حمید مُفید (حمید مُضر) و یاوه سرایی های وی دربارۀ زنده یاد ببرک کارمل

مسوولان و دست اندرکاران محترم سایت های "بامداد"، "سپیده دم"، "پندار"، "مشعل" و "اصالت"!

از همه ی شما صمیمانه خواهشمندم تا با درنظرداشت آزادی بیان و اندیشه، مطلبی را که در رابطه به نبشته ی به قلم حمیدالله مفید زیر عنوان "سیر افکار امین زیر نام مکتب رفیق کارمل" منتشرۀ سایت "بامداد" تارنمای شورای اروپایی حزب واحد غرض نشر برای شما ارسال نموده ام به نشر سپرده ممنون سازید.  زبیر شیرزاد

 

زبیر شیرزاد

 

 

حمید مُفید (حمید مُضر) و یاوه سرایی های وی دربارۀ زنده یاد ببرک کارمل

 

 

دوستان و هموطنان عزیز،

 

در این اواخر باز هم عده ای در لباسِ دوست و دشمن مبارزۀ دشمنانه و آشکاری را علیۀ شخصیتِ جاویدان زنده یاد ببرک کارمل رهبرِ زحمتکشان افغانستان آغاز نموده. باورم نمیشد که روزی اشخاص و افرادی مانند حمیدالله مفید چنین به قهقرا و مرداب سقوط نمایند در حالیکه لاف زنان ظاهراً خودرا پیروی آن بزرگمرد قلمداد مینمایند ولی در عمل بنا بر هدایتِ چند گماشته مزدور بدنام و بی خِرَد در تخریبِ شخصیتِ والای رهبرِ انقلابی زحمتکشان افغانستان، که تمام عمر خودرا در مبارزه به خاطر جامعۀ شگوفان- فارغ از استثمار فرد از فرد- بهبود زنده گی انسان زحمتکش، دموکراسی و عدالت اجتماعی در کشور محبوب ما افغانستان وقف نموده، خصمانه قلمفرسایی مینمایند و مذبوحانه تلاش میورزند تا در اذهان نسل نو و بالندۀ کشور تزریق نمایند که ببرک کارمل انسان فاقد اندیشه های دادخواهانه و ترقیخواهانه بوده و به مارکسیزم- لنینیزم به مثابۀ ایدیولوژی دورانساز طبقۀ کارگر هیچگونه باور و اعتقادی نداشت. حمیدالله مُفید (حمیدالله مضر) و شرکاء با بیشرمی و دیده درایی از تمامِ افتخاراتِ نیم قرن مبارزۀ دادخواهانه ترقیخواهانه و انقلابیی ببرک کارمل که به همه مبارزان و ترقیخواهانِ میهن و منطقه مانند آفتاب روشن و آشکار است قصداً و عمداً به خاطر رسیدن به اهدافِ شوم و پلیدِ شان چشمپوشی نموده آنرا به دیگران آنهم به دشمنِ سرسختِ ح.دخ.ا.، قاتلِ نخستین منشی عمومی کمیتۀ مرکزی ح.د.خ.ا. شادروان نورمحمد تره کی و هزاران فرزندِ حزب و هموطنانِ بیگناه ما یعنی حفیظ الله امین غدار منسوب دانسته و یک فاشیست طراز نوین و قاتل خون آشام را مارکسیست- لینینیست معرفی مینماید که در ذاتِ خود خیانت و توهین به همه مارکسیست- لینینیست های منطقه و جهان میباشد. حمیدالله مفید (مُضر) و شرکای وی بدین شکل یک بارِ دیگر مذبوحانه تلاش میورزند تا در وجود حفیظ الله امین و باند جنایت کار و تبهکار وی که اعمال و کردار شان ثبت صفحاتِ سیاه تاریخ افغانستان میباشد در نزد جوانان ترقیخواه و آزادیخواه افغان از مارکسیزم- لنینیزم یک هیولای وحشتناک ترسیم نمایند و احساس تنفر و انزجارِ عمیق آنها را بر انگیزد. چون دربارۀ جنایات حفیظ الله امین سفاک کیست که معلومات و آگاهی نداشته باشد. مفید و شرکای وی در اصل دشمنان سوگند خوردۀ ترقیخواهان و زحمتکشان کشور میباشند. جالب اینکه سیاه مشق مفید دشمنی آشکار و آگاهانه با کارمل، مکتب او و رهروانش و هزاران ترقیخواه میباشد.

حمید مفید که هرگز مستقل و مفید نبوده به دیکتۀ دیگران مذبوحانه تلاش ورزیده و می ورزد که از یکسو زنده یاد کارمل را از قطار انقلابیون قصداً و عمداً به دستور گروه تبهکار سست عنصر که عمال مبارزه اش منجر به سقوط و حاکمیتِ حزب و دولت گردید جدا سازد و از سوی دیگر رهروانش را فاقد اندیشه های ترقیخوانه و دادخواهانه برای یک معامله بعدی وانمود بسازد. که این خیال است محال است و جنون!

حمید مضر با این یاوه سرایی های خود تمام ترقیخواهان را اهانت نموده و مارکسیست - لینینیست های جهان را جنایتکار معرفی نموده است (در وجود حفیط الله امین). در حالیکه مارکسیزم- لنینیزم علم است باید آنرا آموخت.

از حمید مفید چند بار صمیمانه تقاضا کردم از اعمال و کرادار خصمانه اش علیه جنبش ترقیخواهانه پرهیز کند که متأسفانه با نشر مطلبی زیر عنوان "سیر افکار امین زیر نام مکتب رفیق کارمل" یک بار دیگر ثابت ساخت که او از یکسو با انقلابیون دشمنی می ورزد و از جانب دیگر با زبان سُچۀ دری به اشاره و اوامرِ بیگانه گان و دشمنانِ فرهنگِ اصیلِ ما تاخت و تاز مینماید.

