روسیه اسمای سر نشینان هواپیمای سقوط کرده را منتشرکرد!

روسیه اسمای سر نشینان هواپیمای سقوط کرده را منتشرکرد!

سقوط هواپیمای شخصی" شبه نظامیان اجیر" روسی، واطلاعات ضدو نقیص در باره این حادثه وعلل آن:

چکیده:

دیروز یوگنی پریگوژین، سرمایه‌دار گروه شبه نظامی اجیر روسی «واگنر» ظاهراً روز شچهارشنبه در یک سانحه هوایی جان باخت. در این "سانحه"، سایر افسران عالی رتبه گروه واگنر، از جمله بنیانگذار «واگنر»، دیمیتری اوتکین و سه خدمه هواپیما همراه با او جان باختند.

امروز ۲۴ آگست، مقامات هوا نوردی روسیه اسمای هر ۱۰ تن و عمله هوا پیما را منتشر کرد.

سرگئی پروپوستین، یوگنی ماکاریان، الکساندر توتمین، والری چکالوف و نیکولای ماتیوسیف نیز در این فهرست حضور داشتند.همه آنها از مقامات بر جسته گروه واگنر بودند .اسامی سه خدمه نیز به اطلاع عموم رسانده شد.

یوگنی پریگوژین تاجر روسی و بنیانگذار گروه واگنر، یک شرکت نظامی خصوصی بود که در درگیری‌های سوریه، لیبی و اوکراین شرکت داشت.

دیمیتری اوتکین، افسر سابق ارتش روسیه و نیروهای ویژه، مسئول فرماندهی و آموزش رزمی سربازان واگنر را بعهده داشت.

والری چکالوف مدیر ارشد پریگوژین بود که بر تمامی پروژه های غیرنظامی پریگوژین در خارج از کشور نظارت داشت و مسئولیت پشتیبانی لجستیکی گروه را بر عهده داشت.

ایالات متحده احساس کرد که باید به روسیه اطمینان دهد که واشنگتن هیچ ارتباطی با این رویداد ندارد،و از طریق تماس جیکوب سالیوان، مشاور امنیت ملی جوزف بایدن با سرویس مخفی روسیه "FSB " ویادستگاه امنیت فدرال روسیه، در تماس شده است.

تفصیل بیشتر:

این تصادف دیروز،بتاریخ 23 آگست حوالی ساعت 5:30 بعد از ظهر به وقت اروپای مرکزی بر فراز منطقه Tver روسیه، شمال غربی مسکو رخ داد. مسیر پرواز از مسکو به سن پترزبورگ بود. شاهدان عینی که بصورت تصادفی در محل حضور داشتند، اطلاعات متناقضی در مورد روند فاجعه ارائه کردند: برخی می گویند دو انفجار معمولی پرتاب موشک های ضدهوایی را شنیدند، برخی دیگر می گویند سقوط هواپیما را بدون یکی از دو بال آن مشاهده کردند - واین می تواند نشان دهنده انفجار در هواپیما باشد. روزنامه مسکو ،(کومرسانت) هر دو نسخه را عصر چهارشنبه نقل کرد.

از جانب دیگر،مقامات روسیه به سرعت لیست مسافران را منتشر کردند که شامل نام های پریگوژین و اوتکین بود. از سوی دیگر تحقیقات پلیس از خلبانان کشته شده به دلیل نقض احتمالی مقررات ایمنی پرواز آغاز شد.

عصر چهار شنبه گروه "واگنر" از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کرد که پریگوژین و اوتکین توسط "دشمنان روسیه" کشته شده اند و قبلاً "شناسایی اولیه" شده اند. این برخلاف مشاهدات در محل سقوط است که بر اساس آن بدن مسافران به شدت تغییر شکل داده و علاوه بر این، در اثر آتش سوزی که پس از سقوط رخ داده است، غیرقابل تشخیص است. همچنین اظهارات برخی رسانه های روسی مبنی بر اینکه پس از سقوط از ارتفاع ۸۰۰۰ متری، گوشی هوشمند پریگوژین در محل حادثه پیدا شده است، تردیدها را برانگیخته است.

