درود به روان پاک رهبر جاوید نام رفیق ببرک کارمل

درود به روان پاک رهبر جاوید نام رفیق ببرک کارمل

 بعد از جاودانه شدن رفیق  ببرک کارمل بزرگ  هر سال یاد بود رهبر را رهروان راه شان، همروان عزیز ما، باصفات متصف به اوشان و با مشخصات منحصر به رفیق کارمل بزرگ در نوشتار ها وگفتارهای ایشان یک، یک بر میشمرند.

 از متن و محتوای این پردازش های پاسدارانه وواقعبینانه رفقا، جاوید نام رفیق ببرک کارمل را هر روز بیشتر ازآن میشناسیم که میشناختیم. 

 بسیار مشکل است بعد از این همه واژه های شناخت در موردشخصیت بی بدیل تاریخ مبارزات سیاسی افغانستان من بتوانم  کلمه ای پیدا کنم که رفقا ننوشته و نگفته باشند. ولی این واقعیت را میتوان بار،بار به تکرار گفت که جاوید نام رفیق ببرک کارمل یگانه رهبر آراسته با مؤلفه های رهبر ورهبریت بود.

 رفیق ببرک کارمل بزرگ، شخصیت مبتکر بود، که در دشوارترین شرایط، تصامیم بجا، درست ودقیق را به منصه اجرا میگذاشت با توجه  به عملکرد سچه سازی دگرگونی های انقلابی رفیق ببرک کارمل برای نجات مردم افغانستان و جلوگیری زدودن نام افغانستان از نقشه سیاسی جهان به عنوان کشور مستقل که در متن پلانهای خصمانه استعمار برای تجزیه سازیها، صدور انقلابات رنگین، مداخلات وتجاوزات آشکار نظام های سود وسرمایه در سراسر جهان، منجمله افغانستان وجود داشت بزرگترین برچسب ها را به جان خرید، کشور ومردم خود را در آن شرایط خاص تاریخی از چنگال استعمار جهانی نجات داد.

زنده یاد رفیق ببرک کارمل توانمندی خاص برای حل مسایل بغرنج را درشرایط نا همگون، نا متوازن وغیر متعارف سیاستهای مداخله گرانه داشت که نسبت به افغانستان اعمال میشد.

 این مشخصه را بازهم در نتیجه این که جلاد خون آشام مردم افغانستان،گماشته شده سازمان جهنمی" سیا" (حفیظ الله امین )به سرنوشت شوم اش رسید به تمام رفتار های کجروانه خط بطلان کشید؛ عاملین فریب خورده  این کجروی ها را تجدید تربیت سیاسی نمود و در خدمت مردم ومیهن توظیف نمود.

  جاوید نام رفیق کارمل برای همباوران خود ارج و ارزش فراوان قایل بود. این درایت سیاسی رفیق کارمل را که با جاذبه هم باوری شان توانسته بودند احزاب، گروپ ها و شخصیت های ملی ومیهندوست را به دور حزب و حاکمیت دموکراتیک خلق افغانستان بسیج نمایند بخوبی میتوان دید.

 اوشان قدرت و توانائی طرح و عمل دگر سازی مشهود وملموث داشتند. بر بنیاد این مؤلفه شخصیتی برای دگرگون سازی سریع، ولی با تأمل حاد ترین مسایل کشوررا درطرح و عمل ده بینش تخصصی ارائه نمودند که به تیزس های دهگانه رفیق کارمل مسما شد.

   توانايی احساسات خواست های حق طلبانه را داشت و هم بر احساسات دیگران اثر میگذاشت.

رفیق کارمل جاذبه جلب و حمایت را بدور اهداف عدالتخواهی، ترقی خواهی، آزادی و استقلال بسیار قدرتمند تولید میکرد. 

میتنگ ها مارش ها و مبارزات خیابانی که رفیق ببرک کارمل رهبری و درآن سخنرانی مینمود، حضور ده ها هزار انسان این سر زمین برای برجسته ترین مثال توانايی تحریک احساسات حق طلبانه رفیق ببرک کارمل بزرگ را نشان میدهد.

 رفیق کارمل گرانمایه آراسته با مؤلفه های رهبریت سیاسی بود. اوساختار و انسجامی را بنا گذاشت و رهبری کرد که قدرتمند بود؛با انگیزه بود؛ متعهد بود؛ متحد بود وبسیار روشن در سطح منطقه وجهان درخشید.

