پاکستان مرکز و حامی تروریسم

میر عبدالواحد سادات

پاکستان مرکز و حامی تروریسم

تراژیدی خونبار افغانستان معلول و محصول مداخله خارجی است، تصفیه حساب قدرتهای رقیب دراوج جنگ سرد که کشور ما بحیث نطع آن قربان گردید و تداوم وتداوم کشمکش های جیوپولوتیک رقبای بین المللی و منطقه یی وجنگهای نیابتی، دردور جدید بازیهای بزرگ، جنگ خانمانسوز را تداوم بخشیده است.

درین راستاویک بخش اساسی عامل دوام مصیبت و کشتار ، همانا ادامه جنگ اعلام نا شده پاکستان میباشد که از ( ۱۹۷۵م ) با تجهیز و تسلیح و فرستادن گروه های خرابکار بر ضد نخستین جمهوریت افغانستان آغاز یافته ودرین چهل ودو سال به اشکال متفاوت جر یان دارد.                                                 

پاکستان ازگروه های تروریستی بمثابه ابزار دستیابی به اهداف بلند مدت سیاست خارجی خود استفاده مینماید، تا عمق ستراتیژیک را بدست آورده و پلان جنرال ضیا الحق مبنی بر« مرگ با هزار زخم » و«کابل باید بسوزد» را در ورای همین امیال مطرح و بخاطر تحقق آن تلاش نموده اند.

در احوال کنونی افزون بر طالبان، تا بیست گروه تروریستی و شرارت پیشه، بشمول داعش که در افغانستان فعال میباشند،مورد حمایه استخبارات آنکشورقرار دارند..درین هفده سال حضورگسترده نظامی امر یکاوسازمان ناتو، پاکستان با اجرای نقش دوگانه سی و سه ملیارد دالر را بحساب « پیمانکار» تصاحب وهمزمان ببرکت سیاست کجدار و مریز امر یکا و انگلیس به سازماندهی مجددطالبان وگروه های تروریستی، جنگ اعلام نا شده را تداوم بخشیده و افغانستان اماج جنایت علیه بشریت قرارگرفته و همه روزه تروریستان با کشتار اهالی ملکی جنایات جنگی و ضد بشر ی تکرار میگردد، حسب گذارش انستیتوت اقتصاد و صلح تنها در سال پار ( ۱۴۴۲ ) حادثه تروریستی در افغانستان انجام یافته که تا پنجهزار تلفات جانی و هزاران زخمی داشته است.

پاکستان در تمام این مدت بیشتر از چهار دهه در برابر شکایات و اعتراضات جانب افغانی که دوسیۀ قطوری رادرمراجع ذیربط بین المللی و شورای امنیت ملل متحد، بوجود اورده است، با لطایف الحیل و انکاراز حقایق و خاک زدن بچشم جهانیان را پیشبرده است و اما قتل اسامه بن لادن در اسلام اباد و به تعقیب آن مرگ مرموزوقتل ملا منصوردرانکشور، طشت رسوای شانرا از بام انداخت و امر یکا واعضای ناتو نیز که به قیمت خون سربازان شان ووقوع حمالت تروریستی در کشور های شان ، زهرترورپروری را احساس کرده اند، بالاجباربه حقانیت ادعای افغانستان،لااقل درحرف اعتراف واما درین سه ماه بعد از اعلام ستراتیژی جدید رییس جمهور امریکا، ما شاهد کدام اقدام اساسی بخاطر نابودی مراکز تروریستان نبوده ایم. این سوال دارایی اهمیت اصولی که مشروعیت خالقان ،امر یکاومتحدان آنرا،مورد شک قرار میدهد این است که در صورتیکه اسامه و ملا منصورواجب القتل اند ، با میزبان و حامیان چه برخورد باید انجام گیرد؟

افغانستان قربانی تروریسم و آماج جنایات علیه بشر یت قرارداردوهمه روزه مردم ملکی در جنایات جنگی و ضد بشری تلف میگردند که بر طبق میثاقهای بین المللی بحیث جرایم بین المللی تعر یف گردیده اند.