ایالات متحده احساس کرد که باید به روسیه اطمینان دهد که واشنگتن هیچ ارتباطی با این رویداد ندارد،و از طریق تماس جیکوب سالیوان، مشاور امنیت ملی جوزف بایدن با سرویس مخفی روسیه "FSB " ویادستگاه امنیت فدرال روسیه، در تماس شده است.

میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، لحن تفسیر غربی را دنبال کرده و گفت که پایان خشونت‌آمیز پریگوژین را مشاهده میکند.

این مقام رژیم در اکراین گفت که پس از کودتای نافرجام پریگوژین در پایان ژوئن، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اکنون در حال انتقام از همه مخالفان داخلی بالقوه است.

کم حرفی سیاستمداران روسی در تضاد آشکار با تمایل سیاستمداران غربی برای اظهار نظر در این مورد است. رئیس جمهور پوتین تا بعدازظهر پنجشنبه هیچ کلمه ای در مورد این حادثه نگفته بود، اما در سخنرانی به مناسبت پیروزی اردوی اتحاد شوروی در جنگ میهنی در برابر تجاوز فاشیسم هیتلر،در نبرد کورسک در تابستان 1943 از قهر مانی و فدا کاری آنها یاد کردهُ سخنرانی نمود.

تا اکنون،کمونیست ها، لیبرال دموکرات ها و حزب حاکم «روسیه متحد» به اتفاق آرا خواستار انتظار شدند، تانتایج رسمی تحقیقات در مورد ارایه شود.

تا اکنون فقط حزب ملی گرای چپ "روسیه عادل" پریگوژین را "قهرمان و میهن پرستان واقعی روسیه" نامید. پوتین در جریان شورش پریگوژین را "خائن" خطاب کرده بود، اما بعداً با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، از پیگرد قانونی افراد درگیر خودداری کرد.

منبع که از آن استفاده شده: تله سور، دنیای جوان، و رویترز.

(پایان)

تهیه کننده: عارفه ورحمت ايماق

۲۴ آگست / اووت ۲۰۲۳

مقالات مرتبط

...

مجلۀ آمریکایی فارین پالیسی مقاله‌ای در بارۀ مدالۀ غرب در روسیه در زمان جنگ داخلی منتشر کرد، که در آن... ادامه

...

افسر افسانه‌ای اطلاعات شوروی صد ساله شد. فعالیت‌های مخفیانۀ او به مدت ۴۵ سال متمادی - در ده‌ها ادامه

...

در 24 فبروری 2022، هنگام شروع درگیری در اوکراین، شما خطاب به ملت خود کردید و گفتید، که به این نتیجه... ادامه

...

بیش از شش ماه پیش، در پایان گفت‌وگوهای هشت ساعته در کرملین، رئیس‌جمهور پوتین و رئیس‌جمهور شی ادامه

...

فیلسوف "الکساندر تسیپکو" اهل شهر اودسا، دارای دکترای فلسفه و محقق ارشد مؤسسه اقتصاد آکادمی علوم روسی... ادامه

...

کیم به پوتین: روابط ما به سطح جدیدی خواهد رفت و ما با هم علیه امپریالیسم خواهیم جنگید. ادامه

...

ولادیمیر پوتین، در دیدار با رئیس جمهوری خلق دونتسک دنیس پوشیلین، سقوط هواپیمای یوگنی پریگوژین را یک... ادامه

...

«در اشتیاق بیش از حد برای تمرکز بر قتل پریگوژین برای شیطان جلوه دادن پوتین، چیزی که نادیده ادامه

...

سقوط هواپیمای شخصی" شبه نظامیان اجیر" روسی، واطلاعات ضدو نقیص در باره این حادثه وعلل آن: ادامه

...

موضوع: ۱۱ مین کنفرانس در مورد امنیت بین المللی، مسکو- روسیه. ادامه

...

بيست وسومین نشست سازمان همکاری شانگهای، بتاریخ چهارم جولای 2023 ازطریق ویدیو کنفراس به میز بانی نرند... ادامه

...

تحلیل قبل از نشست ناتو در ویلنیوس: احتمال جنگ علیه روسیه در بالتیک بیشتر و بیشتر می شود. ادامه