می‌خواهم بارديگررییس جمهور شوم!

هدایت حبیب

می‌خواهم بارديگررییس جمهور شوم!

 

دراین روزها درميهن ما رویدادهای زیادی به وقوع پیوسته است. ازجمع آنها يکی هم انتخابات اعضای مجلس نمایندگان است.

این موضوع که همه سنگ وطن پرستی به سینه میکوبند به جایش باشد، هدف کاندید شدن شمار بيشتری بدست آوردن ثروت و قدرت جدید،یا حفظ ثروت و قدرت قبلی است.

تاجاییکه دوستان ازکابل‌ اطلاع میدهند‌ هفته ها باید کارکنان شهرداری مصروف‌ جمع‌ آوری‌ وپاک کاری لوس‌ انباشته شده از فتوهای‌کاندیدان‌باشند.

در رابطه به شفافیت،عدالت، مدیریت‌ درست و عدم انها‌، هیچ نظر مثبتی وجود ندارد‌ .

شاهدان عینی ‌تایید ‌میکنند که از مدیریت ‌ضعیف وسوء استفاده گزاف پولی از جانب گردانندگان انتخابات گرفته تا دستبرد مستقيم زورمندان (دالرسالارـ تفنگسالارـ ترياک سالارـ قبيله سالار) بر آراء و عقايد مردم؛ چنان انتخابات بدنامی را ثبت تاريخ کشور مان نمودند که درتاريخ افغانستان، نظير نداشته است.

 برنامه طوری پیريزی شده بود که بايست اکثريت بيش از ۹۰درصد وکيلان سابقه متعلق به رییس جمهور و تنظيمهای جهادی وافغان ملتیهای قوم پرست وقبيله سالار چوکیهای شورایملی را احرازکنند.  

اما،انتخاباتیکه به مراتب از انتخابات پارلمانی این کشورمهمتر به شمار میآید،برگزاری انتخابات ریاستجمهوری افغانستان است.

سران ائتلاف ملی در حال چانه زنی برای معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شب ها را صبح مینمایند!

اشرف غنی رییس‌ جمهور کنونی افغانستان درگفت و گو بابلومبرگ آمادگی‌اش را برای نامزد شدن درانتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

اوگفته است، یکی از کارهایی که ناتمام مانده، صلح با طالبان است؛ همچنان وی افزود برای پایان جنگ، طالبان باید با حکومت وارد گفتوگوهای مستقیم صلح شوند.

به گفته ژنرالآستیناسکاتمیلرفرمانده آمریکایی نیروهای ناتو درافغانستان به خبرنگار بی بی سی، طالبان خود نیز از ادامه جنگ ۱۷ ساله خسته شده و نشانه ‌هایی برای ورود به مذاکرات سیاسی به ‌منظور کسب صلح مشاهده می‌شود.

آنچه که در سخنان غنی جالب و قابل توجه ديده می شود اين است که وی میگويد: "انتخابات بایدرهبری را بااین اختیار بر سر کارآورد که افغانستان را به جلو ببرد و بحران ۳۹ساله این کشورپایان دهد." اما طبق گزارش سرويس فارسیبی .بی.بی سی:

آقای غنی در حالی نامزدی دوباره خود را اعلام می‌کند که دیروز بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان گزارش داد که کنترل و نفوذ دولت افغانستان از۷۲درصد در عقرب/آبان۱۳۹۴ به ۵۶درصد درسال جاری کاهش یافته است.

اما چشم ديد مردم افغانستان در روستاهای کشورمیرساند که اکنون حکومت شرکت سهامی جهادی ـ افغان ملتی امريکايی، بيشترازچهل درصدخاک افغانستان تسلط برامر تأمين امنيت و سرنوشت مرگبار جان ـ مال و زندگی مردم افغانستان ندارد.

فهميده نمی شود که آقای غنی کدام دستاورد چهارساله اش را به رخ مردم میکشد تا بر مبنای آن از مردم رأی برای رياست جمهوری يک دوره ديگر را مطالبه کند:

ـ  ازکشتاردسته جمعی به شيوه ی نسل کشی فرزندان مردم زحمتکش هزاره ستان؟

ـ از فرستادن طالب و داعش به ولايات شمال و شمال شرق افغانستان و کشتار دسته جمعی در ولايات:فارياب ـ جوزجان ـ سرپل ـ کندز ـ بغلان ـ تخار و بدخشان؟

ـ از تنظيم برنامه ی ترور جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول رياست جمهوری افغانستان که جناب غنی را بارأی پاک بيش از دومليون انسان پيرو راه و رسمش و کمک جان کيری!، به رياست جمهوری افغانستان برکشيد؛ وليک پاداش آن، قتل و کشتار۳۴ تن ازبهترين گارد مسلح ميعتی وی و تبعيد خودش ازکشوربود؛ يک دستاورد ميداند؟

