خونهای ريخته شده بدست اهريمنان تجاوزکار!

عبدالحسین تلاش

فبروری، ۲۰۱۰

خونهای ريخته شده بدست اهريمنان تجاوزکار!

 

         با تٱسف فراوان همه مان اطلاع یافتیم كه نیروهای نظامی اشغالگرامپریالیستی ، این آدمكشان بی رحم، جهت تحقق بخشیدن « استراتژی جدید باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مورد افغانستان » ، در منطقه مارجه واقع ولایت هلمند، جان  تعدادی از هموطنان  بی نوا و تهی دست ما را ، با پرتاب راكت های كور، گرفتند و وابستگان آنان را در سوگ عزیزان  آغشته به خون شان ، نشاندند.

      « مقام های ناتو گفتند که هدف این راکتها، جنگجویان مسلح بود؛ اما "اشتباهاً " به خانه ای در منطقه مارجه در هلمند برخورد کرد... كه سبب كشته شدن حد اقل ۱۲ تن افراد غیر نظامی

 «  که به نظر می رسد حداقل ده نفر از ...  کشته شدگان، اعضای یک خانواده بوده اند.» (۱)

دو ـ سه روز بعد از این واقعۀ دلخراش، « دفتر مطبوعاتي نيروهاي ناتو مستقر در كابل با انتشار اطلاعيه اي از كشته شدن پنج تن و زخمي شدن دوغيرنظامي ديگر در منطقه " ژيري " ولايت قندهار خبر دادند.

     در اين اطلاعيه كه امروز منتشر شده است آمده است كه اين واقعه روز گذشته هنگامي رخ داد كه نيروي » (۲) هواي ناتو در حين گشت زني گمان كردند كه يك گروه چند نفري سرگرم جا سازي مواد منفجره هستند...؛ كه نيروهاي آمريكايی و ناتو فقط با اين اطلاعيه مطبوعاتي و اظهار تاسف به آن بسنده كردند. (۲)

     هنوز چند روزی ازین فاجعۀ خونین نگذشته بود كه این قاتلین بی رحم، با حملۀ هوایی وحشیانه ، هفت تن از مامورین پولیس را درمربوطات ولایت كندز، به قتل رسانیدند.

« مقام های افغان می گویند که هفت مامور پلیس این کشور در ولایت شمالی قندوز در حمله هوایی ناتو کشته شده اند....

    ... به گفته مقام ها این ماموران در پی شبیخون طالبان به یک گشت مشترک نظامیان ناتو و افغان، به اشتباه هدف آتش خودی قرار گرفتند....

     ... نیروی کمک امنیتی بین المللی تحت هدایت ناتو ( آیساف ) گفت که درحال تحقیق در باره این گزارش هاست.

     ... مقام های وزارت کشور افغانستان گفتند که این حمله هوایی پس از شبیخون طالبان در  " امام صاحب" انجام شد اما به اشتباه سربازان افغان را هدف گرفت که هفت کشته و دو زخمی به جا گذاشت.» (۳)

    بلی نیروی  به اصطلاح « کمک امنیتی ( ! ) »، آنهم تحت هدایت ناتو، « به اشتباه » و با بی اعتنایی، جان هفت  مامور پولیس را، گرفت و مادران و خواهران و دیگر وابستگان آنان را داغدار و فرزندان شان را، ظالمانه از مهر و محبت و سر پرستی پدر، محروم نمود! اینكه زخمی های این حادثۀ مرگبار، در چه وضع صحی و سلامتی قرار دارند، معلوم نیست؛اما قتل بی باكانۀ سربازان و افسران پولیس كشوردر حالی صورت می گیرد كه در مراجع قضایی بسیاری از كشور ها، بویژه در كشورآمریكا، (حتا) کشتن یا آسيب رسانیدن به سگ پلیس جرم و عمل جنایی محسوب ومرتكب (مثل یك قاتل و یا آسیب رسان به یک مامور پلیس ) ، به داد گاه كشانیده و محاکمه می شود.

