به بهانۀ سالگرد جنگ ترکیبی زن-زندگی-آزادی

به بهانۀ سالگرد جنگ ترکیبی زن-زندگی-آزادی

ا. م. شیری

ماه شهریور روزهای تاریخی زیادی به یاد دارد: این ماه، قبل از همه، یادآور اسیرکشی‌ های هولناک سال ۱۳۶۷ است. دیگر روزهای ثبت شده در حافظۀ تاریخی آن عبارت است از۱ شهریور روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک؛ ۴ شهریور زادروز کوروش کبیر وجشن شهریورگان؛ ۵ شهریور روز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی و روزدارو ساز؛ ۸ شهریور ترور رجایی و مفتح، رئیس جمهور و نخست وزیر مملکت در انفجار دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی و روز مبارزه با تروریسم؛ ۹ شهریور غرق شدن صمد بهرنگی در رود ارس؛ ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷، کشتار انقلابیون ایران بدست ارتش شاه در میدان ژالۀ تهران… در روز  ۲۵ شهریور سال گذشته (۱۴۰۱) نیز دو حادثۀ دیگر در حافظۀ تاریخی شهریور ماه ثبت شدپذیرش ایران به عضویت سازمان همکاری شانگهای و آغاز دور جدید جنگ ترکیبی امپریالیسم جهانی به سردمداری امپریالیسم آمریکا علیه میهن ما.

***

آمریکا قریب ۹۰۰ پایگاه نظامی- تروریستی، جاسوس- نظارتی در بیش از ۱۴۰ کشور جهان دارد، از جمله در ۱۲ کشور از ۱۵ کشور همسایۀ ایران (بجز روسیه، ترکمنستان و آذربایجان).

ــ آمریکا کل کشور افغانستان را به یکی از مهمترین پایگاه‌هایش تبدیل نموده و پس از ۲۰ سال اشغال، آن را به نیروی نیابتی مخوف بخوبی آموزش دیده، سازماندهی شده  و تسلیح شدۀ خود (طالبان) تحویل داد؛

ــ ناوگان پنجم آمریکا در بحرین مستقر است؛

ــ از میان تمام پایگاه‌های آمریکا، بزرگترین آن‌ها به لحاظ تعداد نفرات در بغداد و بلحاظ وسعت در ایروان۱ واقع است که اساسا ایران، روسیه و سوریه را زیر نظر دارند؛

ــ پایگاه ایروان در عین حال، یک مرکز آموزش و تربیت کادر است۲.

***

اضافه بر این‌ها، لازم است واقعیت حضور رابرت هایزر، ژنرال چهار ستارۀ نیروی هوایی آمریکا ( از ۱۴ دی ماه ۱۵۷ تا پیوروزی انقلاب) همزمان با کنفرانس گوادلوپ در ایران و مذاکرات او با اکبر هاشمی رفسنجانی نیز مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این، واقعیت قابل توجه دیگر این است که ساواک (سازمان اطلاعات و امنیت رژیم شاه)، فرزند مشترک سازمان‌های سیا و انتلیجنت سرویس، برادر تنی و کوچک موساد اسرائیل، بعد از انقلاب بهمن ۵۷ بدست ارتشبد حسین فردوست تجدید سازمان یافت و موساد که یک شعبۀ کاملاً مستقل از ساواک بود و به ادعای فردوست، حتی هیچ گزارشی از کارهایش به ساواک نمی‌داد، به علل روشن، بطور کلی دست‌نخورده باقی ماند. در اینجا اساساً دو سؤال پیش می‌آید:

ــ آیا ممکن است بازسازی ساواک بر اساس توافق هایزر و رفسنجانی صورت گرفته باشد یا خیر؟

ــ آیا ساواک تجدید سازمان‌یافته و همچنین، موساد دست‌نخورده در سیاست‌ها و حوادث بشدت ناگوار پس از انقلاب ایران نقش و تاثیر داشته و دارند یا خیر؟

بنظر نگارنده این سطور، بعید نیست که همه یا حداقل اغلب حوادث خونین ایران مانند انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، انفجار دفتر نخست وزیری، ترور شخصیت‌های معتدل و دانشمندان هسته‌ای کشور، قتل‌های زنجیره‌ای، اعدام‌های در ملاءعام، کشتارهای وحشتناک دهۀ ۶۰، بخصوص، اسیرکشی‌های هولناک تابستان سال ۶۷، اعدام بهترین فرماندهان دفاع مقدس، انحصارطلبی حاکمان جمهوری اسلامی، قلع و قمع تمامی نیروهای انقلابی میهندوست، تواب‌سازی‌های فله‌ای، اجرای مضحکه‌های تلویزیونی یا بعبارت دیگر، اتمام کار ناتمام سیا و انتلیجنت بعد از کودتا ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، پیشبرد متناوب جنگ ترکیبی، تشکیل شبکه‌های نفوذ، رشد افراط‌گرایی مذهبی و هیاهوی تبلیغاتی ناسیونال-شوونیستی علیه برخی کشورهای همسایه و بسیاری حوادث تلخ دیگر نتیجۀ بازسازی ساواک و ناشناخته ماندن کامل موساد در ایران، این فرزندان سیا و انتلیجنت سرویس بوده باشد.

