بازداشت نظامیان پیشین افغانستان در پاکستان و انتقال آنها به محل نامعلوم

هدايت حبيب

بازداشت نظامیان پیشین افغانستان در پاکستان و انتقال آنها به محل نامعلوم

افغانستان همچنان روزهای پرالتهابی را پشت سر می‌گذارد. دیدارنیوز ـ کانال خبری از افغانستان گزارش می دهد، که طالبان به صورت ناگهانی به مناطق شیرداغ، جاکه و پژولگه ولایت غزنی حمله کرده، اهالی هزاره ی این منطقه را وادار به کوچ اجباری کرده‌اند. این کانال همينگونه نوشته است: امارت شیطانی طالبان، شیعیان این مناطق را وادار به کوچ اجباری کرده است. این کانال خبری از قول یکی از شهروندان هزاره نوشته، که طالبان خانه‌های مردم را تلاشی و غارت می‌کنند و ساکنان آن‌ها را می‌کشند.

 

محمد محقق بدون ارایه جزییات در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «دايكندى در آستانه‌ی يك ‌فاجعه انسانى ناشئ از كوچ اجبارى و جنايت عليه بشريت است.»

محمد کریم خلیلی، رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان، با انتقاد به کابینه «مؤقت» به طالبان هشدار داده است، مبنی بر اين که در صورت تداوم استبداد، هزاره‌های این کشور جنگ مسلحانه را علیه طالبان آغاز خواهند کرد .

خلیلی، گفته است انحصار قدرت از سوی طالبان برای گروه‌های سیاسی و قومی قابل قبول نیست.

طالبان روز گذشته در ولايت بادغیس، زنان را به زور به جاده‌ها بردند؛ همایشی با جبر و فشار وتهديد به مرگ بالای آنان در حمایت از سيه کاری خويش برگزار و به نمايش گذاشتند.

یکی از زنان آموزگار که در این مراسم حضور داشت به رسانه‌های محلی افغانستان گفته است که طالبان به آنان تذکر داده بودند تا با «برقع» یا «حجاب سیاه کامل» در راهیپمایی شرکت کنند. او افزود که طالبان حتی به زنان هشدار داده بودند که در صورت شرکت‌ نکردن در راهپیمایی، با آنان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

منابعی به روزنامه ۸صبح می‌گویند که نظامیان پیشین افغانستان که به پاکستان پناه برده بودند، از چند روز به این‌سو به شکل مرموزی از خانه‌ها و اتاق‌هایی که در شهر کویته پاکستان به کرایه گرفته‌اند، با زور تفنگ بيرون کشيده شده، بازداشت و به محل‌ نامعلومی منتقل می‌شوند.

 در اوایل، شایعاتی در این مورد نشر شد؛ اما در ادامه آنان شاهد بازداشت ‌و انتقال چندین نظامی شهروند افغانستان در خاک پاکستان بودند.

این نظامیان شامل کارمندان امنیت ملی، ارتش ملی، پولیس ملی و نیروهای خاص (Special Force) هستند که از ۱۸ تا ۲۴ اسد به شکل فردی و یا با خانواده‌های‌شان به پاکستان پناه برده‌ و خانه‌ها و اتاق‌هایی را در آن‌جا به کرایه گرفته‌اند.

منبع افزود که سه فرد نظامی شب‌هنگام به محل سکونت يکی از این نظامیان پيشين افغانستان آمدند و پس از بازداشت وی، روی او را پوشاندند و با سوار کردن در موتر، به محل نامعلومی بردند.

به گفته همين منبع، هرچند چگونگی تشخیص هویت این شهروندان نظامی افغانستان از سوی نظامیان پاکستانی مشخص نیست؛ اما شمار زیادی از کارمندان اداره استخبارات پاکستان «آي اس آی»، به‌ویژه زنان در مناطق بروری و مری‌آباد حضور دارند.