بدینرومردم مظلوم افغانستان حق دارند تا وجدان جامعه بین المللی رامخاطب ساخته وبخاطر حق حیات مردم افغانستان و حق گذار افغانستان به شاهراه صلح و ترقیدادخواهی نمایند واز سازمان ملل متحد و شورای امنیت و به و یژه از اعضای دایمی آن مطالبه نمایند که ارزشهای جهانی مندرج در میثاقهای بین المللی واحکام منشور ملل متحد را بر مصالح سیاسی مرجع دانسته و به قربانیان تجاوز و ترور و مردم به عزانشسته که طولانی تر ین جنگ را متحمل و مسولیت اخلاقی شما در قبال شان اظهر من الشمس است؛عطف توجه نمایند و به نخستین پله تقرب به صلح که همانا نابودی مراکز تروراست، تدابیر عملی اتخاذو دولت پاکستان بحیث حامي تروریستان تعریف و مورد تعزیرات جدی بین المللي قرار گیرد.

بر اساس این تعزیرات باید جنرالان ورهبران سیاسی و نظامی که مجری پلانهای استخبارات نظامی آنکشوربوده ویامیباشند در فهرست سیاه شامل وتدابیربخاطر محاکمه شان اتخاذ گردد.

انجمن حقوقدانان افغان دراروپا امیدواراست که نشر این مجموعه که حاو ی یکتعداداسناد و اعلامیه هامبنی بر الزام حقوقی علیه پاکستان میباشد، بتواند در بعد حقوقی، در خدمت داعیه برحق دفاع از شهروندان افغانستان، در امر شر یفانه دادخواهی بخاطر معرفی پاکستان بحیث مرکز و حامی تروریسم، قرار گیرد.

هست وبودافغانستان درگروبرقراری صلح میباشد و صلح در دوام جنگ اعلام ناشده پاکستان و مراکزتروریست پرورانکشور، حتی در حضوریک ملیون عساکر ناتو یکسراب خواهد بود، بدینروبسیارضروراست تاهم ميهنان متعهد به وطن و مردم با عقلانیت این واقعیت دردناک را درک ودریک گفتمان همه جانبه وبا چنگ زدن به مصالح عمومی،منشورملی مقابله با پاکستان رابمثابه دشمن تاریخی وهمسایۀ تعویض ناپدیرطرح و بخاطر تحقق ان صادقانه تلاش نمایند.

با حرمت

میر عبدالواحد سادات

رئیس انجمن حقوقدانان افغان دراروپا

کتاب حاوی اسناد انجمن رادرین لینک مطالعه فرمایید.

http://www.hoqooq.eu/books.htm

مقالات مرتبط

...

آتشی را که رژیمهای مزدور پاکستان ودیگرکشورها به نیابت ازقدرتهای آمپریالیستی، از نیم قرن قبل تا بدینس... ادامه

...

از مدتی است که اتاق فکری امریکا (کانون نظم نوین جهانی) با تجارب بدست آمده از حمایت بیدریغ مالی و تسل... ادامه

...

تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان طالبان و ارتش پاکستان رخ میدهد یک بازی استخباراتی، یک تاکتیک... ادامه

...

اجلاس دو روزه دوحه درباره بحران افغانستان به سرپرستی سازمان ملل با شرکت ۲۵ کشور و چندین نهاد منطقه‌ا... ادامه

...

اخیرا نهاد تحقیقی «رواداری» که تحت نظر سازمان ملل، توسط شهرزاد اکبر فعالیت می‌کند گزارش تکان دهنده‌ا... ادامه

...

این روزها پخش جریان حضور آقایی به نام عبدالباری عمری نماینده ی‌!؟ طالبان در آلمان و گرفتن عکس یادگار... ادامه

...

ازآغاز سده ی بیست و یکم تا این دم، تاریخ چه پیش آمد های شگفتی را در سرزمین خورشید، درج برگ های روزگا... ادامه

...

افغانستان دراثرتجاوزات استعماری یکصد وشصت سال قبل زمان تسلط انگریزیها وبخصوص پس ازتحمل شکست ننگین شا... ادامه

...

دو سال پس از تسلط طالبان بر افغانستان، زلمی خليلزاد سفير کبير(!) و نماینده پیشین ايالات متحده ی امری... ادامه

...

دنیا تروریسم دولتی به رهبری طالبان را با رویکرد تعامل، تحمل می کند. از منطقه تا جهان همه در تلاش اند... ادامه

...

در جنگ روانی، همواره، دستگاه های استخباراتی به مدد رسانه ها و وسایل اجتماعی، تلاش می کنند تا برای تط... ادامه

...

در تازه ترین گزارش خودساخته، ظاهرا سازمان ملل گزارش داده است که القاعده با حمایت مقامات بلندپایه طال... ادامه