بازگشت مزدوران مفسد به آغوش تروریستان طالبی؟

ح «حریف»

آلمان ۹ جون ۲۰۲۲

بازگشت مزدوران مفسد به آغوش تروریستان طالبی؟

سوال بنیادی اینجاست که حاکمیت تحمیل شده طالبی موجود بوسیله واشنگتن وشرکاء به حیث یک دولت«دیفکتو» ویگانه دولت بدون قانون اساسی وقوانین منسلک به آن که درطی بیشتر ده ماه از مشروعیت جهانی برخوردارنگردیده وحتا خالقان وحامیان پروپاقرص شان چون کشورهای ارتجاعی عربی وپاکستان به حیث تداوم دهنده اشغال، حاضر نشده اندآنرا به رسمیت بشناسند؛ درچنین احوال، بازگشت دادن چهره های بدنام ومهره های سوخته وتاریخ زده ی حاکمیت غرق درجنایت وفساد قبلی به آغوش«امارت سیاه وتحجرگرای طالبی»‌ یک موفقیت و دستاورد بزرگ برای طالبان و کمسیون نام نهاد«تماس»!؟ شان شمرده میشود و یا تداوم جنایت، فساد، بی امنیتی، بی ثباتی ودر نهایت حاکمیت مافیایی تحمیلی به حساب می آید.

حاکمیت تحمیلی تروریستی مدعی است که فساد را ریشه کن کرده و مفسدان رابرای همیشه  از قدرت ساقط کرده اند؟

چه واقع شد که این بنیادگرای طالبی ویا ناقضین خشونت بارابتدایی ترین حقوق شهروندی واین زن ستیزانی که زنان، این نیمه ی از بدنه جامعه را دراتکا با دساتیر«شریعت کور» و«سنت های خرافی »۱۴۰۰سال قبل حذف نموده، به حاشیه رانده ودرنهایت کشور را به زندان همگانی شهروندان مبدل ساخته، بخاطر«مشروعیت بخشیدن»!؟ به امارت عصر حجر شان درمشاورت نزدیک حامیان بیرونی به فکر دعوت مفسدین ودزدان کلان قدیم افتاده اند؟؟

آنچه امروز درپیش چشمان بینای هموطنان میگذرد، از دید من تحقق بخش های پنهان«قرارداد دوحه» میان واشنگتن واسلام آباد بوده که طالبان ابزار بازی این معامه ننگین تاریخی شمرده میشوند؛ باوضوح تمام میتوان مشاهده نمود که درعقب چنین معامله گری های جنایت کارانه، متجاوزین و اشغالگران دیروزی قرارداشته که میخواهند«امارت قرون وسطایی» راچون حاکمیت های مزدور ودست نشانده قبلی برگرده های مردم خسته از جنگ، ناتوان وعذاب کشیده ما درنبود نقش وحضور نماینده گان واقعی مردم تحمیل نموده و بدین وسیله چون گذشته برنامه های مداخله، تداوم جنگ و

بی ثباتی وغارت کشور ما را ادامه بدهند.

طالبان گفته‌اند که تصمیم دارند گردهمایی بزرگی را به منظور رایزنی روی مسائل کشور برگزار کنند. به همین منظور، حکومت طالبان «کمسیون تماس»!؟ را ایجاد کرد تا با صحبت با شخصیت‌ها و رهبران سیاسی که بعد از روی کار آمدن طالبان از افغانستان خارج فرارداده شده ویافرارکردند، تلاش کنند تا آنها را متقاعد به برگشت و شرکت در گردهمایی احتمالی متذکره نمایند.

می بینیم کی ها برگشته اند؟ مهره های فاسد و«شاه دزد» های چون فاروق وردک ، سلام رحیمی وامان الله غالب که همه از نظر قومی به یک قوم خاص متعلق بوده واما درواقعیت امرنمایندگی ازمنافع ملی وهیچ یک از اقوام ساکن میهن مانمی نمایند.

