رد يک پيشنهاد احتمالا فردی خود سرانه ،وسوال برانگير!

رد يک پيشنهاد احتمالا فردی خود سرانه ،وسوال برانگير!

طوری که خوانندگان محترم و هموطنان مان آگاهی دارند؛ درهفته ای گذشته، نبشه ای ازجانب محترم محمد عثمان نجيب، تحت عنوان: «اساسنامه ی حزب دموکراتيک (مادر) افغانستان» که به گفته ی خودش: « پس ازاين با نام " کاهيده ی حدما" ياد می شود» در تعدادی از سايت ها و وبلاک ها... از جمله صفحه ی فیسبوکی ایشان به نشر سپرده شد و دراخيرآن اسم های تعدادی از فعالین سیاسی، اعضای حزب دمکراتیک خلق افغانستان؛ ازجمله اسم من عارفه ایماق را که ازمدت (۴۴) سال بدينسو، افتخار عضويت حزب دموکراتيک خلق افغانستان(حزب زحمتکشان افغانستان) را دارا هستم، نيز دراين ليست که تعداد آن به ۱۶ تن میرسد بدون اطلاع و آگاهی قبلی ام درج نموده اند، که من قبلا بلافاصله بامطالعه آن در صفحه محترم محمد عثمان نجیب، طی تبصره مختصر آن را رد و جواب ارایه داشتم، که ایشان بعدا آن را حزف کردند.

از انجائیکه نبشته و دید گاه های شان پیرامون افغانستان با برنامه واساسنامه حزب دمو کراتیک خلق افغانستان مطابقت، ندارد وبا قاطعیت آن را رد و با صراحت کامل اعلام می دارم که اينجانب عارفه ایماق، از زمانی که پا به عرصه زندگی سياسی گذاشتم، يگانه راه تحقق آرمانهای انسانی ام، انجام خدمت به مردم وميهن عزيزم را  درمتن برنامه اول ح. د. خ. ا منتشره جريده خلق و سپس نشرات جريده پرچم، تحت رهبری زنده ياد ببرک کارمل تشخيص و پيوند زندگی حزبی ام را در خط سياسی آن حزب رسالتمند گره زدم، و تا پایان زنده گی به آن تعهد، وفادار باقی مانده، ودر پی تحقق آن از هیچ کار وتلاش دریغ نخواهم کرد.

من تا پایان حاکمیت دولت جمهوری افغانستان در پای تعهد خود ایستادم.

با تاسف دردهه ی۹۰ عیسوی با قدرتگیری گروه های جهادی ابزار استعماری امپر یالیسم امریکا و ترک اجباری ميهن عزیزمان افغانستان گردید ه، مجبور به ادامه زندگی جلای وطن گردیدیم.

خوشبختانه در نتیجه کار وتلاش تعدادی از رفقای متعهد،مژده ی نوين مبنی بر نشر فراخوان ماه جدی ۱۳۸۱ ـ مطابق جنوری ۲۰۰۳ رفيق عبدالواحد فيضی؛ پيرامون از سرگيری فعاليت سياسی مجدد ح. د. خ. ا، عنوانی اعضای پيشين اين حزب و به ادامه ی آن، با برگزاری نشست تاریخی بمناسبت بزرگداشت از سی و نهمين سالروز تأسيس حزب دموکراتيک خلق افغانستان، در۱۲ جنوری ۲۰۰۴عیسوی با اشتراک جمعی از کادرها و فعالين حزب، بشمول اعضای پيشين کميته مرکزی ح.د.خ. ا در اروپا؛ کميته فعالين ح.د.خ. ا تشکيل و با برافراشتن پرچم گلگون اين حزب؛ فعاليت سياسی مجدد آن پس از يک وقفه تحميلی رسماً اعلام؛ سپس برنامه ی نوين و اساسنامه جديد آن تصويب و در تارنگاشت سپيده دم منتشر گرديد.

کميته فعالين ح. د. خ. ا طی ۱۸ سال کار و فعاليت پربارش، اهداف انسان دوستانه مندرج در برنامه حزب را طی مقالات ویاد داشتهای بیشماری تشريح نمود؛به پرسش های اعضا و هو اداران ح د خ ا پاسخ ارایه داشته و دربرابر تعرض های دشمنان سوگند خورده ی داخلی و خارجی؛ ارتجاع هار جهادی و امپرياليسم خون آشام به رهبری امریکا با تمام قدرت رزمیده و هيچ تعرضی سیاسی دشمنان قسم خورده را   بی جواب نماند، که جريان اين کارکردها در تارنگاشت سپيده دم ثبت است.

پس از سپری شدن ۱۸ سال در اثر تقاضای شماری از اعضای پيشين وحدتخواه ح. د. خ. ا، ضرورت آن ديده شد تا روی برنامه و اساسنامه و گزينش و رهبری جديد حزب، نشست بزرگی صورت گيرد.

بتأسی ازاين خواست مبرم حزبی، نشستی را به شرکت از پيشکسوتان ح. د. خ. ا (حزب زحمتکشان افغانستان) به تاريخ ۴دسمبر ۲۰۲۲برگزار و دراين نشست بر علاوه تصويب برنامه ی نوين و اساسنامه جديد و ساير اسناد حزبی؛ اعضای کميته رهبری نوين ـ هيأت اجرائيه و دبيران ح. د. خ. ا ( ح.ز.ا) نيز تصويب و از آن جمع رفقای ارجمند عبدالواحد فيضی بحيث دبير اول و شيرآقا سرشک بصفت دبير دوم کميته رهبری نوين حزب دموکراتيک خلق افغانستان (حزب زحمتکشان افغانستان) به اتفاق آراء برگزيده شدند.

همه اسناد اين نشست تاريخی در تارنگاشت سپيده دم يگانه ارگان مرکزی ح. د. خ. ا منتشره گرديده در صفحه اول آن قابل ديد همگان است، که یقینا محترم محمد عثمان نجيب نيز اين اسناد را خوانده و بامنشی اول کميته رهبری نوين ح. د. خ. ا نيز معرفت کامل دارد(!)

از آن جايی که من هم در همين نشست تاريخی افتخار کسب عضويت هيأت اجرائيه کميته رهبری نوين ح. د. خ. ا(ح.ز.ا) را حاصل و مصروف وظايفی که دستور زمان، ندای مادروطن و حکم امرانه تاريخ انجام آن را بدوش هريک از فرزندان راستين افغانستان و حزب مان گذاشته است؛ می باشيم.

به همین دلیل از پيشنهاد و حسن نظرآقای نجيب برغم اين که از من نظر و معلومات نخواسته اند؛ با آنهم تشکر نموده، یکبار دیگر با تمام نیرو وباور راستین اعلام میدارم که من فرزند سنگر نشين حزب دموکراتيک خلق افغانستان(حزب زحمتکشان افغانستان ) بودم ـ هستم و تا واپسين نفس های زندگی بحيث سپاهی سرسپرده ی آن با قامت افراشته بسر خواهم برد.

لکه ونه مستقيم پخپل مکان يم

که خزان راباندی راشی که بهار

با عرض حرمت

عارفه ایماق

اگست ۲/۲۰۲۳