ـاز دستورفرستادن تانک ها وعمليات نظامی بر تظاهرات جوانان دروزيراکبرخان و گذشتن تانک ها از سرسينه ی دانشجويان دانشگاه کابل درچهاراهی زمبق ياد میکند؟

ـ  ازسازماندهی ترور جنرال رازق شهيد، اين دشمن درجه يک جنرال های خون آشام پاکستان ـ داعشيان و طالبان و حاميان آنان و مخالف کرنشهای چاکرمنشانه خودش به اشغالگران؛ به برادران پشتون کشوربحيث آخرين دستاورد با افتخار! يادهانی مینمايد؟

ـ از فرار دسته جمعی جوانان افغانستان ازکشورکه درپنج قاره ی جهان رنج و شکنجه میکشند؛ رهسپارزندانها میشوند وياهم لقمه چرب نهنگ ها دراقيانوس ها میگردند؟

ـ از حدود دو تا سه مليون معتاد که درزيرپل ها شب و روز را در گرمای تابستان و سرمای زمستان سپری میکنند؛ تعريفی برای نجات آنان میدهد؟

ـ از برنامه ی آوردن گلبدين راکتيار، اين قاتل هفتاد هزار شهروندان کابل و پرتاب راکتهای سکر۶۰ او بر فرق شهريان کابل، بدستور ریيس آی. اس. آی، افتخار میکند؟

و سرانجام از فقرـ گرسنگی ـ بی امنيتی و سيه روزی مردم در سراسر افغانستان که از يک روز تا روز ديگر اميد زندگی را از دست داده اند و ميهن مألوف آنان به زندان ابدی شان تبديل شده است؛ چيزی گزارش خواهد داد؛ نه خير، هرگزنه؛!

جناب غنی و باند جنايت پيشه ی ماحولش، آن گونه که چهار سال گذشته دروغ گفتند؛ عوام فريبی کردند؛ همه جنايات مشهود خود را درقالب دفاع ازقوم و قبيله و تبارمکتوم وخاک را برچشم مردم زدند؛ اکنون باری همان شعبده بازی را دنبال خواهد نمود.

ـ ننگ و نفرين ابدی برآنانی که به شکلی ازاشکال ازاين مزدور امپرياليسم جهانخوار امريکا و باند تروريست و تماميت خواه طراز فاشيستی وی در محافل ـ تلويزيون ها و سايت های انترنيتی راست و چپ! حمايت میکنند.   

مقالات مرتبط

...

اسپنتا از استراتژیست های اصلی غرب در نظام دست نشانده جمهوری بود. او کرسی استادی در دانشگاه آخن آلمان... ادامه

...

اولین بند مولف کتاب هنر رزم سون تزو کلید فلسفه ای بدست میدهد که جنگ یکی از مسایل جدی وبا آهمیت دولت... ادامه

...

آمریکا اول توسط مجاهدین و آی اس آی و بار دوم به اساس خیانت مستقیم کرزی و آی اِس آی و سی آی اِی و بار... ادامه

...

تعدادی از زنان افغانستان به دعوت از رولا غنی، همسر رئیس جمهور پیشین افغانستان، طی یک نشست در مورد تو... ادامه

...

چرا دادگاه اختصاصی بر بنیاد حقوق بین‌الملل برای رسیدگی به این پرونده های فساد و دزدی دایر نمی‌شود؟ د... ادامه

...

سوال بنیادی اینجاست که حاکمیت تحمیل شده طالبی موجود بوسیله واشنگتن وشرکاء به حیث یک دولت«دیفکتو» ویگ... ادامه

...

مبرهن است كه دموكراسي يا بعباره ساده حكومت مردم از بنيادي ترين اهداف مبارزات سياسي واجتماعي دردنياي... ادامه

...

باختم جنگ دوم جهانی درسال ۱۹۴۵، درعرصهٔ روابط بین المللی تغییراتِ عمده بوجود آمد و شرایط ایجادِ  نظا... ادامه

...

هر پدیده خواه طبیعی یا اجتماعی نیاز به علل و عواملی دارد. تا زمانی که آنها به وجود نیامده و جمع نشده... ادامه

...

​کشور بلا کشیده ی ما افغانستان بیست سال کامل تحت حاکمیت امریکایی - جهادی به یکی از فقیر ترین کشورهای... ادامه

...

چند گاهی است که شهروندان افغانستان با خوف و بیم، دشوار ترین روز های زندگی را آزمایش می کنند؛ زیرا تب... ادامه

...

نیم میلیارد دلار برای هواپیماهای که حدود یک سال پرواز کردند. هتلی 85 میلیون دلاری عظیم که هرگز افتتا... ادامه