کسیکه از خانه شخصی خود دفاع کرده نتواند توقع دفاع کشوراز او بيهوده واضافيست

کسیکه از خانه شخصی خود دفاع کرده نتواند توقع دفاع کشوراز او بيهوده واضافيست.

حادثهً هشتم ثور در کابل از جمله حادثاتی است که کمتر در جهان واقع میشود ودلیل آنهم باثر تمرکز تمام امکانات نیروهای امنیتی به یک هدف میباشد . هرچند که این حادثه در تاریخ کشور بنام حاکمان تحمیل شده و دولت نام نهاد بی کفایت ترین سیاست مداران ثبت تاریخ افغانستان میشود ، اما متاسفانه به یک ننگ افغانی هم تبدیل شد که حتی مخالفین هم از آن تاسف میخورند . و میگویند ایکاش بعد از حاد ثه دزدی خانه وزیر دفاع ، دگر اعتبار دفاع از خانه مشترک افغانان از او ساقط میشد.

انسان بزدل باعث ننگ مخالفین اش نیز است واین خصیصه برای افغانان بسیار خاص است در این خصوص مردم مثلی دارند که میگویند :با سیال خود همسری کن .

متعاقب این حادثه جریان استیضاح مسوولین امنیتی یک افتضاح دگربود. دراین استیضاح نمايشی
مسوولین امنیتی ابتدا قبول کردند كه این حادثه از اثر بی کفایتی نیرو های امنیتی رخ داده است اما بعداً حواس شان جمع شد و در صحبت های بعدی دربرابر سوالات یکمقداردردفاع ازعملکرد های خود پرداختند .

در قبال این حادثه تصورات وگمانهای نزدیک به یقین در مسیری میرود که یک سر نخ را به دست پالیسی سازان خارجی میرساند این موضوع با سایرموضوعات استیضاح ارتباط دارد.

اما ذریعه این یادداشت دوسیه بسته شدهً وزیردفاع را به حیث شخص درجه اول امنیتی دوباره بخاطری بازمیکنیم که انعکاس گپ های بی مسوولیت اونیز درج دوسیهً فرار او گردد .

وزیر دفاع در راس مسایل امنیتی پذیرفت که هدایت رفتن به قرارگاه های دایمی قوت ها را او صادر نمود. اینکه حتی همین گپ چقدر حقیقت دارد ياخيرغیر آن چه میتوانست بگوید .

میگویند شخصی سر شناسی همراه دستیار خود با سواری اسپ سفر داشتند . درطول سفر شب فرارسيدو قرارشد شب را در محلی سپری نمایندو فردا به سفر ادامه بدهند . دراول وقت شب دستیارموظف شد تا برای حفاظت اسپ ووسایل سفر نگرانی کند. تا نیمهً شب ،آقا چندین مرتبه بیدار شد که دستیارش چرت میزند . ازاو پرسید که چه چرت میزند و دستیار هر بار یک چرت را برای آقا توضیح میداد. زمانیکه نوبت پاس دادن آقا رسید برخاست وآخرین بار پرسید که اکنون چه چرت میزنی؟ دستیار گفت که چرت اینرا میزنم كه فردا در نوبت اول شما را بر شانهً خود سوار کنم ویا من بر شانهً شما سوار شوم . آقا پرسید چرا؟ دستیار جواب داد ، اسپ را دزدیدند آقا پرسید چه وقت ؟ دستیار گفت در همان چرت اول.

