وقتی ملیت هزاره اسطوره آفرید

سلیمان کبیر نوری

وقتی ملیت هزاره اسطوره آفرید!

(انتباه ها و درس هایی چند)

درین جا می خوانید:

- پیش تبصره

- پیشنهادی به احزاب مترقی، نخبگان ملی، قلم بدستان و روشنگران و خردورزان؛

- فرمانده عبدالغنی علیپور کیست؟

-علیپور و توطیه ی شیطانی بزرگ استخبارات بین المللی؛

- ترس ناتو و غرب از توفان خشم مردم چگونه افشاء شد؟

- یادواره ای از توصیه و نسخه ی برژینسکی؛

- مرد مرموزی که چهره اش در تصاویرمستند، یک جا با فرمانده علیپور و آقای دانش دیده می شود کیست؟+ تصویر

- چه باید کرد؟ راه نجات و برون رفت کجاست؟

- پیش تبصره:

من در تحولات مبرم و رویداد های خونبار جاری کشور، همین امروز، همین ساعت و در همین لمحه، چیزی را بارزتر ازان نمی دانم، اینکه بایست به اظهارات آقای دونالد ترامپ منهمک شد و پس ازان سناریوی جنگ و به اصطلاح صلح با طالبان تروریست و خونریزرا به بررسی گرفت.

 آقای ترامپ رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا طی مصاحبه‌ ی خویش با واشنگتن پست، طالبان را به حیث یک جنبش تروریستی!!! معرفی کرد:

 «اما آنجا(هدف ترامپ؛ افغانستان است) خواهیم ماند، زیرا تقریبا همه کارشناسان می گویند که اگر ما در آنجا نباشیم، جنبش تروریستی طالبان درآنجا جنگ ادامه می یابد و من این موضوع را بار بار می شنوم»(1) چه اظهارات بیشرمانه ای.

جالب است، چه کسی به آقای ترامپ ماندن رادرافغانستان مشوره می دهد؟ کارپوریشن ها یا تاراجگران وغارتگران منابع روزمینی و زیر زمینی( کشتزار های مواد مخدر با سود سالانه ی ده ها ملیارد دلاری و منابع زیر زمینی با ارزش بیشتر از سه تریلیون دالری). یا به عباره ی دیگر، الیگارشی اقتصادی خونخوار جهانی که همه آن را به نام امپریالیزم خوناشام می شناسیم.(2)

اما جناب ترامپ در جای دیگر این مصاحبه ی خویش بر مذاکره و مفاهمه و صلح با همین تروریست‌ها چنین اذعان میدارند:

 « طوری که شما می دانید ما در حال حاضردر مورد صلح با (جنبش  تروریستی) طالبان صحبت می کنیم».

ترامپ چنین ادامه می دهد: من در زمان مناسب انجا میروم و شاید این اتفاق پیش از کریسمس (سال نو عیسوی) رخ دهد».

خوب نگاه کنید به این دو اظهار سخت متناقض از به اصطلاح رهبر یک سوپر پاور جهان!!!

 اظهارات دوم آقای دونالد ترامپ، وقف مامور سخت سیه کار و کهنه کار امریکایی یافغان تبارموصوف دکتر خلیلزاد از گنگ بیروت( این اجیر یونیکال ومدافع سرسخت منافع کانون توطیه های جهانی یا  همان "بلدربرگ") است،(3)که طی بیشتر از چهل سال پسین، فقط دشمنی اش با مردم افغانستان، پیوسته روشن و برازنده بوده است، با ادامه ی قتل های زنجیره ای رهبران و نخبگان مقاومت علیه گروهک های تروریستی طالب- القاعده و اکنون داعش که همه دارای یک ریشه بوده و از یک منبع آب می خورند؛ به اسارت کشیدن ها، تحت پیگردقرار دادن ها و به زندان انداختن های (ربانی ها، داوود ها... جنرال دوستم ها و عطا ها، قیصاری ها و جنرال قریشی ها... )، ارتباط تنگاتنگ دارند.

