رولا غنی «بانوی اول» تحمیل شده یا منفورترین زن

ح «حریف»

آلمان ـ اگست ۲۰۲۲

رولا غنی «بانوی اول» تحمیل شده یا منفورترین زن

باکارنامه های سیاه درتاریخ معاصر افغانستان!

 

تعدادی از زنان افغانستان به دعوت از رولا غنی، همسر رئیس جمهور پیشین افغانستان، طی یک نشست در مورد توانمند سازی زنان در آمریکا، اعتراض کرده و او را «منفورترین زن تاریخ» افغانستان لقب داده اند.

این زنان می گویند که رولا غنی، بانوی نخست پیشین افغانستان،هرگز نماینده زنان آزاده وشرافتمند افغانستان نبوده و نباید از او در نشست های که در مورد سرنوشت زنان این کشور برگزار می شود، دعوت گردد.

نهادی بنام «زنان پیشرو» قرار است در ششم ماه اکتبر سال جاری میلادی، در شهر نیویارک آمریکا برنامه ای را با حضور رولا غنی در مورد توانمند سازی زنان افغانستان برگزار کند. رولا غنی در این نشست به عنوان مهمان ویژه دعوت شده و سخنرانی خواهد کرد.

گروهی از زنان افغانستان تحت نام «حرکت خودجوش زنان مبارز افغانستان» به دعوت از رولا غنی در این نشست اعتراض کرده و خواستار لغو دعوت او گردیده اند.

این زنان أگاه ودادخواه می گویند که این زن مفسد متهم به فساد در پروژه «توانمندسازی زنان افغانستان» (پروموت) بوده و شایسته دعوت در هیچ برنامه ای در مورد زنان افغانستان نمی باشد.

دقیقن نهادهای که افراد متهم به فساد ،خیانت ودزدی های کلان را دعوت نموده و در صدد دادن مشروعیت به عملکرد چنین خائنین هستند، با متهمان فسادهای بزرگ مالی در پروژه های مربوط به زنان، هم دست وشریک جنایات شان بشمارمی آیند.

رولا غنی ویا این زن بی هویت کیست؟

رولا سعاده غنی، متولد شهر بیروت، پایتخت لبنان است که در سال ۲۰۱۴ میلادی و با انتخاب ويا انتصاب(!) اشرف غنی احمدزی دریک انتخابات قلابی به عنوان رئیس جمهور افغانستان، به حیث بانوی اول تحمیل شد!؟

او در یک خانواده لبنانی مسیحی به دنیا آمده است و در دانشگاه آمریکایی بیروت با اشرف غنی احمدزی آشنا وبحیث دارنده گان دیدگاه ها ومواضع واحد یعنی حامی ومدافع اهداف غارتگرانه واشنگتن با هم ازدواج سیاسی کردند.

اشرف غنی این مزدور واشنگتن بعد از اینکه به حیث ریس جمهورافغانستان،ازجانب وزير خارجه ی ايالات متحده ی امريکا بالای سرنوشت مردم افغانستان،تحمیل گردید، نام همسرش را از« رولا» به «بی بی گل» تغییر داد که همین حرکت ازقبل مهندسی شده مورد انتقاد تندی ازسوی فعالان حقوق زن قرار گرفته وبحیث یک حرکت زن ستیزانه در راستای پنهان کردن هویت واقعی خانم رولا، تلقی شد!

درجریان کمپاین های انتخاباتی، بسیاری از منتقدین آقای غنی، با اشاره به مسیحی بودن رولا غنی، به او تاختند و او را مورد انتقاد قرار دادند.

اما رولا غنی پس ازاینکه شوهراش به ارگ ریاست جمهوری راه یافت، دریک مصاحبه خیلی خنده دار تلویزیونی گفت که در تذکره الکترونیکی افغانی اش دین خود را« اسلام »و قوم خود را «پشتون» انتخاب کرده است؛ زیرا سالها در یک خانواده پشتون و مسلمان زندگی کرده است!؟

او پس از تسلط طالبان بر افغانستان در ۱۵ آگست سال ۲۰۲۱ میلادی، همراه باشوهرمیهن فروش وفراری اش یعنی اشرف غنی احمدزی از افغانستان فرار کرده و اکنون درپناه پول های هنگفت ناشئ از دزدی ها واختلاس های کلان اش، بامصئونیت تمام در آمریکا به زندگی ننگین اش ادامه میدهد.