    تاریخ نه سال اشغال وطن نشان داد كه نزد امپریالیستها و نظامیان  بی رحم وتشنه به خون آن، ارزش  جان ومال خون و خانه و خانوادۀ اين سرزمين، بمراتب نازل تر از ارزش یك انسان عادی است!  چونكه آنها به دنبال« منافع ملی » خود یعنی، گسترش و تحكیم نفوذ نظامی و سیاسی به هر گوشهء جهان ( از جمله كشور ما )،  تصاحب بازار ها و ماركیت های ملی مربوط به سرزمین های دیگران و دست یابی روز افزون برمنابع وثروت های طبیعی كشور های عقب نگه داشته شده اند... آنهم برای كسب  سود، استثمارنیروی كار،انباشت سرمایه ، دفع الوقت بحران های دوره یی و غافلگیرانه...!  برای تٱمین این اهداف غارتگرانه و ضد انسانی، در استفاده از هر نوع اقدام خشن، خونین، تروریستی وبربر منشانه خود داری نمی نمایند.

    به همین ارتباط با تٱسف باید گفت كه از جانب « دولت » ، نامشروع، دست نشانده و مزدور نیزدر مورد كشتار این مامورین پولیس خونین لحد، آيا کدام اقدامی صورت گرفته و یا صورت خواهد گرفت؟ جواب  : هیچ!

   باز هم این جنایت كاران جهانی مثل گذشته ها، با پیش كشیدن سپر دفاعی « اشتباه» ، قتل و كشتار وحشیانه و غیر مسؤولانۀ این مظلومین بی دفاع وچشم پوشی از تخطی های سیستماتیك ولگام گسیختۀ شان را از اصول و قواعد بین المللی و نقض حقوق و كرامت انسانی ، امركاملاُ عادی دانسته اند!

     با اندوه فروان باید گفت كه  فقط دو ـ سه روزی ازریختن اشك و خون و ماتم از چشمان غمزدۀ  خانواده های به خون نشستۀ سربازان و افسران پولیس ولایت كندز نگذشته بود كه  وحشی های اشغالگر وگرگان درنده، خانواده های  دیگری را، به داغ وابستگان دلبند شان نشاندند.

     اشغالگران خود كامه و تروريست، بدوام سریال آدم كشی در وطن ما،( كه بنیاد اهداف پلیدانۀ شان را جهانی سازی  سيطره و سلطۀ نظام سودجو، دد صفت واستثمارگر سرمايه داری  تشكیل می دهد)، بتاریخ ۲۱ فبروری ۲۰۱۰ ،فاجعۀ دردناک وغم انگیز دیگری را ( این بارنیز ) از روی « اشتباه» آفریدند وگلوگاه تعداد كثیری دیگری از هم میهنان عزیز  و بی دفاع مان را  با تلخی و بیرحمی فشردند:

    « دولت افغانستان اعلام کرده که در اثر حمله هوایی نیروهای ناتو در جنوب این کشور، دست کم بیست و هفت نفر از غیرنظامیان افغان کشته شده اند...

    ... مقامات افغان همچنین گفته اند که در این حمله، به شمول کودکان و زنان، دوازده نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

     مقامات ناتو می گویند، کاروانی از موترها را در ولایت ارزگان هدف حمله قرار دادند که گمان می رفت حامل شورشیان مسلح باشد ... ( اما دریافت شد) که در اثر این حمله هوایی، چند نفر از جمله تعدادی زن و کودک کشته و زخمی شده اند... والی ارزگان گفت که تمامی افراد کشته شده در این حمله، غیرنظامیان بوده اند.» (۴)

    اما در یك خبر دیگر نشر شده بوسیله افغان پیــپر، با اتكاء « به گزارش خبرگزاری آلمان، در حمله هوايي روز گذشته سازمان پيمان آتلانتيك شمالی ( ناتو) به سه خودروي حامل غير نظاميان افغانی در ولايت دايكندی، حداقل ۳۳ نفر كشته و بيش از ۱۲ نفر ديگر مجروح شدند  و حال برخي از اين مجروحين بشدت وخيم گزارش شده است.

