یگانگی نیرو های هم اندیش تفکر مسلط ماست

یگانگی نیرو های هم اندیش تفکر مسلط ماست

 محمد یعقوب هادی

در حدود بیست ماه قبل کار و فعالیت وحدتخواهانه آرمانگرایان حزب بزرگ ما در نتیجه یک توطئه ریشه‌ دار آسیب‌ پذیر شد. اما کار وپیکار اصولگرایانه و سالم اندیشی مسکوت نماند. با آنکه عدهء گفتند بگذارید با‌گذشت زمان اصولگرائی و سالم اندیشی و تفکر وحدتخواهانه آنان خاموش خواهد شد، مگربر خلاف این ذهنیت واهی، تفکروحدتخواهی به جریان آب سپرده نشد. مواضع اصولگرائی و سالم اندیشی بیشتر از پیش استحکام یافت. بیشترین رفقای هم اندیش با همی و یگانگی را تفکر مسلط خود تعریف کردند. بخش بزرگی از رفقا ی شرافتمند مرز های اشغالی را شکستند واز روی وجدان حزبی با صفا وصمیمیت هم رازی آرمانی نمودند، به تفکر اصولگرائی و سالم اندیشی مُهر صحت گذاشتند که با سر بلندی میگوییم این افتخار آفرینی سزاوارتهنیت وتبریک گفتن است. .

با الهام از این همروئی رفیقانه و هم اندیشی خواست یک جمع آمد تدبیر ساز در میدان اصلی مبارزه یعنی زاد گاه ما وعرصه مبارزهء ما به حیث وسیله انسجام کار و فعالیت در وجود یک کمیته کار عملی گردید، و بتاریخ6 /4 /1392 جلسه کمیته کار تحت ریاست رفیق شیر محمد بزرگر برای بر قراری تماس ، تفاهم وارتباط و بالاخره همروئی بسوی انسجام همگانی با رهروان جنبش مترقی وسیاسی کشور فیصله صادر نمود .

هم اندیشان از روزنه های امید آفرین در حساس‌ترین مر حله حیات مبارزه سیاسی، تفاهمات و گفت شنود های سازنده برای انسجام همگانی را در محراق توجه قرار دادند. با یاد واره افتخار آمیز میتوان گفت قول و تعهد راستین و تفکر مسلط یگانگی هم اندیشان راه نما شد و دهلیز یگانگی بسوی نیرو های هم اندیش بیشتر از پیش اطمینان بخش گردید.

قسمتی ازاین کار کرد ها در گزارش واطلاعیه لینکهای زیر در سایتهای انترنتی رفیق به نشر رسیده است

http://www.azadi.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=1092:2013-06-02-06-34-40&catid=36:azadi

 

http://sapidadam.com/index.php?mod=article&cat

 

مؤرخ10 /07/ 2013



امروز ۱۹سرطان ۱۳۹۲خورشیدی، مطابق۱۰/۰۷/۲۰۱۳میلادی، رفقاء عبدالواحد فیضی و شیر محمدبزرگر، در شهر كابل، نشست دوستانه یی داشتند كه در جریان آن، گفتگوهای سازنده یی به پیش برده شد و راجع به مسائل بس مهم و حیاتی در حول و حوش زندگی حزبی ـ سیاسی سازمان های مربوط ، تبادل افكار صورت گرفت؛ دیدگاه ها پیرامون فعالیت های گذشته ی حزبی ـ سیاسی بابرجسته كردن موضوعات مختلف و بااهمیت و شمارش ضعف ها، تعاطی گردید. همچنان نظریات در باره ی اوضاع سیاسی ـ اقتصادی ـ اجتماعی ـ نظامی ـ امنیتی در مرحله ی كنونی در افغانستان و سیر تحولات سیاسی در منطقه و جهان توٱم با دشوارهای موجود و روز افزون ، در میان گذاشته شد.

 

دیدار امروزی بین رفقاء، فضای بكلی دوستانه و جو رفیقانه داشت و صحبت ها باحسن نیت واحترام و اعتماد متقابل، آغاز و انجام پذیرفت.