رولا غنی در زمان ریاست جمهوری اشرف غنی، به عنوان بانوی اول افغانستان از جایگاه ویژه ای در سیاست افغانستان برخوردارساخته شده و کنترل امور مربوط به زنان را در دست گرفت. درحالیکه در قانون اساسی وقت کشور(کتابچه شیطان» اصلن کدام جایگاهی بنام«بانوی اول» هرگزوجود نداشت.

امااین زن بی کفایت واستفاده جو دراتکا باصلاحیت های پولی بی حد وحصرشوهراش ودست درازی به کود های ۹۱ز و۹۲ ،صاحب دفتری مفشن ومجهز و باتشکیلات متورم و صلاحیت های ویژه در ارگ ریاست جمهوری حکمروایی مینمود.

رولا غنی، بسیاری از پروژه های بزرگ و چند صد میلیون دالری در مورد زنان افغانستان را مدیریت و نظارت می کرد، از جمله میتوان ازپروژه «پروموت» نام برد، که از سوی دولت آمریکا، حمایت مالی می شد!؟

رولاغنی و اعضای فاسد دفتراش چون زهره «یوسف داوود» وشرکاء، متهم به فساد گسترده ی مالی دهها ملیون دالری در این پروژه بودند. چنانچه یکی از عوامل بنیادی ناکامی و عدم موثریت این پروژه بزرگ و چند صد میلیون دالری همین فساد گسترده مالی بود.

پروژه «پروموت»یک برنامه پنج ساله بود که از سال ۲۰۱۴ میلادی از سوی اداره توسعه بین المللی آمریکا (USAID) برای توانمند سازی و ارتقای ظرفیت زنان افغانستان و با هزینه ۲۸۰ میلیون دالر، راه اندازی شد.

هدف ازاین پروژه ظاهرن توانمند سازی زنان در عرصه رهبری، مدیریت، اقتصاد و تجارت و آموزش و پرورش و بهبود وضعیت زندگی حدود ۷۵ هزار زن در افغانستان از طریق کاریابی و زمینه سازی برای اشتغال آنها در دولت و نهادهای خصوصی بوده که بنا برچور عمومی ایکه به سردمداری «بانوی اول» دراین پروٰژه جریان داشت، نتوانست به هیچ یک از اهداف متذکره نایل آید.

اداره بازرس ویژه آمریکا!؟ در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در سال ۱۳۹۷ که سه سال از عمر این پروژه گذشته بود،طی یک گزارش شکلی اظهارداشت که این پروژه ناکام بوده است و پول مالیه دهندگان آمریکا موردحیف و میل قرارگرفته است.

این پروژه که تحت مدیریت رولاغنی اجرا می شد، شهروندان افغانستان از حیف ومیل واختلاس پول های این پروژه بوسیله رولا غنی درجهت اهداف نامشخص انگشت گذاشته و آنرا متهم به فساد دهها میلیون دالر از پول این پروژه کردند.

بی ارتباط نمیدانم وقتی یکی از ژورنالیستها بخاطر تهیه گزارش از کارکردهای پروژه «پروموت» مصاحبه ی را با رولاغنی انجام داده واز جمله چنین سوالی را مطرح نمود که:

«شما به زنان نیازمند چگونه کمک ومساعدت های را انجام میدهید؟ رولاغنی به زبان فارسی شکسته چنین جواب داد: « بطورمثال وقتی بینی زنان بریده شود ما چنین زنان راکمک می کنیم ...»

