در گرامی داشت از صد وچهارمين سالروز پيروزی انقلاب سوسياليستی اکتوبر

در گرامی داشت از صد وچهارمين سالروز پيروزی انقلاب سوسياليستی اکتوبر

رفقا!

هفتم نوامبر برابر است  به صد و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب سوسیالیستی اکتبر.

در چنین روزی در سال 1917 به رهبری حزب بلشویک و رهبری داهیانه لینن،استثمارگران شکست خوردند و سقوط دولت سرمایداری که زحمتکشان جهان مترقی، برای قرنها منتظر آن روز بزرگ بودند تحقق پذیرفت.

 زمانی که حداقل در یک کشور، قدرت سیاسی از یک گروه محدود و مفتخوار گرفته شد و از آن زمان، ساختمان جامعه نوین آغاز یافت و اساس آن بر اصل های مالکیت عمومی بر ابزار تولید،عدالت و برابری،دوستی به مردم و احترام به کارگر و زحمتکشان استوار بود.

 برای اولین بار در تاریخ بشریت، به میلیون ها نفر از کسانی که قبلاً استثمار و تحقیر شده بودند، این فرصت داده شد که به طور عادی زندگی کنند و آزادانه رشد نمایند، در اداره دولت شرکت ورزند و آن را مدافع منافع خود بدانند.

پیروزی انقلاب کبیر اکتبر ضامن حفظ استقلال و وحدت ملیت های روسیه و دستیابی به مدارج بی‌سابقه ترقی وپیشرفت بود.

 روسیه پیش از انقلاب اکتوبر از نظر اقتصادی، کشوری عقب مانده و وابسته به سرمایه خارجی بود و عملاً نیمه مستعمره کشورهای غربی شمرده می شد.

غربی ها به خاطر منافع توسعه طلبانه خود،روسیه را بدون آمادگی های لازم به جنگ امپریالیستی کشانیده بودند و در نتیجه، در سال 1917 روسیه یک کشور ناتوان و عملأ فروپاشیده بود. با این حال، اقدامات قاطع پرولتاریا، تحت رهبری حزب بلشویکها و دولت شوروی توانست سرزمین و کشور بزرگ را از بن بست جنگ نجات دهند.

 سرنگونی قدرت حامیان منافع امپریالیسم و دولت موقت و دست نشانده در روسیه و اتخاذ تدابیر برنامه ریزی شده با هدف تقویت حاکمیت مالی و اقتصادی تمام عیار که ضامن استقلال دولت بود؛ (از ملی شدن بخش‌های صنعتی و بانک‌ها تا انحصار تجارت خارجی)،مقاومت قاطع در برابر مداخله‌گران پیمان آنتانت و همدستان گارد سفید آنها - همه این‌ اقدامها روسیه را از چنگال‌های امپریالیسم بیرون آورد و آن را از ویرانی نهایی نجات داد.

 لنین و دولت اتحاد شوروی در کل، با نوسازی ساختارهای دولتی و مقابله با متجاوزین خارجی  و گاردهای سفید، کارگران و دهقانان، و اکثر افسران تزاری (تا بالاترین ژنرال‌ها) که به دولت نوین پیوسته بودند و صادقانه به میهن خدمت می‌کردند، در یک تشکیل منظم متحد ساخته و برعلیه دشمنان رزمیدند و از فروپاشی روسیه به مستعمرات کوچک جلوگیری کردند.

 همه این شهکاریها در واقع با دستاوردهای پیروزمندانه اتحاد جماهیر شوروی گره خورده و حقانیت آنها در طول جنگ بزرگ میهنی که با هیچ یک از حوادث تاریخی قابل مقایسه نیست ثابت شد.

 بنابرآن به شهکاری کسانی که درپیروزی انقلاب اکتبر نقش داشتند و وظیفه اخلاقی و میهن پرستانه خود را ایفا نمودند،ارج نهاده می شود.

متأسفانه ما نتوانسته ایم که پیروزی های به دست آمده ازسوی اجدادمان را به طور کامل حفظ کنیم.

 کشور ما در نبردهای داغ با مخالفان پیروز شد، اما در جنگ سرد شکست خورد و زیر ضربات "ستون پنجم" مورد حمایت امپریالیست های آمریکایی از بین رفت.

 پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و احیای سرمایه داری در کشور، وضعیت روسیه ما هر سال بدتر شده می رود. با این حال، تنها تجمع توده ای مردم و تشدید مبارزه برای برگشت دو باره اتحاد شوروی منجر به نجات روسیه خواهد شد.

رفقا!

