« نظامیان وحشی آمریكا در میهن ما، فاجعهء خونین دیگری آفریدند!»

« نظامیان وحشی آمریكا در میهن ما، فاجعهء خونین  دیگری آفریدند!»

 

حسین تلاش

 

پیوست به سلسله كشتار بیرحمانه و خونین هموطنان بی دفاع ما، اینك نظامیان اشغالگر، بتاریخ  هشــتـم دســمـبـر ۲۰۰۹، درمربوطات ولایت لغمان درنتیجهء بمباردمان هوایی ، فاجعهء خونین دیگری آفریدند؛ كه با دریغ و درد دستكم ۱۵ نفر از هموطنان بی گناه ما، به طرز بیرحمانه ، به خاك خون كشیده شدند.

بگفتهء گذارش خبر نگار بی بی سی ، شماری از ساکنان مركز ولایت  لغمان، در اعتراض به کشته شدن شهروندان ملكی، كه  دراثر عملیات نیروهای خارجی، جان باختند، دست به تظاهرات زدند. خبر نگار موصوف می افزاید:

« سید احمد صافی، سخنگوی والی لغمان به بی بی سی گفت که سربازان خارجی  دیر وقت شب گذشته به یک خانه شخصی در روستای "ارمل"، در شمال شهر مهتر لام، مرکز ولایت لغمان حمله کردند و در جریان این عملیات، سیزده نفر بشمول احسان الله شهيد زوی، خبر نگارراديوتلويزيون ملی افغانستان درلغمان کشته شدند.

تظاهرکنندگان در لغمان گفته اند که همه کشته شدگان افرد غیر نظامی و غیر مسلح بوده ... و آنرا به شدت محکوم کرده اند؛ به گفته آنها، یک زن هم در میان افراد کشته شده بوده است.»

بی بی سی می افزاید:

« ... در جریان این تظاهرات، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان ، دست به تیراندازی زده اند...برخی از شاهدان از کشته شدن دست کم یک نفر از تظاهرکنندگان  و زخمی شدن یک تن دیگر خبر داده اند...»

گزارشات دیگر حاكی ازان است كه « شماری از روزنامه نگاران وگزارشگران  که براي تهيه گزارش وپوشش خبري حادثه لغمان ، به محل رفته بودند...» ،  توسط نيروهای امنيتی وابسته به رژیم مزدور و مافیایی، مورد لت وکوب قرارگرفتند.

همچنان گفته می شود كه «  چهارتن ازخبرنگاران تلويزيون طلوع ، خبرگزا ری پژواک، وراديو آزادی که بخاطرتهيه گزارش از اين حادثه  به محل حادثه رفته بودند، توسط  نيروهای پليس ملی لت وکوب گردیدند».

قيوم بابک، یك تن ازروزنامه نگاران دیگر افغان در ارتباط به این ماجرا گفته است :« ...دشمنان مردم ما نمی خواهند که صدای مردم مظلوم افغانستان به گوش جهانيان برسد.ٱنها به اينگونه ، مانع بر سرراه خبرنگاران می شوند...».

ما این فاجعه خونبار وکشتارهای غیر مسؤولانهء  غیرنظامیان را كه بوسیله نیرو های اشغالگر صورت گرفته و صورت میگیرد، تقبیح  و آنرا شدیداًمحکوم می كنیم!

زمان می گذرد، ولی تاریخ جامعهء بشری و آزمون های آن، جای خودرا باز هم بر بستر زمان ،جاودانه بجا می گذارد؛ و جنایات خونین كه آمریكایی ها و متحدین نظامی شان ، طی دوران اشغال در كشورما نموده و می نمایند، مانند لکه های سیاه، ننگین و نكتباری، بر سایر جنایات گذشتهء آمپریالیسم آمریكا كه در سایر نقط جهان از جمله در ویتنام با بی رحمی تمام  انجام داده اند، افزوده و در حافظهء خود با امانت داری تمام حفظ می كند؛ تا نسل های آیندهء جامعهء بشری برآنان  و براعمال  خشن ونكبتار و حیوانی ایشان وبر خموشی حكمروایان خود كامه و غارتگر وطنی و مدافعین (!) دروغین دین ومذهب این نَـفس پرستان لعین، نفرین گوید!

 انسان های زحمتكش، جنگ زده، ستمدیده و بی وسیلهء كشور ما، طی هشت سال كه گذشت از یك سو به زنجیرهای فقر و بیچارگی، بیکاری و آوارگی، مریضی وتیره روزی  و صد ها مصیبت دیگر اجتماعی كشیده شده اند و از سوی دیگر مشتی از  رهبران (!)  وابسته به غرب ، چپاولگر، قاچاق بر، دزد و مفسد( اعم از رهبران تنظیمی وغیر تنظیمی بشمول تكنوكرات ( ! ) های غارتگر)، زیر بیرق تفنگداران آمریكایی و متحدیــنش، آنان را درگروخود گرفته اند و به قیمت بربادی  جان ، مال ، خانواده و عزیزان  آنان ، زرو ثروت می اندوزند و حكمروایی نكتبارخویش را ،در گوشه وكنار مختلف كشور، بر آنان تحمیل نموده و می نمایند؛ و همه آنان نظاره گر چنین صحنه های دلـخراش و سرکوب های خونین، وحشت و دهشت تكان دهنده ء مردم مظلوم  وجفا كشیدهء ما بوده و می باشند.