 “سلطان علی اروزگانی ” والی حکومت دست نشانده کرزی در ولايت دايكندی نيز در اين باره به خبرنگاران گفت كه حمله هوایی ناتو به خودروهای حامل افراد غيرنظامی، بيش از ۳۳ تن كشته بر جای گذاشته است كه اكثر آنها زنان و كودكان بودند و هيچ يك از اين كشته شدگان، نظامی يا شبه‌نظامی نبودند .» (۵)

      این همه فجایع هولناك در حالی صورت گرفته و ادامه دارد كه اخیراً « سازمان ملل متحد امروز اعلام كرد:  نيروهای خارجي مستقر در افغانستان در سال ۲۰۰۹ ميلادی ۱۵۱ كودك افغان را در حملات هوایی و زمينی خود به قتل رساندند.

     به گزارش خبرگزاری فرانسه، "راديكا كونار اسوامی" نماينده وي‍ژه دبيركل سازمان ملل متحد در امور كودكان و خلع سلاح بعد از ديدار هفت روزه خود از افغانستان در شهركابل پايتخت اين كشور اعلام كرد: ... ۱۳۱ كودك در سال ۲۰۰۹ ميلادی، درحملات هوایی و۲۲ كودك در حملات شبانه نيروهای ويژه خارجی به قتل رسيدند.» (۶)

    در ارتباط به همین عنوان، باید گفت كه بتاریخ ۲۶ دسمبر ۲۰۰۹ ، نیروهای درنده صفت آمریكایی، درمحلۀ مربوط به  ولایت كنر( نزدیك به مرز پاكستان )، ده غیرنظامی را كه هشت تن آنان را، دانش آموزان خُرد سال تشكیل می داد از خانه هایشان بیرون آورده واز

روی اشتباه (!)به رگبار گلوله بستند، كه خشم و ناراحتی«عمومی و تظاهرات اعتراض آمیز، گسترده و خود جوش و چند روزۀ مردم و دانشجویان در ولایت كنر را به دنبال داشته است. معترضین خشمگین ، خواستار خروج نيروهای آمريکایی از كشور گردیدند شعارهای "مرگ بر اوباما" و "مرگ بر نیروهای خارجی " را سر د ادند... ، آنان ( تظاهر كنندگان )آدمک "باراک اوباما" ... را همراه باپرچم آمریكا به آتش کشیدند...» ، كه شما فوتوهای این شهدای جوان و نامراد را در ذیل می بینید، و آنگه به لبان و زبان و دهان خموش تاجران ، « تیكه داران» وسوداگران دین و جهاد (!) و یاران و یاوران تاریك اندیش و ترقی ستیزو مداحان وهم صفان و هم صفتان  دیگرشان ، نفرین خواهید گفت. نفرین به آنان خواهید گفت كه از« قیام ملی(!) سوم حوت» ،( كه آنهم محصول ومولود توطئهء سازمان یافته از جانب دستگاهای استخباراتی غرب وعرب ، دولت نظامی گر پاكستان و سازمان های تاریكی پرست آن كشور بود)، افسانه سازی ها می كنند،ولی بدون كوچك ترین شرم و حیا از تاراجگری ها، ویرانی ها وفجایع و آدم كشی های تكاندهندهء خود و جنایات مستمرو كشتار پیهــم و بی انجام اشغال گران را ( كه با امیال دنیوی شان همسویی دارد)، نادیده می گیرند ؛ و این گواه بران است كه نوای وجدانی وصفای ایمانی آنان هنوزهم درخواب زمستانی قرار دارد؛ و شاید هم درخواب ابدی فرو رفته باشد؛وسلام!