 شجاعانه در مبارزه برای تغییر سیستم دولتی، برای سوسیالیسم، علیه استعمار کشورمان شرکت کنید. زمان کمتری باقی مانده است. در حال حاضر، در پیش چشمان ما، ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حال کش کردن سر نخ ها ست ومصروف پرتاب آناکوندا بر فراز روسیه هستند. مرزهای کشور ما از نزدیک توسط پایگاه های ناتو احاطه شده است. در برخی ازجمهوری‌های پس از فروپاشی شوروی، رژیم‌های روس‌ ستیز و طرفدار آمریکا و اروپای نازی درقدرت هستند وضدیت آنها با روسیه شدت

می یابد و مرتباً اقدامات تحریک آمیزی را در نزدیکی مرزهای سرزمین ما سازماندهی می‌کنند. تعدادی از تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به اقتصاد کشور، ضربه‌ای جبران‌ناپذیر زده است.توطئه های سیاسی و اقتصادی برضد روسیه با جهش در حال افزایش است و همه این کارها در شرایطی رخ می دهد که محافل حاکم بر آمادگی دایمی برای خشنود ساختن باداران غربی خود با نیات «جهانی گرایی» به پیش می روند.

با تطبیق برنامه دور جدیدی خصوصی سازی مالکیت دولتی و جهت گیری به سوی تجارتی کردن حوزه اجتماعی که همه ی ساختارهای اقتصادی را به سازمان جهانی تجارت واگذار می کند و بخش های اساسی اقتصاد و منابع طبعیی کشور به تصرف کامل سرمایه خارجی در می آید و تا انقراض نهایی جمعیت روسیه به پیش خواهد رفت و امنیت ملی را تضعیف می کند. زمامداران کنونی بخاطرحفظ سرمایه های دزدی شده که به خارج انتقال داده اند حاضر به دادن هر گونه امتیاز هستند.

اکنون مهم است که اتحاد نیروهای میهن پرست را تقویت کنیم، مبارزه را برای احیای آرمان های سوسیالیسم شوروی، برای پیروزی کار بر سرمایه افزایش دهیم.

تنها با اتحاد می توانیم یوغ استثمار سرمایه داری را از گردن کشورمان دور کنیم.

 جسورانه به صفوف حزب کمونیست فدراتیف روسیه بپیوندید،اعضای خانواده،دوستان و خویشاوندان خود را دراین راه تشویق کنید!

 وقت عمل است!

درزیر پرچم لنین، به پیروزی های جدید!

بازسازی مجدد راهی برای نجات روسیه است!

 

با هم پیروز خواهیم شد!

کمیته حزبی شهر مسکو حزب کمونیست فدراتیف روسیه

ترجمه:جیلانی گلشنیار

مقالات مرتبط

...

«انگلس در نتیجه تحقیقات گسترده خویش در انگلستان، با معرفی اقتصاد بورژ وازی، نتیجه گرفت که فقط با از... ادامه

...

از بیانات فوق چنین بر می آید که سوسیالیزم به مثابه یک نظام اقتصادی نه تنها با دین منافات ندارد، بلکه... ادامه

...

از بیانات فوق چنین بر می آید که سوسیالیزم به مثابه یک نظام اقتصادی نه تنها با دین منافات ندارد، بلکه... ادامه

...

آیا در افغانستان؛ واقعن چیزی به مصداق «کمونیست» و«حکومت کمونیستی» بود و میتوانست باشد؟ ادامه

...

این روزها که بوی خوش انقلاب در سپهر میهن ما فشانده و پراکنده شده است، جا دارد که یک بار دیگر به بازخ... ادامه

...

دراین زمانی که حزب بلشویک به رهبری ولادیمیر ایلیچ لنین مشغول دفاع ازانقلاب دربرابرضد انقلاب ودفع تها... ادامه

...

پیام تبریک گنادی آندریویچ زیوگانوف، صدر کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست، رهبر فراکسیون حزب کمونیست در دومای... ادامه

...

اکنون بشریت بر لب پرتگاه رسیده است. دیگر نمی تواند در برابر بی عدالتی و ستم سرمایه داری تاب بیاورد.... ادامه

...

اگرچه خود مارکس به ”پایه “ و ”روبنا“ فقط در دو اثر خود اشاره کرده است (تا آنجا که من می‌دانم)، ”مسئل... ادامه

...

اخیرا «سایت نقد اقتصاد سیاسی» سلسله گفتار هایی ذیل نام «درس‌های یک قرن» منتشر کرده است که عموماً به... ادامه

...

دراواخر سده نوزدهم میلادی دربرابر سرمایه داری و دولت های بورژوازی استعماری اروپا چالش های زیادی ناشئ... ادامه

...

نوشتۀ زیر فصل نوزدهم از کتاب «کمونیسم کارگری حکمت، جلد اول، بررسی و نقد مسایل بنیادی "یک دنیای بهتر"... ادامه