اعتراف هیلاری کلینتون به ایجاد القاعده

هدایت حبیب

اعتراف هیلاری کلینتون به ایجاد القاعده

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا) اعتراف نموده است: «ما القاعده را ایجاد کردیم، با سلاح های پیشرفته از آنان پشتیبانی کردیم و نابسامانی بزرگی را در افغانستان و پاکستان بر جا گذاشتیم.»

 هیلاری کلینتون، در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفته بود:

«ما کمک کردیم مشکلی بوجود بیاید که هم اکنون داریم با آن می جنگیم. زیرا هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی (شوروی سابق) به افغانستان حمله کرد ما با ایده ای زیرکانه وارد پاکستان شدیم و نیروی مجاهدین را سازماندهی کردیم. این نیروها را با موشک های استینگر و سلاح های دیگر مجهز کردیم تا در داخل افغانستان با شوروی بجنگند.

ما موفق هم شدیم تا شوروی ها افغانستان را ترک کردند و ما گفتیم عالی شد. خدانگهدار. نیرویی آموزش دیده و متعصب را در افغانستان و پاکستان رها کردیم. آنها تا دندان مسلح بودند. صادقانه بگویم این کشورها را در آشفتگی و نابسامانی رها کردیم. در آن هنگام چنین چیزی را نمی پذیرفتیم. از هم پاشیدن شوروی ما را سرخوش کرده بود و می گفتیم خوب شد. همه چیز بر وفق مراد خواهد بود. اگر به گذشته بازگردیم می بینیم افرادی که هم اکنون دارند با ما می جنگند همان کسانی هستند که در جنگ ضد شوروی از آنان پشتیبانی کردیم.»

خواننده ای عزیز! تا مدت‌ها تصور بر این بود که پروژه دولت آمریکا و سرویس اطلاعاتی آن (سیا) برای سازماندهی گروه‌های مسلح برای سرنگونی دولت قانونی افغانستان پس از ورود ارتش شوروی به افغانستان (۲۴ دسامبر ۱۹۷۹) از سال ۱۹۸۰ آغاز شد.

اما، رابرت گیتس، رییس پیشین سیا، و سپس زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی دولت وقت آمریکا، فاش کردند که عملیات ما شش ماه پیش از ورود ارتش شوروی به افغانستان، تصویب و آغاز شده بود.

اين اعتراف های مقام های بلند پايه ی رهبری ايالات متحده ی امريکا می رساند، که در نزد رهبران جهان سرمايه ی بيدادگر، دربرابر حرص قدرت و ارضای منافع سيری ناپذير شان، هيچ گونه سجايای والای انسانی ارزشی ندارد.

ايالات متحده ی امريکا درختم جنگ جهانی دوم، بخاطر برابر کردن ترازوی سهمگيری اش در سقوط فاشيسم با حريف مقابلش اتحاد شوروی، با پرتاب دو بم ذره وی در جاپان بزرگترين جنايت عليه بشريت را در نيمه اول سده ی بيستم مرتکب گرديد.

در نيمه ی دوم با لشکرکشی در ويتنام مليونها زن و مرد؛ پير و جوان ويتنامی را قتل عام کرده با قبول شکست مفتضحانه سرافگنده و ناکام برگشت.

به ادامه ی آن، بخاطر انتقام اين شکست، جنگ و خونريزی را توسط بنيادگراهای اسلامی در افغانستان آغاز نمود که تا هم اکنون ادامه دارد.

سپس از اين که صدام حسين و بشار اسد از دوستان ديروزی شوروی سابق بودند، لشکرکشی دوم را به عراق آغاز کرد و به ادامه ی آن، همانگونه که دوستان جهادگر(!) خود را با طالبان تعويض نمود و مسعود و ربانی دوستان دوران جهاد خود را با مهارت خاص ترور کرد؛ در سوريه جنايتکاران ديگری را بنام "داعش" ايجاد نمود و آنان را به افغانستان فرستاد؛ تا کارهای تمام ناشده ی مجاهدين، طالبان و القاعده را "داعشی ها" انجام دهند.

دريک کلام؛ نظام سرمايه ی بيدادگر و گردانندگان آن، که قانون اساسی زندگی و نظام اقتصادی شان "پول ـ کالا ـ پول" است؛ در برابر منفعت جويی و پول پرستی نه دوست ودشمن را می شناسند، نه رفيق وعزيز و نی خدا ورسول؛ وجدان واخلاق را می پذيرند.

هرکه ناموخت از گذشت روزگار  ـــ هيچ ناموزد زهيچ آموز گار

مقالات مرتبط

...

از مدتی است که اتاق فکری امریکا (کانون نظم نوین جهانی) با تجارب بدست آمده از حمایت بیدریغ مالی و تسل... ادامه

...

شکست در سیاست خارجی: ایالات متحده در حال کار بر روی یک طرح تسلیم است. ادامه

...

هنری کیسینجر سیاست‌مدار، نظریه پرداز مشهور سیاست خارجی آمریکایی، وزیر امور خارجه پیشین این کشور و مش... ادامه

...

شاید انتخابات ریاست جمهوری آینده در امریکا تبدیل به زلزله ای شود که هنوز نمی توان قدرت تخریب و "ریشت... ادامه

...

شبکه تلویزیونی اسپانیایی‌زبان تله‌سور در گزارشی آورده است: یک خاورمیانه‌ درگیر آتش جنگ، برای آمریکا... ادامه

...

هرگاه به ارزیابی تاريخ کشور ایالات متحدهٔ امريكا بپردازیم، درمی یابیم که این کشور بيش از هرکشور دیگر... ادامه

...

یازدهم سپتامبر ۲۰۲۱ روزی که بطرز معما برانگیز ایالات متحده آمریکا،اماج حملات تروریستی قرارگرفت و باز... ادامه

...

باید قاطعانه در برابر شکار جادوگران نژادپرستانه و ضد کمونیستی مقاومت کنیم و به ایجاد یک جنبش صلح بین... ادامه

...

در قرن بیست و یکم و در عصر مدرنیسم و اوج سرمایه داری، هیچ دولت در جهان میثاق‌ها و قوانین جهان‌شمول ب... ادامه

...

بیست سال حضور امریکا در افغانستان، تحت نظریه ژئوپولیتیکی نظم نوین جهانی، افغانستان را به کانون داغ س... ادامه

...

پروسه محاکمه دونالد ترامپ ریس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا به تاریخ ۳۰ مارچ ۲۰۲۳ آغاز گردید و پرو... ادامه

...

در حالی که جهان بیستمین سالگرد جنگ عراق را به یاد می آورد، مقامات غربی تلاش کرده اند تا اثرات مخرب ا... ادامه