 

دراین ملاقات و درجریان صحبت ها، هر دو رفیق روی موضوع های بنیادی در زندگی سیاسی و حیات حزبی رفقاء، در ارتباط به سر گذشت دردناك نهضت مترقی ـ دموكراتیك و عدالتخواه در افغانستان؛ راجع به شرایط زندگیی دشوار مردم بلاكشیده ی میهن و وضعیت پیچیده ی سیاسی ـ اقتصادی ـ اجتماعی، در كشور در حال حاضر و آینده، برداشت های همسان و دیدگاه های همگون داشتند.

 

در این نشست، رفقاء توافق نمودند تا به خاطرنزد یكی هرچه بیشتر فرزندان راستین ح.د.خ.ا و كلیه رهروان اصول گرای جنبش انقلابی ـ دموكراتیك ـ مترقی و عدالتخواه افغانستان، در هركجایی كه هستند( در داخل و یابیرون از مرزها)؛ تمام رفقای متعهد و پابند به موازین مترقی ـ پیشرفته و ارزش های آزادی خواهانه، دموكراتیك وعدالت خواهانه؛ وفادار به آرمان های والای زحمتكشان، فرا خوانده شوند تا باتلاش های پیگیر و همه جانبه ی خویش، زمینه های عینی گذار مؤفقانه از مرحله ی دشواركنونی را، در نظر گیرند و شرایط مساعد را به منظور برون رفت از بن بست موجود سیاسی ـ تشكیلاتی، فراهم گردانند و بابرداشتن گام های استوار بر مشكلات و موانع، غلبه حاصل بدارند تاآینده ی جنبش مترقی و عدالتخواه مردم زحمتكش افغانستان و روند زندگی حزبی ـ سیاسی رفقای عزیز، دستخوش نابسامانی های بیشتر نگردد.

گزارشگر سپیده دم ،ازشهر کابل

منبع:سایت سپیده دم و آزادی.رو

با در نظرداشت انکشافات سریع و اضطراری در اوضاع واحوال کشور و ضرورت آن که همگام با رویداد های جاری، تفکر یگانگی نیرو های هم اندیش به نتیجه ملموس برسد، در جلسه وسیع کمیته کار با اشتراک مسولین ، وفعالین ولایات و شهر کابل بتاریخ 22 سنبله 1392 مطابق 13/9/2013سال عیسوی بحث ساختار همه شمول وهمه قبول به بحث و مداقه گرفته شد. در نتیجه آن طرح مسوده کاری و سازواره یک ساختار و ممد پروسه تفاهمات رفیقانه به مثابه علامه گذاری بسوی هدف وتبارز تفکر یگانه شدن به عنوان گامهای عملی ومصمم برای انسجام رفیقانه برداشته شد تا این اطمینان قطعی گردد که بنیاد یک خانه امن سیاسی فارغ از هرنوع خود بینی درتدبیر وطرح یگانگی نیرو های هم اندیش بدیل دیگر ندارد. همچنان در همین جلسه با دور اندیشی تصمیم گرفته شده ، برای اینکه از این تدبیر ساختاری تعبیر درست ارائه شده باشد طرح انتخابی کمیسیون تدارک مجلس موسسان را به مثابه هموار سازی راه یگانگی و گذاشتن دهلیز باز بسوی یگانگی به تصویب برسانند. یعنی اینکه در هر مرحله از فعالیت‌های ساختاری یگانگی نیروی های هم اندیش تفکر مسلط است

 

با اطمینان از تفکریگانگی مسلط اصولگرایان ، سالم اندیشان وآرمانگرایان حزب بزرگ ما، برای بنای خانه امن سیاسی هم اندیشان مصمم استیم. لذا به عنوان یک تن از فعالین کمیته کار اصولگرایان در کانادا که از عرصه مرکزی مبارزه در کشور هدایت پذیر استیم و هر تصمیم تصویب و پیام مشترک رفقا را درتمام تفاهمات رفیقانه واضح وشفاف بیان نموده ومینمایم ، تدابیر گذار از رسک ها وپالایش روحیه یگانگی را در تماس های رفیقانه به رفقای عزیز ما بازگوئی نمودیم اکنون باور مشترک آنست که در نتیجه اینهمه گامهای بعدی گذاشته شود لذا فرا خوان یگانگی را درساده ترین کلمات که صادقانه ترین کلمات است به حضور رفقا تکرار مینمایم

رفقای گرانمایه! برویم گامهای بعدی را همزمان ویکجا به پیش بگذاریم.

قدم هایمان پیروز باد