تو که سخن همروی منزل مقصودمیزنی دستت بده، دستم بگیر، تاهمقدم رویم

تو که سخن همروی منزل مقصودمیزنی

دستت بده، دستم بگیر، تاهمقدم رویم

رفیق من! میدانم ومیدانی که برای سعادت و رفاهیت انسان آرزوی ما یکیست. اگر من نباشم توهستی تا برای ثمر بخشی آرزوی مشترک ما کار وتلاش کنی. حالا من هم استم وتو هم هستی؛ ولی افسوس هر دوی ما در کنار هزاران تن دیگر بی هم استیم.

این وضعیت سزاوار ما نیست. دست تاریخ نمیتواند ما را زیبا و قشنگ ترسیم کند. بیا ناهمگونی باهم بودن را ویرایش و پیرایش دهیم. باید آراسته شویم تا واقعی شویم .این واقعیت وقتی میسر است که وحدت را جدی بگیریم.

رفیق من! میدانی که من و تو یعنی ما در جستجوی وحدت صادقانه استیم. وحدت صادقانه به اساس اصالت تعهد به اندیشه و آرمان بدست می آید. این وحدت فارغ ازهر خط ونشان است. در این وحدت هر یک به هر ضلعی که نگاه کند خودش را درکنار رفیق خودش میبیند.

این فشرده گی توان رسالت آرمانی ماست. برای وحدت صادقانه هیچ جبر و فشاری در کار نیست.

رفیق من! میدانی مشکل چیست؟ نشنیدن صدای رفیق، نشنیدن خواست رفیق. تا نشنویم و نخوانیم هدف دورتر میشود. در قدم مشترک با رفیق به مقصد میتوان رسید.ادای کلمه رفیق بسیارآسان است؛ ولی باید آنرا درست بخوانیم بسیار با ارزش است؛ من و تو اگر ما شویم هزاران رفیق دگر هم میسازیم. ما آموزه تاریخی برای این ساختن را با خود ما داریم. ساختار حزب مادر یادمان است؛ با دو صد هزار سر بلند نکرد؛ ولی افزون به دو صد هزار رفیق ساخت. بلی رفیق ساخته میشود

رفیق من! فکر وحدت ”ما ”پنهان نیست. این وحدت خصوصی تامین نمیشود.وحدت خصوصی وحدت تاکتیکی است. ما برای آن قدم یاری نداریم. ازچنین پل های لرزان عبور نمیکنیم تا زیر پای هیچ رفیق همرو فرو نریزد ودر هر زمان همه با اطمینان ازآن بگذرند وبه رفقای شان برسند.

رفیق من! ما شما را شنیده ایم بازهم میشنویم. خواست های تانرا خوانده ایم و بازهم میخوانیم. هرگز صدای تانرا بی جواب نگذاشتیم ،متفق نظر استیم که برای رسیدن به هم جز یک راه وجود ندارد. مااین راه را با جمع رفیقان میرویم سخت آرزو داریم با شما هم در این راه همراه باشیم درکنار هم به پیروزی مشترک برسیم جشن آنرا یکجا تجلیل کنیم .

رفیق من! طرح با هم بودن ما، فکروحدت ما راز نیست. ما بصورت واضح فعالین مبارزه هدفمندانه استیم واهداف ما واضح است. تماس های انفرادی به معنای خصوصی سازی وحدت نیست؛ بلکه به معنای رساندن پیام وحدت است. ما برای برآوردن شدن این مقصد کار میکنیم اگر نظری شریک میسازیم یا نظرمیشنویم یا میشنوانیم ،نظر رفیق رامیخوانیم ویا به خوانش میسپاریم، ناشی از اهداف مشترک ماست نه تنها که این مساله کدام امتیاز فردی نیست هر پیروزی بر بنای کارمشترک ماست اگر افتخاری بدست آید افتخار مشترک ماست هیچ یک هرگز نمیگویند که وحدت یاران به تنهایی افتخار اوست.

 

رفیق من! در بحبوحه وحدت یاران سپاسگزاری مشترک مانرا بشما رفقای وحدتخواه میرسانیم که درجمع آمد خود تان ما را بیاد دارید. به پاس رفاقت و یاد کرد رفیقانه شما، صادقانه ازشما میخواهیم برای ایجاد خانه امن سیاسی هم اندیشان با ما یکجا باشید ،تهداب این سر پناه با اعتبار را در زمان معین آن مشترک بگذاریم ما این در خواست را تا لحظه آخر وقت معین تکرار مینمایم .

این خواست مشترک پیروز میشود!

م ی هادی