واشنگتن که باپررویی تمام درحالیکه مسؤول تمام خشونت ها وجنایاتی است که علیه جان، مال وشرف مردم ما ومن جمله زنان میهن مان ارتکاب یافته، میباشد، باوسایل ونیرنگ های آشکاردرحالیکه مشت هایش بازگردیده خود را داهی مهربان تر از مادر به معرفی گرفته، باری دردهه ۸۰ سده گذشته رونالدریگن این قاتل مردم افغانستان بنام حمایت از زنان افغان فتانه«گیلانی» را به آغوش کشیده، زمانی بارک اوباما مژده جمال زاده رابه حیث آوازخوان واینباربانوی بی هویتی چون رینا«امیری» ویا بانوی سوخته ی بنام رولاغنی را یک باردیگر از زباله دان تاریخ بیرون کشیده ومطرح میسازد؛

ولی آنچه مسلم است اینکه که مشت مدعیان دروغین دموکراسی وحقوق بشرامریکایی باز گردیده وهیچکس فریب ادعاهای کذایی وعوامفریبی های جهانخواران وغارتگران واشنگتن وشرکاء را،

 نمی خورند، بخصوص که بعد از دو دهه تجاوز،اشغال، کشتار، ویرانی وغارت کشور، یکبار دیگر همین امریکایی ها، مخلوقات تالبی شان این متعفن ترین زباله های تاریخ بنام امارت تروریستی، تحجرگرا وسیاه اندیش، این فاشیست های قومی ومذهبی ودرنهایت این مردسالاران زن ستیز را برسرنوشت هم میهنان جنگ زده وبخصوص زنان آزاده وبی دفاع ما تحمیل نمودند که با دریغ و درد دراتکاه با «شریعت کور» و«سنت های خرافی» مربوط به بیش از ۱۴۰۰ قبل زنان این نیمی از پیکرجامعه انسانی ما را ازکار، تولید ،آموزش ومشارکت سیاسی حذف نموده وهر روزتا روزدیگر دامنه این فاجعه گسترده تر میشود.!؟

مقالات مرتبط

...

اسپنتا از استراتژیست های اصلی غرب در نظام دست نشانده جمهوری بود. او کرسی استادی در دانشگاه آخن آلمان... ادامه

...

اولین بند مولف کتاب هنر رزم سون تزو کلید فلسفه ای بدست میدهد که جنگ یکی از مسایل جدی وبا آهمیت دولت... ادامه

...

آمریکا اول توسط مجاهدین و آی اس آی و بار دوم به اساس خیانت مستقیم کرزی و آی اِس آی و سی آی اِی و بار... ادامه

...

تعدادی از زنان افغانستان به دعوت از رولا غنی، همسر رئیس جمهور پیشین افغانستان، طی یک نشست در مورد تو... ادامه

...

چرا دادگاه اختصاصی بر بنیاد حقوق بین‌الملل برای رسیدگی به این پرونده های فساد و دزدی دایر نمی‌شود؟ د... ادامه

...

سوال بنیادی اینجاست که حاکمیت تحمیل شده طالبی موجود بوسیله واشنگتن وشرکاء به حیث یک دولت«دیفکتو» ویگ... ادامه

...

مبرهن است كه دموكراسي يا بعباره ساده حكومت مردم از بنيادي ترين اهداف مبارزات سياسي واجتماعي دردنياي... ادامه

...

باختم جنگ دوم جهانی درسال ۱۹۴۵، درعرصهٔ روابط بین المللی تغییراتِ عمده بوجود آمد و شرایط ایجادِ  نظا... ادامه

...

هر پدیده خواه طبیعی یا اجتماعی نیاز به علل و عواملی دارد. تا زمانی که آنها به وجود نیامده و جمع نشده... ادامه

...

​کشور بلا کشیده ی ما افغانستان بیست سال کامل تحت حاکمیت امریکایی - جهادی به یکی از فقیر ترین کشورهای... ادامه

...

چند گاهی است که شهروندان افغانستان با خوف و بیم، دشوار ترین روز های زندگی را آزمایش می کنند؛ زیرا تب... ادامه

...

نیم میلیارد دلار برای هواپیماهای که حدود یک سال پرواز کردند. هتلی 85 میلیون دلاری عظیم که هرگز افتتا... ادامه