علت سقوط غزنی را رییس جمهور کشور از رییس ارتش پاکستان می پرسد؟

 

محمد الله وطندوست

 

علت سقوط غزنی را رییس جمهور کشور از رییس ارتش پاکستان می پرسد؟

 

متفکر دوم جهان، رییس جمهور منتصب جان کری، جناب اشرف غنی ضمن صحبت عالمانه شان در شهرغزنی علت سقوط غزنی را به ما ملت خواب برده و بی خبر از دنیا فهماندند.

جناب شان فرمودند: کشوریکه نام راکت خود را غزنوی گذاشته باعث سقوط غزنی گردید و باید علت سقوط نیز از رییس ارتش آن کشور پرسیده شود.

اینکه کشور دارای راکت های غزنوی در حادثه غزنی نقش داشته حرف تازه نیست. اما اینکه بجای پرسش از وزیر دفاع ، وزیر داخله و رییس امنیت کشور از رییس ارتش یک کشور بیگانه و دشمن می خواهند بپرسند، جداً تعجب آور است. جناب شان چرا از مسوولینی که دم دست شان قرار دارد و هر روز چندین بار به حضور شان کرنش می کنند، سوال نمی کنند که علت سقوط غزنی و تخریب آن شهر تاریخی و فرهنگی چیست؟

چرا این عالیجنابان نتوانستند این حادثه را در حالیکه همه باشنده گان غزنی پیش بینی می کردند و وکلای آن ولایت بار ها موضوع را در رسانه ها مطرح نموده بودند، پیشگیری نمایند و جلو تحرکات هراس افگنان را بگیرند.

معلوم است که یا این مسوولین از نور چشمی ها و از نزدیکان تیمی جناب رییس جمهور است و یا هم آنان را مرجعی توظیف نموده که در تعيین رییس جمهور نقش اساسی داشته است. در چنین حالت طبعیست که زیر سوال بردن مسؤولین باعث نا راحتی حامیان مشترک می گردد و این امر بدون رضائیت حامیان ممکن و میسر نیست. اما برای اغفال ذهن مردم بسیار به آسانی می توان مسؤولیت را به عهده این ِ یا آن کشور قرار داد و حتی ساده لوحانه پرسش از رییس ارتش کشور دیگر را مطرح نمود. .

طرح مسأله به این شکل به معنی آنست که این کشور دارای راکت های غزنوی در هر نقطه کشور می تواند فاجعه بیافریند و مزدوران خود را اینجا و آن جا به هراس افگنی،جنگ و غارت وادارد.

موضوع جالب دیگر اینکه جناب شان به مردم غزنی اطمنان دادند که غزنی با ردیگر سقوط نمی کند. چنانکه در مورد قندوز نیز چنین حکمی صادر فرموده بودند.؟!

دقیق ترین حرف جناب رییس جمهور در جلسه غزنی این بود که جناب رییس جمهور روزانه ملیارد ها دشنام،توجه کنید ملیارد ها؟! دشنام می شنوند؛ اما با بزرگواری نادیده می گیرند و سلام می فرستند. حناب متفکر دوم جهان با همه مشاوران و ندما هنوز متوجه نشده اند که علت این همه دشنام چیست وچرا رییس جمهوری که متخصص اقتصاد و دکتور بشرشناسی تشریف دارند این همه دشنام می شنوند.

باید از جانب مشاوران امنیتی و جنگی رنگارنگ که تعداد  شان ماشاءالله خیلی زیاد است به جناب شان تفهیم شود که دشنام و هتک حرمت از جانب ملیون ها باشنده کشور هیچگاه بدون علت و از روی تفنن صورت نمی گیرد. بلکه حوادثی همچون حادثه غزنی باعث می گردد تا مردم نسبت عدم دقت به انجام وظایف و گمارش اشخاص بی کفایت در وظایف مهم دولتی، جناب متفکر دوم جهان را نا سزا گویند و هتک حرمت نمایند.

اگر وضع بهمین منوال ادامه یابد، باید به توهین ها، تحقیر ها و هتک حرمت های بیشتری نیز جناب رییس جمهور آماده باشند. یقینا حوصله مردم نیز حد و مرزی دارد. در صورتیکه حوصله مردم بسر آید تنها به دشنام اکتفا نخواهند کرد و شاید به اعمال جدی تری متوسل شوند وحاکمیت دست نشانده امریکائی ـ جهادی را به گودال تاریخ بسپارند.!

مقالات مرتبط

...

اسپنتا از استراتژیست های اصلی غرب در نظام دست نشانده جمهوری بود. او کرسی استادی در دانشگاه آخن آلمان... ادامه

...

اولین بند مولف کتاب هنر رزم سون تزو کلید فلسفه ای بدست میدهد که جنگ یکی از مسایل جدی وبا آهمیت دولت... ادامه

...

آمریکا اول توسط مجاهدین و آی اس آی و بار دوم به اساس خیانت مستقیم کرزی و آی اِس آی و سی آی اِی و بار... ادامه

...

تعدادی از زنان افغانستان به دعوت از رولا غنی، همسر رئیس جمهور پیشین افغانستان، طی یک نشست در مورد تو... ادامه

...

چرا دادگاه اختصاصی بر بنیاد حقوق بین‌الملل برای رسیدگی به این پرونده های فساد و دزدی دایر نمی‌شود؟ د... ادامه

...

سوال بنیادی اینجاست که حاکمیت تحمیل شده طالبی موجود بوسیله واشنگتن وشرکاء به حیث یک دولت«دیفکتو» ویگ... ادامه

...

مبرهن است كه دموكراسي يا بعباره ساده حكومت مردم از بنيادي ترين اهداف مبارزات سياسي واجتماعي دردنياي... ادامه

...

باختم جنگ دوم جهانی درسال ۱۹۴۵، درعرصهٔ روابط بین المللی تغییراتِ عمده بوجود آمد و شرایط ایجادِ  نظا... ادامه

...

هر پدیده خواه طبیعی یا اجتماعی نیاز به علل و عواملی دارد. تا زمانی که آنها به وجود نیامده و جمع نشده... ادامه

...

​کشور بلا کشیده ی ما افغانستان بیست سال کامل تحت حاکمیت امریکایی - جهادی به یکی از فقیر ترین کشورهای... ادامه

...

چند گاهی است که شهروندان افغانستان با خوف و بیم، دشوار ترین روز های زندگی را آزمایش می کنند؛ زیرا تب... ادامه

...

نیم میلیارد دلار برای هواپیماهای که حدود یک سال پرواز کردند. هتلی 85 میلیون دلاری عظیم که هرگز افتتا... ادامه