واماکمسیون نام نهاد متذکره تاهنوزاراده نداشته و نخواسته تا شخصیت‌ ها و رهبران سیاسی واقعی سایراقوام راکه ازمنافع ملی ما نمایندگی نمایند، برای برگشت دعوت نمایند.

درحالیکه درتقابل با «فرمان عفوه قلابی» شان، سلسله ی قتل عام ها ،کشتارهای زنجیره یی،هدفمند وحذف عناصر ملی ومیهن دوست، فعالان سیاسی، مدنی وفرهنگی، ژورنالیست ها ودر راس قشر زنان باتمام قساوت وخشونت ادامه داشته ،تردیدی وجود ندارد که بازگشت هر مهره سوخته حکومت غرق در فساد وقت، تاییدی برحکمرانان سیاه اندیش طالبیست.

آنچه درمورد جنابان، سلام رحیمی و فاروق وردک و امان الله غالب میتوان صراحت داد، اینکه:

اینان بنابر انجام کارنامه های سیاه وننگین شان مورد خشم، نفرت و انزجارعمیق مردم افغانستان قرارداشته وکوچکترین جایگاهی در میان هم میهنان نداشته و بازگشت شان به کشور هیچ کمکی به مشروعیت بخشیدن حاکمیت تروریستی طالبان ننموده و هیچ راه حلی در برابرچالش های فاجعه بار موجود بشمارآمده نمیتوانند.

سلام رحیمی از اضلاع اصلی حلقه فاسد قومی بود که سال ها در پست های مختلف، زمینه ساز ارتکاب انواع فساد در دستگاه قدرت محسوب میگردید که برشمردن جنایات اش از حوصله این جستار بدور است.

فاروق وردک همان وزیر بدنام ودزدکلانی است که در دوره مدیریت او، مساله شرم آورليست دهها مکتب وصدها آموزگار خیالی همگانی گردیده و او زیر این عنوان، متهم به اختلاس ده ها میلیون دالر از دارایی مشروع مردم فقیر افغانستان به ویژه قشر آسیب پذیر و به شدت نیازمند و زحمتکش آموزگاران گردیده است.

اتهامات وارده بر فاروق وردک چون واقعیت های آفتابی،ارقام تکان دهنده مکتب ها وآموزگاران خیالی و سایر موارد فساد گسترده ای که در زمینه استخدام آموزگاران و پست های اداری وزارت و ریاست های معارف وجود داشت،میباشد. بنابر حمایت ارگ نشینان مزدورواشغالگران متجاوز هرگز مخاطب اتهام های متذکره واقع نشده ودر هیچ دادگاهی مورد رسیدگی قضایی قرار نگرفت.

شرکت برق«برشنا » نیز که امان الله غالب این ملیونردالری آن را مدیریت می کرد، متهم به فساد گسترده بود. با زد و بندهایی که در پشت پرده میان مسئولان این شرکت و زورمندان و مقامات حکومتی داشت، آنها برق رایگان دریافت کرده و یک افغانی هم به حساب ریاست برق واریز نمی کردند؛ محرومیت میلیون ها نفر از شهروندان کشوربخصوص شهریان کابل از نعمت روشنایی وتسخین ، تنها به دلیل تعلقات درزنجیرفساد، یکی دیگر ازمصادیق فسادگسترده این اداره و رییس آن جناب «غالب»به شمار می آمد.

انفجار هرازگاهی پایه های ولتاژبلند برق نیز یکی دیگر از معماهایی بود که هرگز رمزگشایی نشده و مافیای برق به رهبری امان الله غالب این مفسد نامدار در قبال هیچ یک از این اتهامات به مردم افغانستان، پاسخ نداد.

 واقعیت قضیه چنان بود که این آقای غالب ودارو دسته اش تروریستان طالبی را که اپوزسیون مسلح بودند با باج دهی تمویل مینمود. یکی از دلایل دعوت این جناب از جانب امارت سیاه ،به پاس همان خوش خدمتی های است که قبل از به حاکمیت رسیدن طالبان به آنها انجام داده است. جالب از همه اینکه : جناب غالب پیشنهاد مسدود ساختن شبکه فیسبوک که به گفته او منبع همه ی چالش هاست،به حاکمان امارت طالبی مطرح نموده است.

