"از جوانی تا به پیری از پیری تا به کـَی؟"

"از جوانی تا به پیری از پیری تا به کـَی؟"

 

بنا به مشکلی  نتوانسته ام  مصاحبه آقای سلیمان (لایق؟) را ازطریق تلویزیون بشنوم .اما از طریق یکتعداد رفقا وسایت های انترنتی آگاهی یافتم که آقای سلیمان (لایق؟) بنا به روایت درون خود چهره  خفت خود نمایانده است .

مقالاتی بسیاری در خصوص کرده های او در سایت ها خواندم .ممکن است برای کسانی بعد از این همه افشا سازی ها تصوری پیدا شود که این چهره مغشوش ومغضوب چرا تا حال پنهان نگهداشته شده بود.

شاید آقای سلیمان (لایق ؟) خود نیز متوجه شده است که با  تدابیر وقایوی جراثیم های او در محور خودش حفظ شده بودند. ووقتی متوجه این اغفال خود  شده است به روایت درون اش اکنون خواسته است آنرا پخش نمائید.

لذا  دهن گشوده وبه تکثیر جراثیم های خود  پرداخته است.

 امااز آنجا که در برابر امراض دو نوع تدابیر وجود دارد، که عبارت از:  وقایه و تداوی میباشد. اکنون  که   این میکروب سیاست  از دایره وقایه گذشته است، باید از تدابیر میکروب کُـش استفاده شود. چنانچه  هم دوره های او در مورداین غزاله سیاست با استناد کامل گفتنی های خود را گفته اند .

 بلی باید بدست سیاه این آدم  بی باور و نیمچه باور به همه باور ها ، که رخسارظاهرش ممثل آن است با نیش حقیقت دستبند بزنیم و یخن پاره  آن حزب را (توسط  عناصرهمانند او) از دست این آدم پـُررو برهانیم .

عیب تـُست ار چشم گوهر بین نداری ورنه ما

هریک اندر بحر معنی   گوهر   یکدانه   ایم (سعدی)

 

اکنون که تن اوبا لباس اصلی خود ،خود را اراسته است و برای جبران نمک ناشناسی ،نمک ناشناسی دیگر باره میکند. باید کرده هایش رابه خورد خودش داد.

 

خصایل شخصیت  او به هر چیز شباهت دارد به جز به لایق.

زمانیکه یکی از رهبران روحانی  بنام سید بهاوالین جان آغا پسر روحانی بزرگ بهلول پاچا با درک حقانیت به جانب دولت ج د ا آمد. در یکی از مهمانی ها که برای بهاوالدین جان آغا  ترتیب داده شده بود آقای سلیمان لایق با یک عمل طفلانه در حقیقت محیلانه مشروب الکولی را  در بوتل کوکا کولا مخلوط نموده بنام کوکاکولا برای آغا صاحب تعارف نمود. آغا صاحب بعداز نوشیدن از اقای لایق ؟ پرسید "دا سه شی وء" مگر اقای لایق گفت که چیزی نیست کوکاکولا است . اینرا بخاطری نوشتم که این آدم با ریش کی نیست که بازی نکرده است .بگذار پیران قدیم ومریدان جدید او را بدانند.

 

از جمله بیانات پر طمتراق آقای لایق ؟ یکی برای مردم هلمند بود که به سبک حفیظ الله امینی برای مردم گفت" درست است که ما اشتباهات کرده ایم اما شما مردم هم چندان مرغ سفید نیستید"

 واقعأ او حرف دل خودرا  گفت آنانی که آمده بودند تا بیانیه نماینده دولت را بشنوند باید با چنین سبک از دولت فاصله میگرفتند. لذا هم پیمان او همانکه دوملیون نفر برای افغانستان بیشتر کار نداشت یعنی حفیظ الله امین مرغان سیاه وسفید را همه را درپلان کشتن داشت.

 

او لقب معروف را درمیان حزبی ها مفت ورایگان کمائی نکرده است در هر موقعیت برای خود جا خالی میکرد لذا او به مداری سیاسی مشهور شده است.

 

 گذشته از این درباره هرزه گوئی های این آدم حیله گر که در مقاله ای تحت عنوان (سلیمان لایق(غلام مجدد)به اصل خود پیوست ) بقلم ( ن روشن) بسیار مستدل پاسخ  یافته است چه  باید بگویم ؟

من شیران کاغذی شنیده بودم اما اکنون  شاعران کاغذی را دیدم.  شاعری که معنی خودخواهی را نداند. به او میگویند شاعر کاغذی . اگرخود خواهی همین است که بخاطرسر نوشت  مردم ،وطن ومبارزه، بخاطر سعادت انسان  سرزمین ما،چون شما گنهکاران حزب ، آرمان ومبارزه در زمان قدرت وصلاحیت  رهبر فقید ح د خ ا   ببرک کارمل نه یکبار که چندین بار عفو شدید . وحتی در مقام ها دوباره ابقا شدید . واقعأ چه خود خواهی شرافتمندانه ای است که  همه را چنین باد.