این دگر مثل آفتاب روشن است که بعد تغیر دراماتیک اوضاع جهانی، شکسته شدن بلاک سوسیالیستی به مثابه توازن قدرت جهان، ح د خ ا آخرین سازمان درجمع احزاب برادر بود که پراگنده شد. این در حالیست که قوی ترین احزاب جهانی دور و جدا از انگیزه های دینی ، مذهبی و اتنیکی پیش از ح د خ ا در نتیجه این تغیير جو سیاسی جهان فروغلطیدند.

  رفقاء! ما محصول درایت و رهبریت چنین شخصیت ماندگار تاریخ مبارزات سیاسی افغانستان استیم . هر سال که ما رفیق ببرک کارمل را یاد بود میکنیم از این بزرگداشت الهام همسويی وباهمی میگریم. در واقع ما با تولید این انگیزه وگام ماندن بسوی یکجا بودن روح رهبررا شاد میسازیم. 

زنده یاد رفیق کارمل آرمانهای بسیار بزرگ و انسانی داشت، ما که محصول پرورش اوشان استیم در واقع میراث داران آن آرمانها هم استیم.

برآورده شدن آن ضرورت انجام کارهای معین را پیش روی ما گذاشته است.

با سربلندی یادهانی میشود؛ بعد از بیست و هشت سال با الهام  ازخط فکری رفیق ببرک کارمل بزرگ هدیه ارزشمند وحدت بهترین همروان آرمان رهبرمشعل راه مبارزات یاران ما خواهد شد که میشود.

یاران ما سنگ بنای یک مقصد وهدف مقدس را گذاشته اند. اعلام میداریم، این تهداب بسیار قوی ومستحکم است و بزودی خانه امن سیاسی هم اندیشان به اکمال میرسد و آنجا جای همه یاران همرو است همه آنهای که در راه ارمانهای رهبر متعهد استند. 

یاد و خاطرات  جاوید نام رفیق ببرک کارمل بزرگ همیشه جاودان باد!

م ی هادی

مقالات مرتبط

...

ستاره ای که در سپیده دم ۱۹۲۹ ترسایی در آسمان جنبش ترقیخواهی افغانستان درخشید و در پرتو تابشهای ناب و... ادامه

...

داکترمصطفی دانش بیش ازده بار مصاحبه با روانشاد ببرک کارمل انجام داده است. شما در این مصاحبه امروز بع... ادامه

...

نیمه ی اول قرن بیستم مصادف است با طلوع خورشیدی که با نام وهویت تاریخی زنده یاد ببرک کارمل درسپیده دم... ادامه

...

درباره نقش شخصیت، پیشینۀ کار زنده گی ومبارزۀ زنده یاد ببرک کارمل همه صفوف وکادرها ومردم افغانستان، د... ادامه

...

ببرک"کارمل" یکی از دولتمردان استثنایی تاریخ نوین افغانستان بود،هیچ شاه،امیر ورئیس جمهور در رشد فرهنگ... ادامه

...

شخصیت گرامی زنده یاد ببرک کارمل بسیار بزرگتر از آنست که وصف آن در قلم بیان بگنجد؛ باآنکه نظریات و نگ... ادامه

...

من بیش‌ترین رنج ها را در دورانِ حاکمیت و رهبری رهبرِ عزیزم دیدم و بیش‌ترین رشد را در دورانِ حاکمیتِ... ادامه

...

ببرک‌ کارمل نام و نمای درخشان و نشانه‌ی معطوف به عدالت طبقاتی و قومی بود. ادامه

...

با اندوه جانکاه و روان سوز و با دنیایی از آه و افسوس و حسرت، به آگاهی کلیه پیکار جویان انقلابی افغان... ادامه

...

این سوالی است که روز نامه هشت صبح مطرح کرده است. من که هفت سال در زندان کارمل گذراندم؛ از روی وجدان،... ادامه

...

در بخش دوم در باره نقش بیروی سیاسی حزب دموکراتیک خلق افغانستان در تدوير پلینوم هژدهم کمیته مرکزی حزب... ادامه

...

بيست و پنج سال قبل کاخ سرافراز و شکوهمند تاریخ که در سیمای ببرک کارمل تبلور داشت،از فراز زندگی افتید... ادامه