آدینه روز خونین

 

 

غفار عریف 

 

در روز جمعه ۱۸ / ۱۰ / ۲۰۱۹ 

در شهرستان هسکه مینه ( ده بالا)

در استان ننگرهار در داخل مسجد 

انفجار انتحاری رخ داد و شماری 

از شهروندان را به کام مرگ سپرد

آدینه روز خونین

نهاد بد  نپسندد خدای  نیکوکار

امیر  خفته  و مردم  ز  ظلم  او  بیدار

( سعدی )

 

       در مسجد آدینه صف ها به هنجار مسلمانی برای نیایش بسته شده بود. نماز گزاران سجده و سجود به جای می آوردند و در میان آنان کسی از نطفه ی اهریمن و اهل اقیانوس ظلمت نیز جا یافته بود و نمایش بر پا داشتن نماز جمعه می نمود. 

      هنوز رکعت نخست پشت سر گذاشته شده بود که صدای وحشتناک انفجار انتحاری توسط جنس بد از نطفه ی اهریمن، در فضای مسجد پیچید و در یک چشم به هم نهادن نمازگزاران زیادی را پارچه پارچه ساخت.

    از اثر انفجار از شاخه های درخت زندگانی برگ ها تک تک بر زمین ریختند و در دریای خون شناور شدند، غبار غم بر چمن سبز زندگی دامن کشید و موج ماتم باغ پر ستاره ی حیات را درنوردید.

       کلاغ ها از فراز کاج های پیر و فرسوده، با آواز وحشتناک خوشحالی نشان دادند که در این جا گلزار زندگی تاراج شد و لاشخواران مجال توشه برداشتن یافتند.

 

              ای وای! 

       در این غم آباد و در این ماتم سرای درد و غم مردم را پایانی نیست که نیست و در ساحل زندگی جز تلاطم امواج رنج و اندوه چیز دیگری دیده نمی شود. 

 

             ای وای! 

       در این  غم آباد، به چه سادگی راه و رسم حاکی از مهربانی در کام ظلمت فرو رفته و سرشت آمیخته با ادب و نزاکت و فروتنی را باد برده است. تنها عوام فریبی و ریا کاری و هذیان گویی و ظاهر نمایی گرمی بازار دارد و غمدیدگان را با وعده های سر خرمن تسلی

می بخشند. 

         اما، فریاد تلخ و غیبی به خاک خفتگان برای مکاره ها پیام روشن دارد:

 

در زندگی  نگشت  کسی  غمگسار  ما

اکلیل  گل  چه  سود  کند  بر  مزار  ما

( حیدری وجودی )

( پایان )

۱۸ / ۱۰ / ۲۰۱۹