ديدگاه طالبان درمورد جايگاه زنان درجامعه درعصر تسخير کيهان

هدايت حبيب

ديدگاه طالبان درمورد جايگاه زنان درجامعه درعصر تسخير کيهان

با تهاجم طالبان به کابل، کشورما مانند یک کشتی ای طوفانی دراوقيانوس پر تلاطم چال و فریب امریکا و متحدانش درحالت غرق شدن است. این که به سخره می خورد یا به منزل مقصود می رسد، آینده اش خيلی ها تاريک ديده می شود.

گزارشهای نگران کننده درباره سر بریدن ها، اعدام های صحرایی، و ضرب و شتم ها، وقوع قتلهای هدفمند و تفتیش خانه به خانه، لت و کوب معترضان زن توسط طالبان در افغانستان منتشر می شوند، طالبان همچنان تاکید می کند که حکومت جدید آنها نسبت به آخرین باری که در قدرت بود تغییر کرده است.

ذکرالله هاشم سخن گوی صالبان گفت:"زنان افغانستان کسانی هستند که بچه به دنیا می‌آورند و کودکان را با اخلاق اسلامی تربیت می‌کنند."

به گزارش آفتاب‌نیوز، او گفته است که وزارت برای زنان مانند چیزی است که بر گردن آن زن قرار دهید و با بار سنگین توانایی حرکت نخواهد داشت و باید به جای وزارت بچه به دنیا آورند.

ذکرالله هاشم همچنین مدعی شد که زنان افغانستانی معترض و تظاهرات‌کننده، زنان افغانستان نیستند.

شکستن تلویزیون‌ها در افغانستان به دستور طالبان!

مردم روستایی در مناطق مرکزی افغانستان می گويند که طالبان پس از جمع کردن تلویزیون‌ها در روستاها، آن‌ها را از بین می‌برند. یکی از ملاهای منطقه می‌گوید که تلویزیون را آمریکا و دیگر شرکای غربی آن به افغانستان آورده‌اند تا دین و ایمان مسلمان‌ها را از بین ببرند.

طالبان دانشجویان دختر را ملزم به پوشیدن چادر یا چادری و پوشاندن صورت‌هایشان با برقع کرده است. طالبان به دانشجویان دختر دستور دادند که کلاس‌های درس را پنج دقیقه قبل از دانشجویان پسر ترک کنند و در سالن‌های دانشگاه منتظر باشند تا آن‌ها ساختمان را ترک کنند.

زنان در افغانستان با هزاران ترس از آينده خود و اطفال خويش با رنج و عذاب دست و پنجه نرم می‌کنند. طبق مقررات و دساتير استعدادکُش طالبان، ورزش برای زنان ممنوع شده است.

"احمدالله وثیق"، عضو کمیته فرهنگی طالبان گفت که زنان نمی‌توانند کریکت و یا هر ورزش دیگری را انجام دهند. زیرا اندام آنها ممکن است در معرض دید قرار گیرد.

او گفت: هرگز از موضع‌ خود در این باره کوتاه نمی‌آییم. اسلام به زنان اجازه می‌دهد طبق نیازهایشان از خانه خارج شوند؛ اما ورزش نیاز ضروری نیست.

اخیراً ذبیح الله مجاهد معین وزارت اطلاعات و فرهنگ که سخنگوی طالبان هم است می گوید: بهتر است هنرمندان به دنبال شغل دیگری برای خود باشند. همچنان او در گفتگویی با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود که این گروه ممکن است موسیقی را ممنوع کند. چون در اسلام حرام است.

طالبان دانشجویان دختر دانشگاه‌های افغانستان را ملزم به پوشیدن چادر یا عبای مشکی و پوشاندن صورت‌هایشان با برقع کرده است. طالبان به دانشجویان دختر ثبت نام کرده در این دانشگاه‌ها دستور دادند که کلاس‌های درس را پنج دقیقه قبل از دانشجویان پسر ترک کنند و در سالن‌های دانشگاه منتظر باشند تا آن‌ها ساختمان را ترک کنند.

نورالله منیر، وزیر معارف طالبان می‌گوید: که طالب‌ها بدون مدرک دکترا، کارشناسی ارشد؛ امروز در جامعه ارزشمند هستند. شما می‌بیند که ملاها و طالبان که در قدرت هستند، هیچ يک آنان مدرک دکترا، کارشناسی ارشد یا حتی سند مکتب هم ندارند، اما آنها از همه بالاترند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مدعی شد که در آینده نزدیک، جهان حکومت آنها را در افغانستان  به رسمیت می‌شناسد.

