پيام تسليت و همدردی بمناسبت زلزله زندگی برانداز اخير در استان هرات

پيام تسليت و همدردی

کميته رهبری نوين حزب دموکراتيک خلق افغانستان

(حزب زحمتکشان افغانستان)

بمناسبت زلزله زندگی برانداز اخير در استان هرات

هم ميهنان گرامی!

طوری که شما آگاهی کامل داريد: به تاریخ ۷ / ۱۰ / ۲۰۲۳ زمین لرزه پر قدرت استان هرات را لرزاند و از شهروندان قربانی گرفت و خانه های مردم را ویران کرد و برخی روستا ها به تل خاک مبدل شده است. صندوق نجات کودکان گفته است که دست کم نه هزار خانه به کلی ویران شده است.

گروه های نجات و نهاد های کمک رسانی، از جمله برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد  به کمک مردم شتافته و می گویند که هراتی های مصیبت دیده درهراس و گرسنگی به سر می برند .این در حالی ست که روز ( ۱۱ / ۱۰ / ۲۰۲۳ ) صبح نیز زمین لرزه هرات را لرزاند و از مردم قربانی گرفت و خسارتی را به بار آورد.

براساس گفته دفتر هماهنگی کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد در زمین لرزه ها درهرات بیش از ده هزار باشنده زیان دیده و کسانی که از این رویداد تباه کن جان سالم به در برده اند، سرپناهی برای زندگی و چیزی برای خوردن ندارند و شب و روز ها را در هوای آزاد در میان خرابه ها سپری می کنند.

آژانس های خبر رسانی بین المللی گزارش داده اند که پس از این زمین لرزه ی ویرانگر  افغانستان در معرض بحران انسانی قرار گرفته استاین در حالی ست که در افغانستان حکومت قانونی وجود ندارد.  تنها یک گروه وحشی و غارتگر به زور سر نیزه بر بنیاد برنامه‌ی جامعه جهانی ( امریکا، اتحادیه اروپا، کشور های عضو پیمان ناتو ) و شورای امنیت سازمان ملل متحد در قدرت آورده شد و کنون امر و نهی می کند که رسیدگی به درد و غم آسیب دیدگان با تعصب کور این گروه بی فرهنگ همراه است.

تفنگداران این گروه جاهل به نهاد های امداد رسانی اجازه نمی دهند که به کمک مردم در مناطق آسیب رسیده بشتابند. هنوز از سرنوشت شماری از ساکنان شهرستان زنده جان خبری در دست نیست.

سازمان عفو بین الملل خواستا آن شده که طالبان به نهاد های امداد رسانی اجازه دهند که بدون محدودیت به مناطق آسیب دیده بروند و به مردم کمک کنند.

مردم هرات روزهای سختی را می گذراند و به کمک های بسیار نیاز دارند که باید د برابر آنان دریغ نشود . همه ما وظیفه ی انسانی داریم که به روند جمع آوری کمک ها بپیوندیم و آنچه می توانیم در خدمت به همشهری های هراتی خود انجام دهیم.

کميته رهبری نوين ح. د. خ. ا (ح.ز.ا) درحاليکه مراتب تسليت، همدردی و غمشريکی خويش را در اين مصيبت بزرگ با همشهريان هرات ابراز داشته و خود را دراين اندوه بزرگ با فاميل های که عزيزان خويش را از دست داده و خانه های شان تخريب گرديده است، شريک می داند؛ درعين زمان از همه رفقاء، دوستان و هم ميهنان انساندوست در داخل افغانستان و کشورها و موسسات بين المللی، بشمول سازمان ملل متحد تقاضا بعمل می آورد تا با احساس مسؤوليت انسانی و بشردوستانه، شهروندان مصيبت رسيده ی استان هرات را قبل از رسيدن فصل سرما، ياری و مساعدت همه جانبه فرمايند؛ تا از وقوع يک فاجعه ی ديگر بشری جلوگيری صورت گيرد.

هيأت اجرائيه ی

کميته رهبری نوين حزب دموکراتيک خلق افغانستان

(حزب زحمتکشان افغانستان)

مقالات مرتبط

...

کميته رهبری نوين ح. د. خ. ا (ح.ز.ا) درحاليکه مراتب تسليت، همدردی و غمشريکی خويش را در اين مصيبت بزرگ... ادامه

...

آدمی خواب وجهانمی جنبد --- سر زمین باستان میجنبد ادامه

...

دست خوش تکان های سخت زمین لرزه شد و بسا کسان غم پرور ادامه

...

آيا اسماعيل مي دا نست كه فرود يك گلوله توپ قلب چند نفر را مي درد ؟ هرصداي فيرتوپ ، تانک وراکت، فردا... ادامه

...

به نقل از گزارش خبر گزاری بُخدی، کنسرت موسیقی شفیق مرید آوازخوان سرشناس کشور به دلیل مخالفت برخی ازع... ادامه

...

شفیق مرید نيزتائید کرده است که کنسرت او که قرار بود روز سه شنبه ۳۱ اسد روز سوم عید رمضان در شهر هرا... ادامه