    گفته می شود كه در برخی ازاین حوادث تلخ و خونین و تكاندهنده،« شورای وزیران(!) » ، بر روال عادت و جهت فریب مردم بیچاره و ستمكش افغانستان، چنین حملات را محکوم (!) و ظاهراً خواستاردقت (!) نیروهای اشغالگرناتو در اجرای عملیات های نظامی شان شده اند. اما مثل همیش از توان و امكان وصلاحیت خود، یادی نكرده ویادی هم نمی كنند! این بدین معنی است كه اگر اشغالگران بی عاطفه، بازهم« اشتباهاً » افراد غیر نظامی را آماج بم و راكت و ... قرار دهند و خانه و كاشانهء آن هارا با خود وخانواده های شان زیر وزبر كنند،این تاج و تخت داران كشور، هیچ اقدام كرده نمی توانند، به جزهمان گفته های تكراری همانند :

« دوستان بین المللی ما در عملیات های خویش از احتیاط كار بگیرند! »  ـ دوستان ما، عملیات های خود را با اردوی ملی (!) ، همآهنگ سازند! »  ـ «هئیتی مؤظف شده است تا موضوع را جداً (!) تحقیق نماید! »، آنهم تحقیقاتی (!) كه « نتایج » آن غرض محافظت، در بین شعله های آتش گذاشته و« امانت و سلامت » در آنجا نگهداری می گردد! همین و بس! یعنی در یخ نوشتن و در آفتاب گذاشتن!

   اگر چنین نیست،پس  اعضای نام نهاد شورای وزیران و دیگر اراكین و سران « دولتی » كشور كه جبراُ بالای مردم حكومت می كنند، كدام اقدام باز دارنده و اثر گذاری در جلوگیری از همچو عملیات تروریستی و غیر مسؤولانه كه بوسیلهء تفنگداران آمریكایی و متحدین شان صورت گرفته است،  نموده اند، كه در آینده ازان شیوه استفاده كنند و یا به كدام اقدام جدی تر ازان ، دست زنند؟ جواب كاملاُ منفی است!

    از آن جايی که وطن ما اشغال شده است؛ سروران دولتی و نظامی میهن ( اعم از دین سالاران، تفنگ سالاران  و تریاك سالاران و دزدان و فساد پیشگان اداری )، همه خریده شده ها و گماشتگان همین كشور های اشغالگر اند! آنان، نه  خودآزادند و نه هم اراده ونفس شان در حاكمیت  و تسلط خود شان است! تا زمانی كه کشورما در اشغال این نیرو های اهریمن  جهانی قرار دارد؛ تا زمانیكه این مزدوران و مزوران بالای مردم حكومت كنند؛  در چنین موارد خشن و خونین، در سکوت مرگبارو در دنیای تماشاگران  سنگدل، بی کنش و بی عاطفه قرار داشته و هیچكاره هستند، هیچكاره!  اینها  هیچگاهی، بلی هیچگاهی توانمندی، جرٱت و صلاحیت معرفی چنین جنایت كاران و تروریست های اشغالگر را به محاكم ذیصلاح ، منصف و بیطرف بین المللی ، نداشته ونخواهند داشت!

   سوگمندانه یاد آوری می گردد كه ما در آینده باز هم شاهد چنین وقایع خونین خواهیم بود؛ و بسا هم ميهنان دیگر ما عزا دار خواهند گردید ودرآتش سوگ عزیزان و جگرگوشه های نازنین خويش خواهند سوخت واین حكومتی ها واین غلامان ومزدوران، دران فردا ها نیز مانند دیروزو امروز، هیچ اقدامی درخون خواهی و به محاكمه كشانیدن این جلادان قرن بیست و یكم، نخواهند كرد و نخواهند توانست! حتا استعفای قسمی و یا جمعی آنان كه امرممكن بوده و تا حدودی  سبب آگاهی افكار عامهء جهانی می گردد!

  آنهايی كه برای پر كردن روز افزون كیسه های خود، با رشوه، تهدید، تقلب، فریبكاری، مردم فریبی، وابستگی نانی و جانی با اشغالگران ، به این مقامات رسیده اند، چطور ممكن است

كه در دفاع از حق مردم ( آنانكه خود پامال كنندگان حقوق مادی، معنوی و مدنی مردم زحمتكش ، اند)، ازاین كرسی ها و امتیازات بدست آمده، صرف نظر كنند! چیزی كه محال به نظر می رسد!