"بشنو از ویء چون حکایت می کند

از "شرارت ها" روایت می کند"

 به دام انداختن فرمانده علیپور، جزیی از همین برنامه های به اسارت کشانیدن دایمی مردم محروم از چاره ی افغانستان در زیر سلطه ی سیاه بنیادگرایی و تروریزم کنترول شده برایسیطره جویی، تاراج و غارتگری به شمار می رود.
        - فرمانده  علی‌پور کیست؟

مهمترین عامل ظهور شخصیتی به نام علیپور، حمله های متداوم طالبان و کوچی ها در مناطق مرکزی کشور شمرده می شود. غلام حسین ناصری، عضو مجلس نمایندگان از میدان وردک به سایت خبرنامه گفت که در ۱۵ سال گذشته در مسیر شاهراه مناطق مرکزی – پایتخت۱۳۶ تن سر بریده شده اند.

این نماینده مجلس می گوید “تنها در سال ۱۳۹۲ در مسیر کابل – مناطق مرکزی ۳۳ تن به شمول ۳ زن به شکلی وحشیانه و فجیع شکنجه شده و سپس سر بریده شده اند.”

اعتراض های گسترده

ناآرامی ها در مسیرهای مناطق مرکزی افغانستان، همواره سبب اعتراض های گسترده شده است.

در سال ۱۳۸۷ خورشیدی، هزاران نفر از مردم کابل و مناطق مرکزی در اعتراض به حمله کوچی های مسلح با راه اندازی تظاهرات گسترده خواهان رسیدگی به نا امنی ها در مناطق مرکزی شدند.(4)

 

اما در مورد فرمانده علی پور

قوماندان علی‌پور یک فرمانده نظامی خیزش‌های مردمی است که در مناطق مرکزی کشور به دلیل آن‌چه «دفاع از حقوق هزاره‌ها» عنوان می‌شود شهرت یافته است.

مرکز اصلی فعالیت‌های او ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک است. ولایت میدان‌وردک یکی از مناطق ناامن در مرکز کشور است که طالبان در آن حضور گسترده‌ای دارند.

قوماندان علی‌پور یک تشکیل نظامی غیردولتی در مناطق مرکزی را به نام «جبهه مقاومت» ایجاد کرده است. این جبهه پس از حمله‌ی کوچی‌ها به مناطق بهسود و ناامن‌شدن شاهراه‌ میدان‌وردک – کابل که مردم مناطق مرکزی را به پایتخت وصل می‌کند، شکل گرفت. این تشکل نظامی محلی در مرکز افغانستان به دلیل مقاومت با طالبان و کوچی‌ها طی چند سال گذشته در میان مردم شهرت یافته است.

فعالیت این جبهه در سال ۲۰۱۵ و پس از ناامن شدن مسیر ولسوالی جلریز شدت پیدا کرد. طی ۱۵ سال گذشته، مواردی از آدم‌ربایی‌ها در ولسوالی‌های سیدآباد و بهسود و یا در مسیر میدان‌شهر – کابل و مسیر جلریز رخ داده است. در واقع، مسافران برای رفتن از کابل به سوی مناطق مرکزی باید از همین مسیرها در میدان‌شهر عبور کنند.

قوماندان علیپور معروف به قوماندان شمشیر، فرمانده این گروه مسلح در منطقه کجاب ولسوالی بهسود پیش از این در گفت‌وگو با رسانه‌ها، دلیل روی آوردن خود و همراهانش به سلاح را نبود امنیت در این مناطق عنوان کرده است.

حکومت، آقای علی‌پور را متهم می‌کند که در بسیاری از ناامنی‌ها در ولایت میدان‌وردک دست دارد. حتا گفته می‌شود که در طول ماه‌های گذشته مسوولان محلی در ولایت میدان وردک و ولایات دیگر چون غزنی، غور و بامیان، بارها تلاش کرده‌اند فرمانده علی‌پور و نیروهایش را بازداشت کنند، اما موفق نبوده‌اند.(5)

ـ پیشنهادی به احزاب مترقی،نخبگان ملی، قلم بدستان و روشنگران و خردورزان:

رویداد های جاری کشور هر انسان هموطن بادرک و با احساس مان  را به تعمق و پژوهش وامیدارد که افغانستان اشغال شده به وسیله ی «دیپت ستیت»، اساسا با کارگیری و بهانه آنچه توسط سیاه ترین نیرو های نیابتی و خود ساخته ی اشغالگران زیر نام طالب و داعش مستور میشود به اسارت و اشغال خونین وطن و مردم ما دوام میدهد و بر منابع عظیم زیربنایی شهیرش چمبر زده آن را تاراج می کند.

