گروه طالبان بصورت  بیرحمانه، وشنیع زنان را دربند کشانیده است!

گروه طالبان بصورت  بیرحمانه، وشنیع زنان را دربند کشانیده است!

 

حذف زنان که نصف نفوس جامعه افغانستان را تشکیل میدهند، برای آینده این کشور و مردم آن فاجعه بار است.

این گروه سیاه دل، (طالبان) زنان را در خانه های شان زندانی و محبوس کرده اند.

تهیه کننده: عارفه ورحمت

26 دسامبر 2023

چکیده:

دختران مکاتب ابتدائیه در افغانستان صنوف ششم را با چشمان پر از اشک تمام میکنند. طالبان بیرحم، این پدیده ویرانگر استعمار گران غرب، و متحدین منطقوی آنِ، نسل جوان کشو ر، بویژه کود کان دختر ودوشیزه گان را به قرون اوسطی سوق مید هد.

هفته گذشته، یک مقام طالبان در"وزارت اموزش" گفت که دختران افغان در هر سنی مجاز به تحصیل صرفا در مدارس دینی که به اسم " مدرسه " است میتوانند تحصیل کنند، وبصورت سنتی تنها پسران هستند که در مکاتب، ودانشگاه ها تحصیل کنند.

اسلام افراطی، جهادیزم، تروریسم، طالبیزم، وفاشیسم، ونیئو نازی ها، همه ابزار استعماری برای حفظ هژمونی نظام سر مایه  داری- امپر یالیسم است. تنها با مبارزه متحد رهایی بخش ضد استعماری و ضد امپریالیستی است که میتوان از آن نجات یافت.

تروریسم تولید امریکایی است، در سالهای 1979 برای هژمونی خود در افغانستان ایجاد واز آنجا در منطقه، وتمام مناطق استراتیژیک در جنوب، بویژه کشور های اسلامی جابجا، وانهارا تسلیح، تربیت وتمویل کرد، و تاهنوز ادامه میدهند.

 اکنون هیچ چشم انداز برای نجات دوشیزه گان، و زنان در کل، برای نجات شان از زیر سلطه بیرحمانه طالبان وجود ندارد. قریب به دوسال ونیم از قدرت گیری طالبان که تحت نظر مستقیم امریکا و متحدین غربی آن، بویژه اتحاد یه اروپا- بازوی نظامی اشغالگر آن- پنتاگون و ناتو  بعد از 20 سال اشغال کشور، قتل عام صد ها هزار، وویرانی کشور انجام شد، شرایط برای دوشیزه گان، وزنان برای حق تحصیل و کار نه تنها بهبود نیافته بلکه بیش از پیش بد تر شده، دوشیزه ها بعد از اتمام صنوف ابتدائیه حق ادامه تحصیل را ندارند و از طرف گروه حاکم در خانه ها محبوس گردیده و تنها شانس رفتن به مدارس مذهبی - به اصول دیو بندی را دارند و منع نمودن دوشیزه گان برای ادامه تحصیل در دانشگاه هارا بیش از یکسال قبل اعلام نموده که این رفتار گروه حاکم در برابر زنان و دختران شستشوی مغزی، تن دادن به ازدواج اجباری، استفاده به عنوان برده های جنسی و غیره تلقی میگردد که زنان را از ادامه تحصیل محروم و حق کار برای ایشان بشدت محدود کردند.

همه این جنایت با تخطی کامل از قوانین بین المللی - حوق بشر انجام میشود، مگر ایالات متحده وشرکای غربی آن بجز از لفاظی های دیپلماتیک اقدام دیگر نکرده، اد عاهای برسمیت نشناختن " حکومت طالبان" یک ادای میان تهی وفریبنده است.

هفته وار برای  رژیم سر کوبگر طالبان بسته های 40 ملیون دالری را از خزانه داری امریکا تحویل می گیرند. تعاملات پشت پرده وآشکار شان با طالبان جریان دارد.

 

بیشتر مطالعه کنند:

دختران مکاتب افغانستانی صنف ششم را با گریه و چشمان پر اشک تمام می کنند. تحت حاکمیت طالبان، تحصیلات آنها به پایان رسیده است. هیچ چشم انداز برای نجات آنها تحت سلطه طالبان، این نیروی اهرمنی - لشکر جرار و تربیت شده بدست استعمار گران  غرب، به رهبری امریکا وجود ندارد.

فرستاده ویژه " سازمان ملل" که در حقیقت مامور غرب است،و درافغانسان بار دیگر بعد از اینکه 20 سال  در جنب نیروی های اشغالگر ماموریت داشت، وبا نصب قدرت طالبان دوباره احیا وماموریت گرفت گویا"ابراز نگرانی نموده" گفت: "  نسلی از دختران افغان هر روز که می گذرد عقب می مانند."

در سپتامبر 2021، یک ماه پس از انکه ایالات متحده بعد از توافق با طالبان نیروهای ناتو، پس از دو دهه جنگ از افغانستان بیرون آمده بودند، اعلام کردند که دختران از تحصیل بیشتر از صنف ششم منع شده اند.

طالبان سیاه دل - دیوبندی، این ممنوعیت تحصیلی را در دسامبر 2022 به دانشگاه ها نیز تمدید کردند. طالبان از" محکومیت جهانی" و "هشدارهایی" که محدودیت ها به رسمیت شناخته شدن آنها به عنوان حاکمان مشروع کشور را تقریبا غیرممکن می کند، نادیده گرفته اند. زیراطالبان در تعامل پشت پرده،بر مبنای توافق فبروری  2020  در دوحه- قطرمطمئن هستند، که حمایت آنها را دارد.

داستان عینی که گزارش گر ( پولیتیکو) از دانشجویان مکاتب صنوف ششم حکایت میکند که هر انسان با عاطفه ای را شدیدا متآثر می سازد:

 

" بهاره که کلاس ششم را تمام کرده، واکنون نمیتواند به تحصیلات خود ادامه داده، با چشمان پر از اشک به جعبه کتاب های خود نگاه کرده ،میگوید دیگر نمیتواند به مکتب برود، وهمه همصنفیان اش گریه میکنند."

در مکتب بی بی راضیه که بهاره درس میخواند جشن فارغ التحصیلی دختران برگزار نشد.

در بخشی دیگر از کابل، ستایش صاحب زاده 13 ساله در شگفت است که آینده او چه خواهد بود. او ناراحت است که دیگر نمی تواند برای رسیدن به آرزوهایش به مدرسه برود.

ستایش میگوید: «من نمی توانم روی پای خودم بایستم.» من می خواستم معلم شوم. اما اکنون نمی توانم درس بخوانم، نمی توانم به مدرسه بروم.»

مگر تا هنوز هیچ استاندرد های بر نامه تحصیلی در مدارس دینی برای دختران را که در آن مضامین نوین - علمی وجود داشته باشد، اعلام نکرده اند، اکثر مدرسه های که گروه طالبان از آن فارغ گردیده عقاید مذهبی و مضامین بشدت افراطی اسلام گرای ایدیولوژی تحجر گرا تدریس میگردد که خلاف اصول علمی نوین جهانی ست انسان شایسته آن  می باشد‌.

این گروه متحجر، سیاه دل و قرون وسطی، طالبان زنان را در خانهای شان زندانی و محبوس کرده  و به ازدواج های اجباری سوق میدهند.

پایان