   بدینگونه كشتارشهروندان غيرنظامي افغانستان به بهانه نبرد با« تروريسم» ادامه خواهد داشت. مشخص نيست كه اين مبارزه تا كي به درازا خواهد کشيد ومردم افغانستان چقدرقربانی ديگر باید بپردازند؟ چون رهبران قصر سفید باربارگفته اند كه « جنگ برعلیه تروریسم طولانی ... و درافغانستان مشكل ترازعراق خواهد بود.»

….

این است یكی ازان صحنه های خونین كه در فوق بدان اشاره

گردید

جنازه های خونین ده تن از بی گناهان ( از جمله هشت تن دانش آموز)كه در ولایت كنربدست تفنگداران آمریكایی به قتل رسیدند

….

    در ذیل شهرت هشت نفر دانش آموز به خون خفته، كه  به جرم « تروریست » بودن ، اشتباهاً، هدف رگبار آدم كشان آمریكایی قرار گرفتند؛  كه  بتاریخ ۲۵ فبروری ۲۰۱۰، نیروهای تجاوزكار ناتو، تحت تٱثیرتظاهرات گستردهء مردم و دانشجویان در ولایت كنر و تقاضاهای مكرر ارگان های دفاع از حقوق بشر از جمله شورای حقوق بشر ملل متحد، از تیرباران آنان اعتراف نمودند، صرف اقرار و بس!

 ( از بالا به پائین )

در صف اول ـ از چپ به راست:

عتیق الله  ۱۵ ساله؛ عطاء الله ۱۵ ساله؛ محمد اسماعیل  ۱۲ ساله؛ مطیع الله  ۱۶ ساله؛

در صف دوم ـ از چپ به راست:

 سمیع الله ۱۲ ساله؛ رحیم الله

مقالات مرتبط

...

از مدتی است که اتاق فکری امریکا (کانون نظم نوین جهانی) با تجارب بدست آمده از حمایت بیدریغ مالی و تسل... ادامه

...

شکست در سیاست خارجی: ایالات متحده در حال کار بر روی یک طرح تسلیم است. ادامه

...

هنری کیسینجر سیاست‌مدار، نظریه پرداز مشهور سیاست خارجی آمریکایی، وزیر امور خارجه پیشین این کشور و مش... ادامه

...

شاید انتخابات ریاست جمهوری آینده در امریکا تبدیل به زلزله ای شود که هنوز نمی توان قدرت تخریب و "ریشت... ادامه

...

شبکه تلویزیونی اسپانیایی‌زبان تله‌سور در گزارشی آورده است: یک خاورمیانه‌ درگیر آتش جنگ، برای آمریکا... ادامه

...

هرگاه به ارزیابی تاريخ کشور ایالات متحدهٔ امريكا بپردازیم، درمی یابیم که این کشور بيش از هرکشور دیگر... ادامه

...

یازدهم سپتامبر ۲۰۲۱ روزی که بطرز معما برانگیز ایالات متحده آمریکا،اماج حملات تروریستی قرارگرفت و باز... ادامه

...

باید قاطعانه در برابر شکار جادوگران نژادپرستانه و ضد کمونیستی مقاومت کنیم و به ایجاد یک جنبش صلح بین... ادامه

...

در قرن بیست و یکم و در عصر مدرنیسم و اوج سرمایه داری، هیچ دولت در جهان میثاق‌ها و قوانین جهان‌شمول ب... ادامه

...

بیست سال حضور امریکا در افغانستان، تحت نظریه ژئوپولیتیکی نظم نوین جهانی، افغانستان را به کانون داغ س... ادامه

...

پروسه محاکمه دونالد ترامپ ریس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا به تاریخ ۳۰ مارچ ۲۰۲۳ آغاز گردید و پرو... ادامه

...

در حالی که جهان بیستمین سالگرد جنگ عراق را به یاد می آورد، مقامات غربی تلاش کرده اند تا اثرات مخرب ا... ادامه