نشست سران روسیه و آفریقا در سنت پیترز بورگ

نشست سران روسیه و آفریقا در سنت پیترز بورگ

با امضای بیانیه نهایی پایان یافت!

موضوع: نشست سران روسیه و کشور های افریقایی.

بر چسبها: جهان چندین قطبی، نقش کشورهای افریقایی در ثبات جهانی، تلاشها برای پایان دادن به سلطه استعماری امپر یالیسم جمعی به رهبری ایالات متحده امریکا.

تهیه کنندهعارفه ورحمت ایماق.

30 جولای 2023

" این نشست، بیانگر آشکار تلاشهای نا موفق آمریکا برای تحمیل خواست های غیر قانونی خو د، تحریمها، وبلاکیت برای بحران زدایی است."

چکیده:

نشست رهبران کشورهای روسیه وآفریقا ،عصر جمعه با صدور و امضای بیانیه نهایی و برنامه اقدام مجمع مشارکت بین روسیه و کشورهای آفریقایی برای سال های 2023-2026 به پایان رسید.

 ولادیمیرپوتین گفت: روسیه و آفریقا باید نظم چند قطبی را ترویج دهند.

سران روسیه و آفریقا توافق کردند مبادلات تجاری را افزایش دهند و تجارت را با ارزهای ملی خود انجام دهند.

مطالعه ی بيشتر اين رويداد:

بر مبنای بیان مقام کرملین، اعلامیه نهایی سران کشور های افریقایی وروسیه تعهد به اتخاذ رویکرد های همآهنگ برای توسعه همکاری ها میان فدراسیون روسیه و آفریقا در عرصه بین المللی است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رهبران آفریقا روز جمعه بیانیه پایانی دومین نشست روسیه و آفریقا که در سنت پترزبورگ با شعار "برای صلح، امنیت و توسعه" برگزار شد، تصویب کردند.

در این سند "افزایش همکاری در بالاترین سطح و ترویج گفت‌ وگوهای سازنده در چارچوب مکانیسم‌های موجود بین‌المللی، منطقه‌ای، چندجانبه و دوجانبه روسیه-آفریقایی در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات استراتژیک، سیاسی و اقتصادی مورد علاقه متقابل" توافق شده است.

در این اعلامیه مشترک،بر توسعه تولید دارو برای بهبود مبارزه با بیماری های عفونی و همچنین اهمیت تلاش های مشترک جامعه بین المللی برای از بین بردن تهدیدات تروریسم تاکید می کند.

طرفین برای تقویت و تعمیق مشارکت بین گروه بریکس و آفریقا و همچنین ایجاد مشارکت بین اتحادیه آفریقا و سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) و سازمان همکاری شانگهای (SCO)  سند نهایی را امضا کردند.

به قول یوری اوشاکوف، مشاور رئیس جمهور پوتین، بیانیه نهایی متعهد می شود که رویکردهای هماهنگ برای نقش توسعه همکاری ها و تلاش های روسیه و آفریقا در عرصه بین المللی اتخاذ وانجام میشود.

این اجلاس همچنین منجر به طرح اقدام مجمع مشارکت روسیه و آفریقا برای سال های 2023-2026 شد. در مورد نتایج آن، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که هر دو طرف موضع خود را در مورد تشکیل یک نظم جهانی عادلانه و چند قطبی تایید کردند.

پوتین ابراز عقیده کرد که آینده ای موفق در انتظار روابط بین طرفین است. روسیه و آفریقا توافق کردند مبادلات تجاری را افزایش دهند و تجارت را با ارزهای ملی خود انجام دهند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نظم جهانی چندقطبی پایان استعمار وغارت قاره افریقا از طرف امپر یالیسم جمعی است!

نشست روسیه و کشور های افریقایی در سنت پیترز بورگ - روسیه تصمیم گرفتند که تجارت میان فدراسیون روسیه وقاره افریقا گسترش یابد.

تفصیل بیشتر:

دومین نشست مشترک روسیه،وکشور های افریقایی به روز جمعه 28 ماه جولای در سنت پترز بورگ بر گذا ر گردیده و خواستار پایان دادن به استثمار قاره افریقا توسط قدرتهای ماورای اقیانوس اطلس، و جا گزینی سیطره جهانی غرب به جهان چندین قطبی شدند.

در دومین و آخرین روز نشست، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش‌بینی کرد که «دوران هژمونی یک یا چند کشور» در حال «سپری شدن» است. البته برخی از مظاهر استعمار، مثلاً در زمینه اقتصادی، تا به امروز باقی مانده است.

سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: ما باید جلوی کشورهایی را بگیریم که ثروت خود را از منابعی که در زیر خاک آفریقا قرار دارند، به دست می آورند. پوتین پیش بینی کرد که آفریقا در نظم جهانی چندقطبی در حال ظهور به قطبی با اعتماد به نفس تبدیل خواهد شد.

به طور خاص، نمایندگان هر دو طرف در این اجلاس در مورد گسترش تجارت و سرمایه گذاری های روسیه در قاره آفریقا بحث ، وتبا دل نظرکردند. به عنوان مثال، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدرراسیون روسیه گفت به محض اینکه شرکت های روسی به طور کامل بر این فناوری تسلط یافتند، چشم انداز ساخت نیروگاه های مایع سازی گاز طبیعی را در نظر گرفته مای میکند. عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر خواستار توسعه سریع "مکانیسم های مالی جدید" برای تسهیل حمل و نقل مواد غذایی از روسیه به کشورهای آفریقایی شد.

این میکانیزم های جدید برای تبديل کالا های تجارتی، بغیر از دلار امریکایی خواهد بود.

گرچه در حال حاضر تحریم‌های غرب همچنان بر خی موانع را ایجاد میکند، و مسکو می‌گوید که اکنون علی‌رغم اقدامات اجباری، توانسته است صادرات گندم به آفریقا را به طور گسترده افزایش دهد. برنامه این است که پرداخت مبادلات تجاری روسیه و آفریقا را به ارزهای خودشان به جای ارزهای غربی گسترش دهند تا بتوانند در برابر تحریم های غرب مسلح، و مسلط شوند.

پایان

منبع دنیای جوان

تهیه کننده: عارفه ورحمت ایماق

28 جولای / ژوئیه 2023

مقالات مرتبط

...

«ما به خاطر سیاه بودن رنج‌ها برده ایم»: این مرد ۲۰۰ روز طول کشید تا در مبارزه با استعمار غرب تبدیل ب... ادامه

...

کودتای گابن در افریقای مر کزی، ضربه دیگری به منافع فرانسه و امریکا درقاره آفریقا است. ادامه

...

بر چسپ ها:سلطه یکجانبه غرب /بریکس/ جهان چند قطبی/ پایان سلطه امپر یالیسم جمعی بر جهان به رهبری امریک... ادامه

...

بر چسبها: جهان چندین قطبی، نقش کشورهای افریقایی در ثبات جهانی، تلاشها برای پایان دادن به سلطه استعما... ادامه