مانند همین قصه ،وزیر صاحب دفاع درهمان تق اول فرار نموده بود . حالا دگر عذر بدتر از گناه این است که موضوع فرار خود را به امر ریس جمهور حامد کرزی توجیه میکند که گویا ریس جمهور او را احضار کرد ومحل را ترک گفت . در حالیکه در چنین وضع حتی انتقال ریس جمهور به جای امن وامان باید به اساس تدابیر امنیتی وزیر دفاع در راس قوتها ی امنیتی انجام میشد و هر لحظه از محل واقعه به ریس جمهور گزارش میداد
.
این موضوع را مسوول کمیسیون دفاعی پارلمان محترم نورالحق علومی با درایت وتخصص در جریان استيضاح با مشخصات وظیفوی وزیردفاع در راس قوت ها ارزیابی، تشریح وتوضیح نموده وبا صراحت رای عدم اعتماد پارلمان کشور را برای وزیر دفاع عبدالرحیم وردک مطرح نمودند .اما متاسفانه با وجود همه دلایل کافی عدم رای اعتماد واعترافات خود وزیر دفاع وحتی بازگشت دفاعیه های شخص وزیر دفاع به جانب خودش به اساس زدوبند های پارلمانی که یک فقرهً آن در گفتگوی یک وکیل با وزیر دفاع در مورد زمین های قرغه افشا شد وزیر دفاع دوباره بوظیفه اش ابقا گرديد .

ثبوت دلاوری را که وزیر صاحب از مرمی و چره دربدن خود زیر لباس شاهد میآورد درحالیکه درعقب شیشه تلویزیون دلهره شده بودم ومیگفتم کاش کسی حاضر شود وببیند که راستی داغ مرمی در بدن وزیر صاحب است ویا خیر؟ واگر است در پیشروی بدنش است ویا در عقب اندام گوشت آلود ش . با آنکه بهر ترتیب این نشانی ها نه تنها ثبوت دلاوری او نخواهد بود بلکه دلیل فرارش را به مصداق تفکر مردم که میگویند مار گزیده از ریسمان دراز میترسد ثابت میکند.

نا مرد و مرد تا نکشد زحمت گواه
قاضی در این مقدمه غورش زیاده است

واگر وزیر صاحب دفاع چنین شیرکش وگردن شکن میبود کسی جراًت نمیکرد خانه خود او را بدزدد و پول های باد آورده ،زیورات واساسیه گران قیمت خانه شخصی خودش را ببرد . کسیکه خانه خود را حفاظت کرده نتواند چطور ممکن است خانه مردم را حفاظت نماید.

از نظر من یک خصوصیتی که به هیچ صورت به کرکتر یک وزیر دفاع همخوانی نمیتواند داشته باشد مکر است.
(بیدل) چه ذلت است که گردون منقلب
در طبع مرد ، خاصیت زن نهاده است

آقای وزیر دفاع این روحیه را در جریا ن استیضاح تبارز داد.

از حیث خصوصیت دلاوری هم درد کمر را از شقیقه کشیدن راه جوانمردی نیست.
در بارهً ادای حرف آنانیکه برای تبرئه ًوطنفروشی خود دگران را وطنفروش بگویند هیچ واژه ً مخصوص سراغ ندارم جز اینکه به جواب شان گفته شود عاقلان خود دانند.

اما از وزیر صاحب دفاع یک خواهش دارم . یکبار به چهار اطراف شان نظر اندازند که از برکت وطنفروشی شان کدام عرصهً زندگی ما به اصطلاح همان زبا ن آورده خود شما بگویم ریمکس ساخته نشده و با تاپه وطنفروشی آمیخته نیست. سیاست ریمکس ، ریس جمهور ریمکس ، عبا وقبا ریمکس، قوای امنیتی ریمکس ،اداره ریمکس ، وزیر دفاع ریمکس ، اوضاع امنیتی ریمکس ووووووووووووووو غیره ....
از نماینده های واقعی مردم تقاضا وجود دارد ، جناب وزیر صاحب دفاع ریمکس ( ملکی نظامی ) و پنج ستاره يی را نسبت بی کفایتی وعدم شایستگی دو باره به استیضاح بخواهند ورای اعتماد مردم را از او سلب كنند و همه جرایم اورا جمع اهانت او به یکصد وپانزده تن نماینده گان مردم که به او رای عدم اعتماد دادند مورد استجواب قرار دهند
.

م ی هادی