جنايات نظاميان پاکستان در قتل و کشتار دسته جمعی و انفرادی شهروندان افغانستان، اعم از ملکی و نظامی؛ زن و مرد، حرف تازه نبوده، چهل و سه سال است که بصورت آشکار و بدون وقفه ادامه دارد:

ترور دگرجنرال نظرمحمد وزير دفاع پيشين افغانستان در شهر کويته پاکستان، همچنان ترور جنرال عبدالحکيم کتوازی قوماندان عمومی ژاندارم و پوليس افغانستان، پروفيسور سيد بهاء الدين مجروح، استاد دانشگاه کابل؛ عزيز الرحمان الفت... در شهر پشاور پاکستان و صدها نظامی و فرهنگی دراين کشور انگليس آباد(!) طی اين چهل سال گذشته توسط سازمان جهنمی آی. اس. آی صورت گرفته و سرزمين افغانستان بهترين فرزندان خود را هم در جنگ های تحميلی ديروزی امپرياليسم امريکا و شرکاء غربی ـ عربی و پاکستانی وی از دست داده و هم اکنون جای آن امپرياليسم غدار را در حمايت از تمام جنايات دولت پاکستان و طالبان جنايت پيشه و خون آشام مزدور وی سوسيال امپرياليسم چين و نيرنگ بازی های پوتين گرفته افغانستان را به جهنم روی زمين تبديل نموده اند و ساکنين آن در شعله های آتشرقابت های آنان با امريکا و غرب می سوزند.

شهرت طلبی چند، بهم ساخته اند  ــ  چون گرگ گرسنه به جهان تاخته اند

کردند به زير پا هزاران سر دوست  ــ  تا گردن شوم خود برافراشته اند

اما؛ يگانه راه نجات ميهن و مردم از اين آتش، شناخت دوست و دشمن؛ ميهن دوست و وطن فروش؛ تفکيک اسلام عبادی از اسلام سياسی سيد قطبی ـ وهابی و ديوبندی و وارهيدن از پنجه های خونين تيکه داران دين و دالر؛ قوم و قبيله؛ تفنگ و ترياک... و برمبنای آن، قيام سراسری را با شرکت همه اقوام برادر و باهم برابر در يک افغانستان واحد لايتجزا تا تشکيل نظام مردمسالار ترقيخواه و تحول طلب برپا نمودن و پاک کردن کشور از لوث کثيف همه اشغالگران غربی، عربی و پاکستانی و مزدوران طالبی آنها است و بس.

خدا آن ملتی را سروری داد  ــ  که تقديرش بدست خويش بنوشت

به آن ملت سر و کاری ندارد  ــ که دهقانش برای ديگران کشت

مقالات مرتبط

...

آتشی را که رژیمهای مزدور پاکستان ودیگرکشورها به نیابت ازقدرتهای آمپریالیستی، از نیم قرن قبل تا بدینس... ادامه

...

تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان طالبان و ارتش پاکستان رخ میدهد یک بازی استخباراتی، یک تاکتیک... ادامه

...

اجلاس دو روزه دوحه درباره بحران افغانستان به سرپرستی سازمان ملل با شرکت ۲۵ کشور و چندین نهاد منطقه‌ا... ادامه

...

    چه آزار دهنده ست، دیدن روی زشت اهریمنان و شنیدن صدای وحشتناک آدم چهره های آدمخوار: ادامه

...

اخیرا نهاد تحقیقی «رواداری» که تحت نظر سازمان ملل، توسط شهرزاد اکبر فعالیت می‌کند گزارش تکان دهنده‌ا... ادامه

...

این روزها پخش جریان حضور آقایی به نام عبدالباری عمری نماینده ی‌!؟ طالبان در آلمان و گرفتن عکس یادگار... ادامه

...

ازآغاز سده ی بیست و یکم تا این دم، تاریخ چه پیش آمد های شگفتی را در سرزمین خورشید، درج برگ های روزگا... ادامه

...

افغانستان دراثرتجاوزات استعماری یکصد وشصت سال قبل زمان تسلط انگریزیها وبخصوص پس ازتحمل شکست ننگین شا... ادامه

...

دو سال پس از تسلط طالبان بر افغانستان، زلمی خليلزاد سفير کبير(!) و نماینده پیشین ايالات متحده ی امری... ادامه

...

دنیا تروریسم دولتی به رهبری طالبان را با رویکرد تعامل، تحمل می کند. از منطقه تا جهان همه در تلاش اند... ادامه

...

در جنگ روانی، همواره، دستگاه های استخباراتی به مدد رسانه ها و وسایل اجتماعی، تلاش می کنند تا برای تط... ادامه

...

در تازه ترین گزارش خودساخته، ظاهرا سازمان ملل گزارش داده است که القاعده با حمایت مقامات بلندپایه طال... ادامه