تنهااین انسان های مردم دوست ، وطنخواه و دارای وجدان سالــم اند، كه همهء این خون ریزی ها را با صراحت ، عمل حیوانی و ددمنشانه  وخلاف كلیه  قواعد و نورم های  قبول شدهء جهانی كه در تقابل كامل بویژه با مواد اول، سوم، پنــجـم، شــشـم، دوازدهــم و بیست و دوم اعلامیهء جهانی حقوق بشرمی باشد، دانسته و مراتب نفرت و انزجار خودرا نسبت به عاملین آن  شجاعانه  بیان وهر نوع همكاری با همهء « رهبران » تن پرست، تحمیلی و فروخته شدهء رژیم فاسد و مافیایی را عمل نادرست ، خلاف مصلحت کشورو منافع ملی دانسته وشایستهء نكوهش می داند.

 در غیر با آنچه كه بر سر مردم رنج دیده و الــم كشیدهء ما كذشته و می گذرد ،جواب گویند. كدام یك از سالاران « حكومت و ثروت و مذهب و جنگ » و یا ولینعمتان و سوداگران اشغالگر خارجی شان، ، در برابرآنان ، احساس مسؤولیت كرده و خود را پاسخگوی چنین وضعیت خشن، خونین و تأسف بار مردم می دانند؟  معلوم است كه نه اینها و نه آنها! نه فقیه نمایان و غارتگران داخلی و نه هم ارتش اشغالگر وحشی امپریالیسم آمریکا ؛ واین بار هــم، هر دو سوی ( اهریمنان داخلی  و خارجی ، با پا گذاشتن بر خون پاك این شهیدان خونین لــحد، ) از این حادثهء تكاندهنده مثل گذشته چشم پوشیده می گذرند. نتیجهء تحقیق (!) این ماجرای خونین ، مانند تحقیقات (!) گذشته، در گودال های تاریك « سكوت و فراموشی» مدفون می گردد.

بار دیگر كشتار بیرحمانهء مردم مظلوم و به خون خفتهء محلهء « ارمل » ولایت لغمان را ، یكجا با صد ها تن  قربانیان بی گناه دیگر كه بوسیلهء « طالبان و تروریستان»  تحت حمایهء مقامات نظامی یا غیر نظامی  پاكستان و برخی كشور های اشغالگرقرار دارند، محكوم می نماییم!

 ما در حالیكه مراتب همدردی  خود را ، با تمام خانواده های داغدیده، از جمله خانواده های كه در « ارمل» ولایت  لغمان عزیزان خویش را از دست داده اند، ابراز می داریم؛ و به عاملین آن كه تروریست های اصلی و خشونت پیشگان و قاتلین غارتگر جهانی اند، لعنت ونفرین  می فرستیم؛ و با معترضین روستای امل و همه باشندگان زحمتكش لغمان و وطندوستان سایر نقاط كشور، هم صدا شده می گوییم : مرگ بر آمپریالیســم آمریكا!

 

روح  همه قربانیان  بی گناه وطن شاد و یاد شان گرامی باد!

 

 


تظاهر كنندگان خشمگین درحال به آتش كشیدن، بیرق آمریكا

+++ 

 

 

 

 

ساكنان  بی دفاع روستای « ارمل » لغمان ،بالای جنازه های عزیزان  به خونین  خفتهء شان

+++

 

ساكنان روستای « ارمل » ، در حال  دادن شعار های ضد اشغالگران، ضد آمریكا و ضد « دولتمردان» كشور، جنازه های عزیزان خونین بدن شان را، بدوش می كشند

 

 

 

 

مقالات مرتبط

...

از مدتی است که اتاق فکری امریکا (کانون نظم نوین جهانی) با تجارب بدست آمده از حمایت بیدریغ مالی و تسل... ادامه

...

شکست در سیاست خارجی: ایالات متحده در حال کار بر روی یک طرح تسلیم است. ادامه

...

هنری کیسینجر سیاست‌مدار، نظریه پرداز مشهور سیاست خارجی آمریکایی، وزیر امور خارجه پیشین این کشور و مش... ادامه

...

شاید انتخابات ریاست جمهوری آینده در امریکا تبدیل به زلزله ای شود که هنوز نمی توان قدرت تخریب و "ریشت... ادامه

...

شبکه تلویزیونی اسپانیایی‌زبان تله‌سور در گزارشی آورده است: یک خاورمیانه‌ درگیر آتش جنگ، برای آمریکا... ادامه

...

هرگاه به ارزیابی تاريخ کشور ایالات متحدهٔ امريكا بپردازیم، درمی یابیم که این کشور بيش از هرکشور دیگر... ادامه

...

یازدهم سپتامبر ۲۰۲۱ روزی که بطرز معما برانگیز ایالات متحده آمریکا،اماج حملات تروریستی قرارگرفت و باز... ادامه

...

باید قاطعانه در برابر شکار جادوگران نژادپرستانه و ضد کمونیستی مقاومت کنیم و به ایجاد یک جنبش صلح بین... ادامه

...

در قرن بیست و یکم و در عصر مدرنیسم و اوج سرمایه داری، هیچ دولت در جهان میثاق‌ها و قوانین جهان‌شمول ب... ادامه

...

بیست سال حضور امریکا در افغانستان، تحت نظریه ژئوپولیتیکی نظم نوین جهانی، افغانستان را به کانون داغ س... ادامه

...

پروسه محاکمه دونالد ترامپ ریس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا به تاریخ ۳۰ مارچ ۲۰۲۳ آغاز گردید و پرو... ادامه

...

در حالی که جهان بیستمین سالگرد جنگ عراق را به یاد می آورد، مقامات غربی تلاش کرده اند تا اثرات مخرب ا... ادامه