اروپا در بن بست: کمک به خود یا به اوکراین

اروپا در بن بست: کمک به خود یا به اوکراین

دور جدید کمک های نظامی ایالات متحده به اوکراین تاثیر محدودی دارد زیرا کشورهای اروپایی از درگیری خسته شده اند.
گلوبال تایمز
ترجمه مجله هفته
کارشناسان روز جمعه هشدار دادند که دور جدیدی از کمک های نظامی آمریکا به اوکراین تغییر زیادی در وضعیت ایجاد نخواهد کرد و درگیری روسیه و اوکراین در حال حاضر پتانسیل دفاعی و توانایی های بسیاری از کشورهای اروپایی را مورد حمله قرار داده است.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز پنجشنبه در جلسه کاخ سفید با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، اعلام کرد که ایالات متحده
۳۲۵ میلیون دلار اضافی در کمک نظامی به اوکراین ارائه می دهد.
«این بسته شامل قابلیت های دفاع هوایی، مهمات خوشه ای، سلاح های ضد تانک و سایر تجهیزات است. هفته آینده اولین تانکهای آبرامز آمریکا در اوکراین تحویل داده خواهند شد.»
با این حال، کاخ سفید اعلام کرد که هیچ توافقی برای ارائه موشک های دوربرد که زلنسکی به شدت برای سربازانش می خواست، وجود ندارد.
(البته این بعدا تکذیب شد و آمریکا بزودی این موشک ها در تعداد محدود در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. مترجم)
نشانه هایی وجود داشت که دومین سفر زلنسکی به واشنگتن به اندازه اخرین بار توسط قانونگذاران استقبال نشد. رئیس جمهور اوکراین از فرصتی برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره آمریکا محروم شد و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، گفت که پشت این تصمیم است.
کارشناسان خاطرنشان کردند که میدان جنگ ثابت کرده است که نه توپ های 155 میلیمتری هویتزر و نه سلاح های ضد تانک هیچ تغییری در وضعیت ارتش اوکراین ایجاد نکرده اند.
سونگ ژونگ پینگ، کارشناس نظامی و مفسر تلویزیونی چینی، روز جمعه به گلوبال تایمز گفت که سلاح ها و تجهیزات ارائه شده در واقع کاملا سنتی هستند و وضعیت میدان جنگ را معکوس نخواهند کرد و اشاره کرد که سیستم دفاع هوایی ارائه شده در این زمان موشک
AIM-9M از دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ است و توانایی های تکنولوژیکی ان بسیار محدود است.
برای شکستن خط دفاعی روسیه، سلاح های دوربرد برای پشتیبانی مورد نیاز است که اوکراین در حال حاضر فاقد آن است. اوکراین باید عمیقا درک کند که ایالات متحده به طور کامل متعهد به کمک به آن در برابر روسیه نیست و ایالات متحده نمی خواهد این کار را انجام دهد.
کارشناسان می گویند انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا موانع قابل توجهی را برای ارائه کمک های مختلف به اوکراین ایجاد خواهد کرد. از دیدگاه امریکا، اجتناب از جنگ مستقیم با روسیه و جلوگیری از آسیب دیدن منافع خود، بالاترین منافع ملی آن است.
ماتئوس موراویتسکی، نخست وزیر لهستان روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورش دیگر به اوکراین اسلحه نمی فرستد زیرا اختلاف تجاری بین کشورهای همسایه افزایش یافته و حزب او در انتخابات ملی آینده با فشار راست افراطی مواجه است.
نخست وزیر در یک مصاحبه تلویزیونی در اواخر روز چهارشنبه گفت که لهستان “دیگر هیچ سلاحی را به اوکراین منتقل نمی کند، زیرا ما اکنون خود را با مدرن ترین سلاح ها مسلح می کنیم.”
برای به دست آوردن حمایت بیشتر، زلنسکی اواخر روز پنجشنبه پس از دیدار با بایدن و قانونگذاران در واشنگتن وارد فرودگاه اتاوا شد.
با این حال، همانطور که خبرگزاری فرانسه نقل قول کرد، گروه های ذینفع مختلف برای کاهش یا حتی متوقف کردن کمک ها استدلال کرده اند.
تقسیمات در اتحادیه اروپا در مورد کمک به اوکراین در حال حاضر عمومی شده است، ژانگ هنگ، پژوهشگر وابسته در موسسه مطالعات روسیه، اروپای شرقی و آسیای مرکزی اکادمی علوم اجتماعی چین، به گلوبال تایمر گفت.
«مسئله اختلافات غلات یک جنبه است و برخی از کشورها مخالف دسترسی نامحدود محصولات کشاورزی اوکراین به بازار اتحادیه اروپا هستند. علاوه بر این، بسیاری از کشورهای اروپایی در حال حاضر زرادخانه های نظامی خود را تخلیه کرده اند.»
در حالی که کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، بریتانیا و ایالات متحده همچنان به اوکراین کمک می کنند، برخی از کشورهای کوچکتر دیگر ذخایری برای کمک به این کشور ندارند. این نشان می دهد که درگیری روسیه و اوکراین در حال حاضر پتانسیل دفاعی و توانایی های بسیاری از کشورهای اروپایی را گسترش داده است.

مقالات مرتبط

...

۲۴ مارس ۲۰۲۴، بیست و پنجمین سالگرد تجاوز ناتو به یوگسلاوی، به ویژه جمهوری صربستان، است. این اقدام، ک... ادامه

...

مردي كه از غرور كاذب بر پوتين ميتاخت وتاريخ شوروي و روسيه را  كتمان ميكرد... ادامه

...

این روزها پخش جریان حضور آقایی به نام عبدالباری عمری نماینده ی‌!؟ طالبان در آلمان و گرفتن عکس یادگار... ادامه

...

اگر هدف اسراييل و امريكا مهار (حماس) أست، چرا به گلوله بستن اطفال معصوم غزه جاغور را خالي ميكنند، اگ... ادامه

...

مشاور سابق ولودیمیر زلنسکی فاش کرد، او به دلیل خودداری از پذیرش به بن‌بست خوردن ضدحمله اوکراین علیه... ادامه

...

خبرگزاری فرانسه، روز گذشته از قول صدراعظم آلمان خبر داد که وی، علی رغم تمام مخالفت های جهانی با ادام... ادامه

...

گروه برادران: ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، اندری کوستین، دادستان کل اوکراین، دیمیترو کولبا ادامه

...

دور جدید کمک های نظامی ایالات متحده به اوکراین تاثیر محدودی دارد زیرا کشورهای اروپایی از درگیری خسته... ادامه

...

روز چهارشنبه 12 جولای 2023، نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در پایتخت لیتوانی در میان ا... ادامه

...

نبرد هیولای نیو فاشیسم در دو جبهه با اولتراناسیونالیسم ولیکاروس و چگونگی رهایی کشور از اشغال پاکستان... ادامه

...

پاسخ: تمام مزدوران و احمق های که شما استخدام کرده بودید و کمک مالی می کردید،همه آنها را نابود کردیم... ادامه

...

به دلیل ضد حمله متزلزل و شکست خورده اوکراین و در آستانه نشست ناتو در ویلنیوس، رژیم کیف به ادامه