالبان و شبکه حقانی و همکاران شان با جنگ افروزی و حمله های دهشت افگنانه، خونریزی و ویرانی را افزایش و گسترش دادند و می دهند، ارزش های انسانی را پایمال کردند و می کنند، همچنان حکومت فساد پیشه و دزد سالار با بیدادگری و رهزنی به درد و رنج مردم می افزاید؛ ایالات متحده آمریکا پس از هجده ماه گفت و گو با طالبان، بدون در نظر گرفتن موقف سیاسی حکومت دست نشانده ی خود، به تاریخ ۲۰ / ۹ / ۲۰۲۰ در دوحه قطر، با یک گروه دهشت افگن، توافقنامه صلح را به امضاء رسانید که سند " آوردن صلح برای افغانستان میان آمریکا و طالبان " نام گرفت.

     از اشغال افغانستان و پیاده شدن نظامیان آمریکا و پیمان ناتو گرفته تا بیرون شدن غیر مسوولانه و نا سنجیده شده ی نیروهای آمریکایی و ناتو؛ همه و همه نشان دادند که کشور های سرمایه داری و متحدان آنها، نه به خاطر پایان دادن به جنگ و خونریزی و تامین صلح و آرامش و کارهای بازسازی و آبادانی به افغانستان آمده بودند؛ بلکه برای پیشبرد برنامه ها و رسیدن به هدف های دیگری در میهن ما حضور یافتند.

     کنون که نیرو های نظامی آمریکا و پیمان ناتو تا یازدهم سپتامبر، افغانستان را ترک می گویند، گروه طالبان و دهشت افگنان خارجی به فرماندهان بازنشسته و افسران بر حال پاکستانی و کارمندان آی اس آی،به شهرستان ها و پاسگاههای امنیتی و قرارگاه های ارتش هجوم برده، برخی از آنها را اشغال کردند؛ ساختمان ها و نهاد های دولتی و خصوصی را آتش زد ند و وحشت آفریدند.

         طالبان دهشت افگن، حکومت و ژنرالان پاکستانی، شیخ های قطری و اماراتی، وهابی های سعودی و دیگران خواب و خیال به قدرت رسیدن دوباره طالبان را در سر می پرورانند و فکر می کنند که به مانند سال های ۱۹۹۵- ۱۹۹۶- ۱۹۹۷- ۱۹۹۸ـ  ۱۹۹۹ - ۲۰۰۱ با جنگ افروزی و وحشت آفرینی در همه جا حاکم می شوند؛ بی خبر از این که در سراسر افغانستان مردم را در برابر خود

 می یابند و با خیزش های مردمی همگانی روبرو می گردند.

         در وضعیتی، که مردم افغانستان، بویژه نیرو های دفاعی و امنیتی کشور با یک آزمون بزرگ مرگ و زندگی روبرو هستند، تنها در همدلی، همبستگی، همدستی و یکپارچگی می شود از این آشوب برخاسته از توطئه ارتجاع جهانی و امپریالیسم بین المللی رهایی یافت و بر دشواری ها پیروز شد و نشان داد که دهشت افگنان طالب، حکومت- ارتش و آی اس آی پاکستان، آخوند های ایرانی، قطری ها،سعودی ها،اماراتی ها و کلیه دسیسه گران و مداخله جویان غارتگر نمی توانند با افروختن آتش جنگ،زورگویی و ویران گری با جبر به هدف های خود برسند و مردم را فرمانبردار خود سازند. 

بنابرآن، کميته فعالين ح. د. خ. ا بادرک اين حقايق مشهود و اطلاع دقيق از پروتوکول های جنايتبار حلقات حاکم در دولت دست نشانده و چشم ديد کشتار جمعی هم ميهنان تا سرحد نسل کشی خواهران وبرادران هزاره؛ اعمال ددمناشنه طالبان خونخوار و معامله گران وطن فروش را بشدت محکوم می کند؛ از رزم و پيکار و قهرمانی های افسران و سربازان مدافع صديق ميهن با ابراز سپاس حمايت عام و تام می نمايد؛ به آنعده فرزندان ميهن، که در سنگرهای نبرد با مزدوران پاکستانی، سردادند؛ ولی سنگرنداده و جام شهادت نوشيدند؛ سرتعظيم فرود آورده؛ روان شان را شاد و به فاميل های شان تسليت می گويد.

همين گونه از تمام مردم ميهن دوست؛ آزادی خواه؛ تحول طلب و صلح جوی افغانستان آرزومند است  تا صرف نظر از همه کشيدگی های ديروز؛ اکنون که مليشای پاکستان تا پشت دروازه ها رسيده است؛ بخاطر دفاع از شرف ـ حيثيت و ناموس خويش و کشور دوست داشتنی افغانستان، با بسيج و تشکل باهمی، قيام های سراسری را در دهستانها ـ شهرستانها و اُستانهای کشور تا سرحد برچيدن بساط طالبان و حاميان معامله گر و خائن داخلی آنان؛ آغاز و فرجام بخشيد.

شکست دشمنان میهن مان حتمی است!

زنده باد مردم دلیر افغانستان!

مرگ بر دهشت افگنان طالب و همه ی دشمنان مردم افغانستان!

کمیته فعالین

ح.د.خ.ا


 

 

 

 

مقالات مرتبط

...

آتشی را که رژیمهای مزدور پاکستان ودیگرکشورها به نیابت ازقدرتهای آمپریالیستی، از نیم قرن قبل تا بدینس... ادامه

...

از مدتی است که اتاق فکری امریکا (کانون نظم نوین جهانی) با تجارب بدست آمده از حمایت بیدریغ مالی و تسل... ادامه

...

تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان طالبان و ارتش پاکستان رخ میدهد یک بازی استخباراتی، یک تاکتیک... ادامه

...

اجلاس دو روزه دوحه درباره بحران افغانستان به سرپرستی سازمان ملل با شرکت ۲۵ کشور و چندین نهاد منطقه‌ا... ادامه

...

اخیرا نهاد تحقیقی «رواداری» که تحت نظر سازمان ملل، توسط شهرزاد اکبر فعالیت می‌کند گزارش تکان دهنده‌ا... ادامه

...

این روزها پخش جریان حضور آقایی به نام عبدالباری عمری نماینده ی‌!؟ طالبان در آلمان و گرفتن عکس یادگار... ادامه

...

ازآغاز سده ی بیست و یکم تا این دم، تاریخ چه پیش آمد های شگفتی را در سرزمین خورشید، درج برگ های روزگا... ادامه

...

افغانستان دراثرتجاوزات استعماری یکصد وشصت سال قبل زمان تسلط انگریزیها وبخصوص پس ازتحمل شکست ننگین شا... ادامه

...

دو سال پس از تسلط طالبان بر افغانستان، زلمی خليلزاد سفير کبير(!) و نماینده پیشین ايالات متحده ی امری... ادامه

...

دنیا تروریسم دولتی به رهبری طالبان را با رویکرد تعامل، تحمل می کند. از منطقه تا جهان همه در تلاش اند... ادامه

...

در جنگ روانی، همواره، دستگاه های استخباراتی به مدد رسانه ها و وسایل اجتماعی، تلاش می کنند تا برای تط... ادامه

...

در تازه ترین گزارش خودساخته، ظاهرا سازمان ملل گزارش داده است که القاعده با حمایت مقامات بلندپایه طال... ادامه