نیاز مشترک مان مشخص است: مبارزه بر ضد اشغال و رهایی کشور. آگاهی بخشی و  رهنمود دهی، میلیونها انسان آزادیخواه از راه بیرون رفت از اشغال!!!

بسیار ضروری است اینکه ماوقت گرانبهای خود را وقف پرداختن به معلول ها( فشار بر پاکستان، تقلب در انتخابات، صلح با طالب، طالب میانه رو و تند رو... و غیره ) ننماییم، بلکه به علت ها بپردازیم.

علت همه ی این بلا ها اشغال کشور ما برای منافع حریصانه و ضد انسانی امپریالیزمو غارتجویان همراه و همسوی آن است و بس.

پیشنهاد من درین راستا، هرچه بیشتر متوجه دست اندرکاران رسانه ای مدعی آزادی، آزاد اندیشی، احزاب به اصطلاح چپگرا و روشنگر می باشد. بدبختانه امروز که سیل توطیه های پیچیده و مهلک علیه شخصیت ها، فیگور ها و حرکت های خود جوش در جریان است، این رسانه ها و احزاب، در مسایل و مطالب مطروحه روزمرگی ی بی ثمری نشان میدهند، کدام تحلیل و تحقیق زنده و بیدارکننده و کدام دیرکتیوی رهگشا در قبال بلاهای «دیپ ستیت» جهان خوار که مصروف تعمیل صد ها سناریوی تباهکن در هرجهت میباشد؛ از ایشان متبارز نمیگردد. البته یگان آسمان به ریسمان کردن و از آخرین کلام ها دم در آوردن را نمیگویم؛ چون واقعا توانایی درک و قضاوت بر آنها را ندارم. البته معلوم میشود که برای این بلند بالا ها کسر شان است که بر دسایسی چنانکه بر فیگور ها و حرکت های هزاره و حتی به جهت نسل کشی این ها یا دیگر ملیت ها روان است؛ مکثی نمایند؛ ولی مابقی چطور؟ والله اعلم بالصواب!( خدا داناتر است و حقیقت را خدا می داند!).

شک نیست کهدر سطوح پایین تر!کارهایی هم درین راستا ها شده است و میشود. ولی اولا با کارکرد ها، افکار و ادبیات رسانه و سازمانهای خادم و مزدور معلوم الحال ارتجاع و امپریالیزم فرق کمی دارد؛؛یعنی اینکه بازهم بر اصل محور این منجلاب و مصیبت توجه نفرموده همان بازی با معلول ها از آب در می آید. در حالیکه علی القاعده حزب های با داعیه و سیاسیون آزاده فردن فردن بایستی در قبال مسایل، رخداد ها، طرح ها، و توطیه های دشمنانه - خایینانه و جاسوسانه حساسیت سریع نشان داده با ارایه ی تحلیل ها و تبصره های عندالموقع جادو و جمبل(از نظر سیاسی-عملی آیینی که از طریق آن تلاش می‌شود تا با کمک گرفتن از نیروی مرموز بیرونی بر حوادث مرتبط با انسان‌ها یا طبیعت تأثیر گذاشته شود) سیاست اشغالگران رسوا نمایند، تا برای به پا خیزی مردم و به ویژه جوانان رسالت تاریخی ی خویش را بسر رسانند.

-علیپور و توطیه ی شیطانی بزرگ استخبارات بین المللی.

تازه ترین نمود برنامه ی رذیلانه ی ضد مردمی اشغالگران امپرالیستی که معمولن توسط سفارت ها و ادارات مزدور اجرایی میشود، دستگیری قوماندان علی‌پور همراه با توطیه استخباراتیپیچیده و کارزار رسانه ای غرب در تبانی با گروپ فاشیستی یمزدور ارگ بود.

البته خبر دستگیری علیپور همچو آذرخشی در رسانه های کشور، به ویژه شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و تویتر، پیچید و در میان کاربران آنها در کشور و بیرون آن عمومی شد و غرش کنان همه را همچو طوفان و سیلاب به واکنش واداشت. خیزش های مردمی به صورت برق آسا جاده های غرب کابل را درنوردید. مردم همه با یک صدا، هم پا و هم آوا خواستار آزادی فرمانده شان که در دفاع از سنگر های مناطق مرکزی بر ضد طالبان و کوچی های غاصب مسلح سرزمین هزاره ها می جنگید، شدند.