مجاهد در یک گردهمایی در ولایت پکتیا با اشاره به تلاش‌های این گروه برای اقناع کشورهای مختلف در زمينه ی به رسمیت شناختن حکومت طالبان افزود: پیام‌ها مثبت است و حکومت جدید افغانستان در سطح جهانی به رسمیت شناخته خواهد شد.

لهذا آنچه که از گفتار سران طالبان و عملکردهای يک ماهه آنها ديده شد؛ ضرورت زندگی با عزت؛ انجام کار و فعاليت خلاقه انسانی برای بهروزی انسان، ترقی و پيشرفت جامعه و آبادی کشور مان افغانستان حکم می کند تا تمام فرهنگيان رسالتمند،  روشنگران ترقيخواه ؛ علماء و دانشمندان فرهيخته و پاک نهاد ما بایست لحظه ی هم از سنگر روشنگری، دفاع از آزادی، ترقی و پيشرفت اجتماعی دوری و بی طرفی اختيار نه نموده؛ بدون حب و بغض به این و یا آن قوم، زبان و منطقه با مشت کوبنده ی منطق رسا از قيام سراسری جبهه مقاومت ملی و دموکراتيک مردم افغانستان؛ از رستاخيز حماسه آفرين زنان و دوشيزه گان افغانستان دربرابر تفکر و عملکرد طالبان ظلمت پيشه ی عصر حجر حمايت و پشتيبانی بعمل آورده؛ به دهن هر مفسد، نفاق افگن، تفرقه‌انداز، برتری‌جو، تمامیت‌خواو قبيله ‌سالار بکوبند و گماشتگان بیگانه گان را بی امان افشا نموده نگذارند تا تيکه داران تماميت خواه دين سالار و قبيله سالار بر سرنوشت ميهن و مردم ما دوباره حاکم گردند.

همگان بايد بدانند! تکرار اشتباه  پيشين، حکم خودکشی و محکوميت تاريخ را درقبال خواهد داشت.

مقالات مرتبط

...

آتشی را که رژیمهای مزدور پاکستان ودیگرکشورها به نیابت ازقدرتهای آمپریالیستی، از نیم قرن قبل تا بدینس... ادامه

...

تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان طالبان و ارتش پاکستان رخ میدهد یک بازی استخباراتی، یک تاکتیک... ادامه

...

اجلاس دو روزه دوحه درباره بحران افغانستان به سرپرستی سازمان ملل با شرکت ۲۵ کشور و چندین نهاد منطقه‌ا... ادامه

...

اخیرا نهاد تحقیقی «رواداری» که تحت نظر سازمان ملل، توسط شهرزاد اکبر فعالیت می‌کند گزارش تکان دهنده‌ا... ادامه

...

این روزها پخش جریان حضور آقایی به نام عبدالباری عمری نماینده ی‌!؟ طالبان در آلمان و گرفتن عکس یادگار... ادامه

...

ازآغاز سده ی بیست و یکم تا این دم، تاریخ چه پیش آمد های شگفتی را در سرزمین خورشید، درج برگ های روزگا... ادامه

...

افغانستان دراثرتجاوزات استعماری یکصد وشصت سال قبل زمان تسلط انگریزیها وبخصوص پس ازتحمل شکست ننگین شا... ادامه

...

دو سال پس از تسلط طالبان بر افغانستان، زلمی خليلزاد سفير کبير(!) و نماینده پیشین ايالات متحده ی امری... ادامه

...

دنیا تروریسم دولتی به رهبری طالبان را با رویکرد تعامل، تحمل می کند. از منطقه تا جهان همه در تلاش اند... ادامه

...

در جنگ روانی، همواره، دستگاه های استخباراتی به مدد رسانه ها و وسایل اجتماعی، تلاش می کنند تا برای تط... ادامه

...

در تازه ترین گزارش خودساخته، ظاهرا سازمان ملل گزارش داده است که القاعده با حمایت مقامات بلندپایه طال... ادامه

...

نبرد هیولای نیو فاشیسم در دو جبهه با اولتراناسیونالیسم ولیکاروس و چگونگی رهایی کشور از اشغال پاکستان... ادامه