کسان به چشم تو بی قیمت اند کوچک قدر

که پیش اهل   بصیرت بزرگ   مقداراند(سعدی)

 

 آقای لایق ؟این چگونه  لیاقت است  که از دیدن حقایق کور هستید و از اظهار آن گنگ  و از شنیدن آن کر. در حقیقت اینرا میگویند خود خواهی .

در غیر آن باید وحتمأ باید اعتراف نمائید آن شخصیت گرامی (ببرک کارمل) مزید به ویژگی های خاص رهبریت با  آراستگی بسا خصوصیات دیگر از جمله  فراخ دلی وقدرت بخشایش  ،حوصله مندی در مبارزه، ترحم وپاک دلی ، بی کینه گی، دلسوزی، شکستگی ، و....ده ها خصوصیت طبعی دیگر  جاوید نام شده است.

 

 آقای لایق؟زندگی کردن چون شما آدم سر شناس ح د خ ا که در همه دوره ها در مقام ها بالائی حزبی ودولتی کار ؟ نموده اید با تمام علنیت در پاکستان خود بخود سوال بر انگیز است . چنان معلوم میشود که شما اقای لایق ؟ در ترکیب هیات  مذاکره کننده در زمان تصدی رهبرفقید ببرک کارمل به مذاکره از جانب حزب ومردم افغانستان نرفته بودید . بلکه برای وظایف مخصوص رفته بودید. امیدوارم که ادعا نکنید به اعتبار  پایگاه های مردمی در آنجا زندگی داشتید .زیرا میدانم در قریه خود شما برای سر به چت کردن شما کسی حتی یک افغانی هم نمیدهد.

 

آقای لایق؟  مطمین باشید  با هیچ نوع حیله گری شما جفا کاران به مردم ، وطن ، ومبارزه  که بار گناهان شما را در طول مبارزه اعضای صدیق ح د خ ا  کشیده اند دیگر نمیتوانید خاک به چشم مردم افغانستان بزنید.

سیاه زنگی هرگز نشود سپید   به آب

سفید رومی هرگز نشود سیاه به د ود  (اسماعیل)

شرمسار باد توطعه گران .محمد یعقوب هادی

مقالات مرتبط

...

در قسمت دوم و پايان نتيجه گيری درمورد سقوط دولت نجيب الله و برنامه ی بينان سيوان نماينده ی سازمان مل... ادامه

...

نتيجه گيری ازهفت بخش گذشته وعوامل عمده ی سقوط دولت جمهوری افغانستان! ادامه

...

اين خوش خدمتان داخلی و خارجی برای تطبيق اين برنامه، درگام نخست پروگرام تبليغاتی ای را که بصورت مشخص... ادامه

...

کودتای 14 ثور 1365 که نام آن را " پلنوم 18 " گذاشتند، چرا و چگونه اتفاق افتاد؟ علل وعوامل داخلی و خا... ادامه

...

حفيظ الله امين پس از دو کوتا در درون حزب و حاکميت، عليه رهبران جناح پرچم و فرماندهان قيام مسلحانه هف... ادامه

...

تشکيل دولت جمهوری دموکراتيک افغانستان؛ بروزاختلافات ميان هردو جناح حزب برسر شکل و مضمون اين رويداد ک... ادامه

...

جناب فقيرمحمد ودان درآغاز سخنرانی شان دربرابر پرسش گرداننده ی تلويزيون افغانستان انترنشنل و شوندگان... ادامه

...

شما در بخش اول اين نبشته حقايق را از قلم و زبان بزرگترين تاريخ نگاران نامدار اين سرزمين دريافتيد، که... ادامه

...

(پيرامون تأسيس حزب دموکراتيک خلق افغانستان وسقوط حکومت جمهوری افغانستان در آغازسال دوم دهه نود ترساي... ادامه

...

کتاب " مداخلات فرامرزی..." تألیف محمد اسحاق توخی را مطالعه کردم. بایسته است تا در باره ی یکی دو سیاه... ادامه

...

خامه پردازی ها و انداز های به ظاهر شیوایی از نگرش نوشتاری محترم غرزی لایق، به خصوص از فضای مجازی دست... ادامه

...

پنج، دهه پیش مکان شروری را به نام اکادمی علوم (فرهنگ ستان) بنا کردند. ادامه