همه ی  ناهنجارهای متذکره یک دلیل واضح داشته و آن اینکه این چهره های خاین به مردم ومنافع ملی، بدنام و فاسد، از حمایت مستقیم رییس جمهورهای قلابی قبلی و دیگر رهبران اداره فاسد تحمیل شده ومزدور برخوردار بودند.

رهبران «امارت سیاه طالبی» و مدیران کمسیون تماس باید در این باره تامل کنند و به ویژه اگر در صدد ارزیابی خبر بازگشت این چهره های سیاه و بدنام به کشور بوده ولا اقل شمه ی از وجدان دارند یکبار به شبکه های اجتماعی و افکار عمومی مراجعه کنند تا واکنش های ابرازشده نسبت به این اخبار بازگشت کننده ها را به خوبی و به طور مستقیم درمورد خودبحیث مزدبگیران بیگانه واین مهمانان ناخوانده دریافته و نتیجه بگیرند که پذیرایی و استقبال گرم از چند عنصر بدنام، فاسد و فاشیست، چه تاثیرگزاری ی درجهت مشروعیت امارت فاشیست های قومی ومذهبی خواهد داشت؟؟

و نکته آخر اینکه طالبان به حیث برادران تنی وسکه ی حاکمان دیروز خوب می دانند که یکی از عوامل مهم و اصلی سقوط نظام جمهوری، فساد لجام گسیخته ای بود که در همه ابعاد مالی، اخلاقی، سیاسی و اداری جریان داشت. بنابراین بازگشت چنین مفسدان چگونه می تواند سبب استحکام و استقرار پایه های لرزان وروبه فروریزی«امارت عقبگرا ومزدورطالبی»خواهد گردید؟؟

ح « حریف» - آلمان ۹ جون ۲۰۲۲          

مقالات مرتبط

...

آتشی را که رژیمهای مزدور پاکستان ودیگرکشورها به نیابت ازقدرتهای آمپریالیستی، از نیم قرن قبل تا بدینس... ادامه

...

تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان طالبان و ارتش پاکستان رخ میدهد یک بازی استخباراتی، یک تاکتیک... ادامه

...

اجلاس دو روزه دوحه درباره بحران افغانستان به سرپرستی سازمان ملل با شرکت ۲۵ کشور و چندین نهاد منطقه‌ا... ادامه

...

اسپنتا از استراتژیست های اصلی غرب در نظام دست نشانده جمهوری بود. او کرسی استادی در دانشگاه آخن آلمان... ادامه

...

اخیرا نهاد تحقیقی «رواداری» که تحت نظر سازمان ملل، توسط شهرزاد اکبر فعالیت می‌کند گزارش تکان دهنده‌ا... ادامه

...

این روزها پخش جریان حضور آقایی به نام عبدالباری عمری نماینده ی‌!؟ طالبان در آلمان و گرفتن عکس یادگار... ادامه

...

اولین بند مولف کتاب هنر رزم سون تزو کلید فلسفه ای بدست میدهد که جنگ یکی از مسایل جدی وبا آهمیت دولت... ادامه

...

ازآغاز سده ی بیست و یکم تا این دم، تاریخ چه پیش آمد های شگفتی را در سرزمین خورشید، درج برگ های روزگا... ادامه

...

افغانستان دراثرتجاوزات استعماری یکصد وشصت سال قبل زمان تسلط انگریزیها وبخصوص پس ازتحمل شکست ننگین شا... ادامه

...

دو سال پس از تسلط طالبان بر افغانستان، زلمی خليلزاد سفير کبير(!) و نماینده پیشین ايالات متحده ی امری... ادامه

...

دنیا تروریسم دولتی به رهبری طالبان را با رویکرد تعامل، تحمل می کند. از منطقه تا جهان همه در تلاش اند... ادامه

...

در جنگ روانی، همواره، دستگاه های استخباراتی به مدد رسانه ها و وسایل اجتماعی، تلاش می کنند تا برای تط... ادامه