امروزه گزارش هایی در میان مردم فرستاده میشود، که علی‌پور در یک توطیه استخباراتی-روان‌شناسی ی بسیار پیچیده به یاری آقای سرور دانش معاون دوم رییس جمهور به کابل خواسته شد و پس ازان دستگیر گردید ولی با دادن تعهد نامه و قرائت ویدیویی ای آن  توبه کرد و تسلیم شد.

به راستی تعهد نامه ای هست ولیمعلوم نیست که در تحت چه شرایطی بر یک زندانی تحمیل و قبولانده شده است، حتی گفته میشود که در به کاربرد قرائت این تعهد نامه از زرق پیچکاری ویژه ای هم استفاده شده است.

به هر حال اینکه پیامد آن را تسلیمی فرمانده علیپور اعلام داشتند؛ فرار ننگین از حقیقت است که در قیام سیل آسا و قهرمانه مردمان ملیت برادر هزاره ما تبلور تاریخی یافته است؛ اشغالگران و مزدوران شان از بیم مردم؛ علیپور را ناگزیر زنده رها کردند البته که به طرق دیگر دست از سرش نبرداشته اند و نمی بردارند.

-         ترس ناتو و غرب از خشم مردم افغانستان چگونه افشاء شد؟

گزارشی از جلسه‌ی مشترک سرور دانش معاون رییس جمهور، محمد معصوم استانکزی رییس امنیت ملی و شماری از نزدیکان علی پور می‌گوید، که علی‌پور از سوی نیروهای امریکایی در کابل دستگیر شده است...

 استانکزی در این جلسه گفته است که علی‌پور را امریکایی‌ها دستگیر کرده و سپس به امنیت ملی تحویل داده‌اند.(6)

- مرد مرموزی که در تصاویرمستند، یک جا با فرمانده علیپور و دانش دیده می شود کیست؟

در تمامی ی عکس های فرمانده علیپور با سرور دانش؛ مردی عینکی ای به مشاهده می رسد که موجودیت یکبارگی ی این چهره با علی پور سر نخ های نامرئی را به دست می دهد. این شخص داکتر رسول طالب امریکایی تبار است که زمانی سخنگوی حزب وحدت به رهبری استاد مزاری بوده است.

داكتر رسول ‌طالب‌، نماینده‌ حزب‌ وحدت‌ كریم‌ خلیلی‌ در پشاور با هشتصدهزار دالر خود را به‌ امریكا رساند(۸۰۰

مقالات مرتبط

...

    چه آزار دهنده ست، دیدن روی زشت اهریمنان و شنیدن صدای وحشتناک آدم چهره های آدمخوار: ادامه

...

       گروه وحشی طالبان در امتداد خط خون و قتل و کشتار، انفجار و انتحار خود، به تاریخ۳۰ / ۹ / ۲۰۲۲ ب... ادامه

...

خنجر وحشت برگ های همیشه سبز و روشن "کاج" را بر زمین ریخت! ادامه

...

تاجران دین،همانهای که از حنجره های شان مدام نام الله واز درون میله های تفنگ شان خون فوران می‌کند،بار... ادامه

...

امارت شیطانی طالبان، هزاره های افغاستان را مجبور به کوچ اجباری کرده اند ادامه

...

طالبان به صورت ناگهانی به مناطق شیرداغ، جاکه و پژولگه ولایت غزنی حمله کرده، اهالی هزاره ی این منطقه... ادامه

...

 سقوط کابل اگرچه همه را در بُهت فرو برد اما بزرگترین دستاورد آن شناختن رهبران فاسد و تشخیص برای بهتر... ادامه

...

 در عید امسال بوی خون باز در دشت برچی به مشام آمد. اینبار بوی خون دخترانی که قیام به " بخوان " بر سو... ادامه

...

در افغانستان شعله‌های آتش جنایت نشأت گرفته از جهل حاکمیت استبدادی هر بار به بهانه‌ های مختلف قربانی... ادامه

...

پیش ازهر تحلیل و تبصره ای توجه شما را به ویدیوی  کشتار کودکان توسط  اشرف غنی احمدزی کوچی در بهسود هز... ادامه

...

من در تحولات مبرم و رویداد های خونبار جاری کشور، همین امروز، همین ساعت و در همین لمحه، چیزی را بارزت... ادامه

...

آنچه را که امروز به عزیزان تقدیم میدارم؛ درسلسله نگارش و خوانش و دانش «پیشتر برویم، عمیقتر بیاندیشیم... ادامه