اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی، جهان بدون G7، سلطه امپر یالیسم غرب است!


اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی، جهان بدون G7، سلطه امپر یالیسم غرب است!

موضوع: پانزدهمین نشست ( بریکس) در ژوهانسبورگ - افریقای جنوبی.

بر چسپ ها:سلطه یکجانبه غرب /بریکس/ جهان چند قطبی/ پایان سلطه امپر یالیسم جمعی بر جهان به رهبری امریکا/ روابطه بین المللی سیاسی، و اقتصادی عادلانه برجهان.

تهیه کننده: عارفه ورحمت ایماق.

22 آگست اووت 2023

چکیده:

پانزده همین اجلاس 3 روزه سران بریکس امروز سه شنبه 22 آگست / اوت در ژوهانسبروگ - افریقای جنوبی به شرکت 5 کشور نو ظهور بنیان گذار آن بر گذار شد. این نشست مسیری را بر ای نظم نوین جهانی، جهان چند قطبی خارج از سلطه غرب به رهبری امریکا تعیين خواهد کرد.

آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که می‌توانند دستورالعمل‌هایی را در این نشست تعریف کنند، که بخش بزرگی از تجارت جهانی در دهه‌های آینده را با نشانه‌های سیاسی کاملاً متفاوت دنبال می‌شود؛ درست همانطور که کنفرانس برتون وودزکه دلار آمریکا را به‌عنوان ارز مرجع جهان در سال 1944 ایجاد کرد، انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

این نشست که با شرکت پنج کشور بنیان گذار آن دایر گردیده ودر مورد 23 کشور که درخواست عضویت در بریکس را داده اند، در حقیقت اعلان جنگ بر علیه سلطه غرب ورهایی از آن است.

جلسه امروز سه شنبه 22 آگست در ژهانسبورگ افتتاح گردید، میخو اهند مسیری را برای نظم نوین جهانی تعيین کنند.

این پنج کشور نو ظهور که سلطه بلا منازعه غرب به رهبری امریکا را به چالش گرفته تا روز پنجشنبه تصمیم خواهند گرفت که کدام یکی از 23 کشوری که قبلا بطور رسمی برای عضویت در ( بریکس) در خواست کرده اند، به عضویت این اتحاد یه پذیرفته شوند.

سریل راما فوزا، رئیس جمهور افریقای جنوبی در ابتدای افتتاحیه نشست گفت، کشور های بریکس ( برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی)، باهم نیروی "دینامیک جهانی را تشکیل مید هند، و تغیيرات قابل توجه در اقتصاد جهانی وروابطه بین المللی ایجاد میکنند." بنابراین، آنیل سوکلال، سفیر این کشور در ائتلاف بریکس، انتظار «مقاومت از سوی کشورهایی که در موقعیت‌های ممتاز قرار دارند( غرب)" ، مواجه خواهد شد.

نگرانی آنها ( غرب عمدتا گروه 7 به رهبری امریکا)در مورد از دست دادن سلطه برجهان، که عمدتاً از طریق تحریم ها تا اکنون حفظ کرده اند، کاملاً موجه است.

پنج عضو موسس BRICS در حال حاضر بیش از 42 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. بر اساس گزارش سازمان تجارت و توسعه ملل متحد (UNCTAD) که در آوریل/ اپریل همین سال منتشر شد، سهم آنها از تولید اقتصاد جهانی از 18 درصد به 26 درصد بین سال های 2010 تا 2021 افزایش یافته است. بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، کشورهای بریکس در حال حاضر سهم بیشتری از اقتصاد جهانی نسبت به کشورهای G7( انگلستان، امریکا، ژاپن، آلمان فدرال،فرانسه، و ایتالیا ) را دارند که از نظر برابری قدرت خرید اندازه گیری می شود.

با الحاق احتمالی کشورهای غنی از منابع، مانند آرژانتین و بولیوی (لیتیوم) و همچنین عربستان سعودی و ونزوئلا (نفت)، این سهم در اقتصاد جهانی،بیشتر خواهد شد. آرژانتین، ونزوئلا، بولیوی، ایران، الجزایر، تونس، ترکیه، عربستان سعودی، مصر، اندونزی، بلاروس و قزاقستان از جمله کشورهایی هستند که قبلاً برای عضویت درخواست داده‌اند. علاوه بر این، 40 کشور دیگری علاقه خود را برای پیوستن به گروهی از کشورهای موسوم به "بریکس پلاس" به عنوان اعضای مرتبط با حقوق و فرصت های کمتر برای مشارکت ابراز، و در خواست کرده اند.

لو لا داسلوا رئیس جمهو ر برازیل گفت که گنجا نیدن ارجنتاین، که با قرضه های صندوق بین المللی پول به رئیس جمهور دست راستی پیشین آنکشور ( مائو ریسو ماکری، 2015 - 2019) با قرضه 44 ملیارد دالری، که به رئیس جمهو ر چپگرای ار ژنتین( البرتو قر ناندز) ، به ار ث رسیده، مهم و الزامی دانست.

لولا داسلوا، صندوق بین المللی پول را که ارژنتین را به وضعیت به دام افتاده، بحران بی پایان اقتصادی کنونی قرار داده، محکوم کرد.

همانطور که نلسون کگوته، سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی به آژانس خبری (تاس) تایید کرد که، بیش از 40 رئیس دولت و سران حکومت ها،مشارکت خود را در این نشست اعلام کرده اند. انتظار می رود که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در این نشست شرکت کند.

علاوه بر رئیس جمهورمیزبان سیریل رامافوزا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، نارندرا مودی، نخست وزیر هند و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل شخصا در افتتاحیه روز سه شنبه شرکت کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از طریق ویدئو کنفرانس با این اجلاس در ارتباط خواهد بود و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه در ژوهانسبورگ به نمایندگی از وی حضور دارد. لاوروف پیش از مراسم افتتاحیه گفت: برنامه های کشورهای بریکس، که شامل پیشنهادهایی برای معماری جدید مالی چندجانبه نیز می شود، پیش رونده و جهانی است. وی در عین حال نسبت به درک نادرست اهداف نشست هشدار داد.

مقالات مرتبط

...

«ما به خاطر سیاه بودن رنج‌ها برده ایم»: این مرد ۲۰۰ روز طول کشید تا در مبارزه با استعمار غرب تبدیل ب... ادامه

...

کودتای گابن در افریقای مر کزی، ضربه دیگری به منافع فرانسه و امریکا درقاره آفریقا است. ادامه

...

بر چسپ ها:سلطه یکجانبه غرب /بریکس/ جهان چند قطبی/ پایان سلطه امپر یالیسم جمعی بر جهان به رهبری امریک... ادامه

...

بر چسبها: جهان چندین قطبی، نقش کشورهای افریقایی در ثبات جهانی، تلاشها برای پایان دادن به سلطه استعما... ادامه