چپ افغانستان " یتیمی " در چهار راه سیاست!

نورمحمد سنگر                  

                    چپ افغانستان " یتیمی " در چهار راه سیاست!



                 باشکست ننگین استعمار نو درپروسۀ تحقق هدف های گلوبالیزم و آغاز عصر جدیدی به اصطلاح" ختم تاریخ وآغازعصر طلایی سرمایه"، امید های مالیخولیایی امپریالستها بر بادرفت و جهان را بسوی چند قطبی شدن به حرکت در آورد که منجمله پیروزی های چشمگیر، تحرک و پویایی احزاب "چپ" در امریکای لاتین  و گذار همه احزاب متعهد و معتقد به اندیشه های عدالت اجتماعی، از بحران ناشی از فروپاشی کمپ سوسیالسم، حقیقت سر سخت " ادامۀ تاریخ " را به اثبات رسانید.
                 استراتیژیست های آمریکایی ـــ کارتل های اروپایی و هم پالکی های آنان در همه جهان و منجمله در منطقه ما، بویژه در کشور به خون خفته، اما از پا نیفتادۀ ما ن افغانستان، آخرین تلاش های مذبوحانه خود را می کنند تا سخت جانی خويش را به نمایش بگذارند.
                 رسوایی اسلام سیاسی و شکست مرگبار حکومت های جهادی ــ طالبی و سال های اشغال مستقیم مدعیان سردمداری جهان...بدرستی نشان داد که " صلح شرافتمندانه " در کشور ما الترناتیف ندارد و این "صلح"، هرگز تحقق نخواهد پذیرفت مگر آنکه با اراده زحمتکشان افغانستان که بطور طبيعی نیرو های ملی ، چپ و دموکراتیک در رأس آن قرار گيرد  و این ندا و حکم تاریخ هرگز به مزاح دشمنان این مرز و بوم سازگار نمی باشد.
                 پس بیجا نیست که دشمنان حزب دموکراتیک خلق افغانستان و ملت بلا کشیده و زحمتکش میهن مان...، بیشترین توجه را برای ایجاد افتراق سیاسی وبوجود آوردن چند دسته گی تشکیلاتی ، در میان پيشقراولان جنبش چپ و دموکراتيک  درصدرآجندای کار خویش قرار داده و شور بختانه تا اکنون موفقانه این سیاست رذیلانه را با اغفال و گمراه ساختن عده یی از رفقا و دوستان دیروز ما به پیش می برند.
                 به گونۀ مثال، به تشویق و ترغیب آنان ده ها سازمان از پیکر  زخمی حزب ما بوجود آمد که با داشتن نام ها و برنامه های متنوع و متضاد در یک حرف توافق کامل دارند؛ و آن این که نگذارند بار دیگر حزب دموکراتیک خلق افغانستان این پرچمدار راستین منافع زحمتکشان میهن مان در پیشاپیش جنبش آزادیخواهانه عصر ما قرار گیرد و خواب را بر دیده گان بداندیشان منافع علیای ستمکشان و سازندگان واقعی آینده این مرز و بوم حرام سازند.
                 امپریالیست ها بخوبی میدانند که حزب دموکراتیک خلق افغانستان یگانه نیرويی است که با برملا ساختن نيات شوم اشغالگران امپرياليستی، منافع استعماری آنان را در منطقه به خطر انداخته و تهدید می کند و به همین دلیل به ایجاد پراگندگی در صفوف نهضت چپ و نيروهای جداشده ازبدنۀ ح. د . خ . ا مبادرت ورزیده و مطبوعات یک سر و هزار زبان آنان مشغول لجن پراگنی و دروغ بافی های شیطانی می باشد.
                 شور بختانه بخش اعظم اعضای دیروزی حزب ما دراین تار عنکبوتی دشمنان گیر مانده ، آگاهانه و یا غیر آگاهانه به ریشه های حزب دیروز شان که آن را بمثابه شرف و ناموس خود میدانستند ، تیشه میزنند.
                 مدعیان کاذب "چپ" ، در ساختار های گوناگون و فاقد یک خط روشن فکری، تلاش دارند تا زمینه های همگرایی نیرو های چپ ، ملی و دموکراتیک را سد شده و تا جایی دراین کژ راهه پیش رفته اند که حتا از توطئه و دسیسه علیه سالم اندیشان حزبی نیز دریغ نمی ورزند.
                 کمیته فعالین حزب دموکراتیک خلق افغانستان افتخار دارد که همواره با تحلیل روشن و شفاف رویداد های مختلف را به پژوهش گرفته و مسوولین را هوشدار داده است که متاسفانه کمتر گوش شنوايی وجود داشته تا این صدای صادقانه را بشنود.
                 آنچه امروز در حیات تشکیلاتی بزرگترین ساختار سیاسی جدا شده ازپيکر حزب ما میگذرد، نتیجه همان ندانم کاری ها و کار شکنی های است که کمیته فعالین حزب مدت ها قبل گوشزد کرده بود. گردانندگان آشکار و پنهان آن سازمان بجای ایجاد فضای دموکراتیک برای حل دشواری ها  و تسلیم شدن به خرد جمعی ، راه توطئه ، دسیسه و توهین  به شایسته ترین و آگاه ترین حلقات درونی و بیرونی را در پیش گرفته، منجمله در سایت های تبلیغاتی شان به کمیته فعالین حزب دموکراتیک خلق افغانستان با الفاظ رکیک و شرم آور یورش آوردند و این پروسه بعد از خنثی شدن یک دسیسه فتنه گرانه علیه کمیته فعالین شدت و حدت بیشتر یافته است.
                 سازمان مذکور با پیش کشیدن افراد بظاهر نا آشنا و با اسامی مستعار تلاش دارد تا روند رشد دموکراتیک ایجاد یک الترنتیف واقعی "چپ" را سد گردد و با ایجاد دلسردی در میان سالم ترین افراد ، زمینۀ رشد افکار بالندۀ حزبی های شرافتمند را نا ممکن سازد که ، پاره ای از آن ها را می توان چنین برشمرد:

                                  ادامه دارد