سال 2019م در یک نگاه

 

سیدداوود مصباح

‏29‏/01‏/2020 

سال 2019م در یک نگاه

  درسال 2019 م، آنچه زیاد تر جلب توجه کرد، بازهم همین رفتار ضد بشری امپریالیست ها ی امریکا بودند که در نقش ژاندارم جهانی خود را نشان داد. حکومت پنهان جهانی در چهره ترامپ، با حرکات و رفتار های بسیار مضحک و بازاری ماهیت ضد انسانی خود را به نمایش گذاشت.

 در معادلات جهانی امریکا یک بخش منفی و ضد بشری و خصمانه ومداخله گرظاهرشد. مداخلات دولت امپریالیستی امریکا درخاورمیانه، امریکای لاتین بحدی رسوا و بی شرمانه بود که برای یک فرد عادی منطقه و جهان روشن شد که دولت امریکا به حیث دشمن بشریت در روی زمین عمل می کنند.

این درست است که دولت امریکا نماینده و کارمند سرمایه داران امریکا است نه نماینده خلق های امریکا. برای تأمین منافع سرمایه داران امریکایی این دولت در جهان دست به یک سلسله راه کارهای که منافع در آن متصور است، می زند. اگر منافع در نظر نباشد چه لزومی دارد که امریکا ناوهای جنگی درخلیج فارس و دریای سرخ  نزدیکی های آب های چین داشته باشد و صد ها پایگاه نظامی در کشورهای جهان داشته باشد.

 دولت امریکا با به راه انداختن و استمرار جنگ منافع خود را تأمین می کند و قطع جنگ به منافع امریکا ضرر می رساند. از این سبب است که نمی خواهند جنگ متوقف شود و صلح در جهان استمرار یابد .

این که چرا امریکا علیه عادل عبدالمهدی مردم را تحریک کرد که برای بر اندازی المهدی به خیابان آیند؛ البته که مردمی که به خیابان آمدند بسیار زود بر ضد خود امریکا شعار دادند؛ اما باعث استعفای عادل عبد المهدی از مقامش هم شد.

 امریکا از سه جهت از عادل عبد المهدی عصبانی بود:

 اول این که جاده بین عراق و سوریه گشایش یافت.

دوم این که، عادل عبد المهدی سفری به چین کرد و قرارداد های اقتصادی و باز سازی زیر ساخت های عراق را که توسط امریکا تخریب شده بود با جانب چین قرارداد بست.