من به مثابۀ عضو سابق ح.د.خ.ا. و فعلاً عضو حزب واحد . . . به این باورم که:

عده ای آگاهانه و یا غیر آگاهانه در مورد کارمل قضاوتِ غیرمنصفانه و غیرعادلانه و خصمانه میکنند و تلاش می ورزند کارمل بزرگ را از قطار انقلابیون آگاهانه جدا سازند که این یک جفا و ظلم اشکار در مورد یک انقلابی میباشد. بلی، من مینویسم، که کارمل نه تنها یک شخصیت ملی دموکرات و انقلابی بود، بلکه وی شخصیتی نیز بود که به سوسیالیزم علمی و ایدیولوژی دورانسازِ طبقه کارگر بر پایه جهانبینی علمی نیز عمیقاً معتقد بود او یک سویتیست بود و مارا نیز به سویتیزم تشویق میکرد او سویتیست را به مثابۀ انسان آگاه انسان کار پوه انسان صادق میهن پرست در حرف و عمل میشمرد. ولی با تأسف رهبران منحرف شوروی وقت مانند یلتسین، گورباچف، شیواردنادزی و منحرفین در ح.د.خ.ا. و منجمله حمید مفید (حمید مضر) ازین کلمه سوء استفاده نموده و مقاصد خودرا دنبال نموده از مبارزۀ اصولی و مارکسیزم - لنینیزم انحراف نمودند. کارمل زحمتکشان را دوست داشته و به آنها عشق و محبت می ورزید و راه نجات بشریت و زحمتکشان را در انديشه هاي علمی مطابق شرایط افغانستان می پنداشت. کارمل با ایمان بوده و باورمند به مبارزۀ طبقاتی و دادخواهانه بوده و راه نجات زحمتکشان را در مبارزۀ طبقاتی در یک حزب بزرگ سیاسی به شیوه دموکراتیک میدانست. او با عشق فراوان به زحمتکشان علیه استثمار مبارزه کرد و به تعهدات خویش تا پای عمر وفادار باقی ماند. هر نوع حرف تحریف شده در مورد شخصیت شفاف آن بزرگمرد که وی مارکسیست- لنینیست نبوده به جز چشمپوشی از حقیقت درخشان چیزی دیگری بوده نمیتواند. اگر صدای تحریف شده چه از زبان و یا چه از قلم تراوش نماید دشمنی آشکار با کارمل و مکتب اوست که از خود به جا مانده و دشمنی آشکار با زحمتکشان است.

اینجانب به مثابۀ عضو حزب واحد . . . از مسوولان و دست اندرکاران سایت "بامداد" که ارگان نشراتی حزب واحد . . . میباشد جداً تقاضا میکنم تا در آینده از نشر چنین نبشته های مبتذل، خصمانه و غیرمسوولانه خودداری و اجتناب ورزند. به عقیده و باور من نشر چنین مطالب آنهم در ارگان نشراتی یک سازمان سیاسیی که خودرا ادامه دهندۀ مبارزات دادخواهانه میداند به نفع جنبش و حزبِ واحدی که اکثریت مطلق آنرا فرزندان و اعضای سابق ح.د.خ.ا. تشکیل میدهد نمیباشد.

کارمل را مبارزان انقلابی، زحمتکشان، روشنفکران ترقیخواه، احزاب و سازمانهای ترقیخواه منطقه و کشور می شناسند و به آن میبالند همان گونه که او به ترقیخواهان و زحمتکشان افتخار میکرد.

درود آتشین به روان کارمل بزرگ!

 

...
زبیر شیرزاد

تعداد مقالات در سپیده دم 2

نمایش تمام مقالات زبیر شیرزاد

مقالات مرتبط

...

در این اواخر باز هم عده ای در لباسِ دوست و دشمن مبارزۀ دشمنانه و آشکاری را علیۀ شخصیتِ جاویدان زنده... ادامه

...

از روزیکه نبیل مسکینیار وغوث الدین میر فراخوان ملی شانرا که فقط ادعاهای و سخنان بی پایه و بی مایه بو... ادامه

...

از وقتی که نبیل غمین مسکینیار ریس تلویزون آریانای امریکا  با چند تن از یاران ـ فراخوان ملی&nbsp... ادامه

...

داکتر اکرم عثمان ، دکلماتور شيرين کلام و قصه پرداز شهير کشور ، برعلاوه کسب رتبه علمي کانديد اکادميسي... ادامه

...

    نام " اکرم عثمان" برای نسل ما، بمثابه راوی عیاران و قصه گوی خوش الحان آشناست؛ اما روزگار و چرخ ز... ادامه

...

قای داکتر!  نه تنها شما، بل هرسفله، خود پسند و خود بزرگبینی  بعد از انجام کار فضیحتبارش بخود آفرین م... ادامه

...

     درسايت" افغان جرمن انلاين "، سردار اکرم خان عثمان، نويسندۀ کتاب افسانه های... ادامه

...

پیش از پرداختن به اصل مطلب باید ازخواننده عزیز پوزش بخواهم که برخلاف میل و عادتم مجبورشده ام این نام... ادامه

...

بدون هیچ تردیدی آقای دوکتوراکرم عثمان یکی ازدیکلماتورهای خوش کلام و داستان نویس آموزش دیده ، ... ادامه

...

وقتی که دشنامنامه های داکتر صاحب اکرم عثمان را که به آدرس داکتر خاکستر و ستر جنرال نبی عظیمی نشانه ر... ادامه