***

در ادامۀ موارد فوق‌الذکر، توجه به حوادث بعد از خروج آمریکا از افغانستان نیز از اهمیت کمی برخوردار نیست. بگونه‌ای که بلافاصله بعد از خروج آمریکا از افغانستان، موج عظیم حرکت ایرانیان برای واکسیناسیون به جمهوری ارمنستان در حالی به راه افتاد که آن وقت‌ها، اولاً، ورود و خروج از کشور منوط به ارائه گواهی واکسیناسیون و دادن آزمایش ۲۴ ساعت قبل از خروج از کشور بود و ثانیاً، در ایران واکسناسیون بصورت رایگان انجام می‌شد. از این رو، چند سؤال به ذهن می‌رسد:

ــ چگونه و از کجا به ذهن بخشی از ایرانیان رسید که برای واکسیناسیون به ارمنستان بروند؟

آیا راه افتادن این موج اتفاقی بود یا سازماندهی شده؟

اگر آری، چگونه و بواسطه چه کس یا کسانی؟

چرا ایران به افراد واکسینه نشده، برغم محدودیت‌های قرنطینه‌ای و بر خلاف مقررات بهداشتی وقت برای ورود و خروج از کشور،  اجازه خروج از کشور داد؟

چرا ارمنستان (بدون بدون ارائه گواهی واکسیناسیون) به آن‌ها اجازه ورود داد در حالیکه تا آن وقت، فقط ۲ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری خود را واکسینه کرده بود؟

آیا این سیل عظیم واقعا بمنظور واکسینه شدن براه افتاد؟

آیا احتمال دارد این افراد در جریان جنگ ترکیبی زن-زندگی- آزادی سال گذشته و هیاهوهای عظمت‌طالبانۀ بخشی ایرانی‌ها نقش داشته باشند؟

با وجود مهر ورود و خروج در پاسپورت این قبیل افراد، آیا شناسایی آن‌ها و انجام تحقیقات در باره آن‌ها و سازماندهان این موج دشوار است؟

مطالب مرتبط:

۱ــ برخی از سفارتخانه‌های آمریکا به بزرگترین مراکز نظامی- اطلاعاتی تبدیل می‌‌شوند؛

۲ــ سفارت ایالات متحده در ارمنستان مرکز کادرسازی و کانون روس‌هراسی؛

۳ــبیانیۀ مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه دربارۀ اغتشاشات بعد از  ۲۵ شهریور.

۲۳ شهریور- سنبله ۱۴۰۲

مقالات مرتبط

...

فقط یک هفته پس از اعلام جنگ و قشون‌کشی کل نیروی سرکوب حکومتی به خیابان‌ها علیه حق آزادی ادامه

...

کارگران ایران تحت حاکمیت یکی از هارترین نظامهای سرمایه داری جهان بسر می برند. تنها در دو سال گذشته ۸... ادامه

...

سیزده‌ بدر، یکی از رسوم ایرانیان و اغلب مردمانی است که در پایان نوروز انجام می‌شود؛ در دهه‌های اخیر،... ادامه

...

مطابق مصوبه شورای عالی کار، در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲ حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال... ادامه

...

اگر هر آدمی، روزانه اخبار و گزارشات حملات اوباش حکومتی،  یعنی حملات حزب‌الهی‌ها و آخوندهای چماقدار ادامه

...

در کلیه حاکمیت‌های جهان، سیاست‌مداران تا حدودی آداب و رسوم اخلاقی و اجتماعی را رعایت می‌کنند اما در... ادامه

...

واژه «سلیطه»، چند روزی که در شبکه‌های اجتماعی ترند شده است. در شرایطی که واکنش‌ها به ماجرای ج ادامه

...

اخیرا گروه ناشناخته‌ای به نام هواداران «اتحادیه چپ ضدامپرالیست ایران»، با انتشار بیانیه‌ای، از مردم... ادامه

...

چهل و پنج سال از انقلاب ضدامپریالیستی و مردمی بهمن ۱۳۵۷ گذشت. ما چهل و پنجمین سالروز این انقلاب بزرگ... ادامه

...

در ایران باز هم نمایش رای دادن به توحش راه افتاده است. روشن است که تحریم این نمایش و «نه»گفتن به این... ادامه

...

بیش از یک قرن است که حکومت‌های پهلوی و جمهوری اسلامی ایران، هرگز اجازه نداده‌اند که آب خوش از گلوی ا... ادامه

...

«اتباع غیر مجاز حق اجاره کردن خانه و ملک ندارند، از تنظیم قرارداد اجاره خانه و هرگونه ملک برای اتباع... ادامه