درگرامی داشت ۱۵۳مین سالروز انتشار کتاب سرمایه کارل مارکس


درگرامی داشت ۱۵۳مین سالروز انتشار کتاب سرمایه کارل مارکس

رفقای عزیز!
۱۴ سیپتامبر۱۵۳مين سالروز تولد انتشار " کاپیتال " کتاب سر مایه مارکس است، هریک ما باید تعهد نماییم که حد اقل یکی از آثار اقتصادی مارکس عمدتا " کتاب سرمایه" وامپر یالیسم بالا ترین مرحله سرمایه داری لنین ویا یکی از جزوه های ایشان را مطالعه نماییم، به دلیلی اینکه تنها آموزش مارکس ولنین است که برای ما بصورت بنیادی ماهیت نظام سرمایه داری ،خصوصیت و ماهیت ضد بشری آن را توضیح داده بصورت بنیانی درس می گیریم وما را از توهم و لغزیدن در دام تر قندهای ان نجات میدهد.
رفقا ودوستان! کا پیتال مارکس،که ار ۱۵۳ سال مبارزه بی امان را برعلیه نظام سرمایه داری برای پرده برداشتن از روی ماهیت ضد انسانی وضد بشری آن ادامه داده و ادامه میدهد وثابت نموده که این نظام مانند دیگر نظام های مبتنی بر مالکیت خصوصی بر وسایل تولید، باید و حتمی زوال یابد، وباید از پیش پای بشریت بر داشته شود و هیچگاه این نظام،و رژیم وابسته آن، راه نجات بشریت نیست.

واکنون در قرن ۲۱،که نظام سر مایه داری وارد بحران بزرگ ساختاری وغیر قابل علاج آن شده است، یکبار دیگر پیشبینی های کارل مارکس، و و ا لنین را بخوبی به اثبات میرساند.

هدف کتاب سرمایه توضیح ماهییت نظام سر مایه داری، وایجاد نظام وجامعه که درپی نابودی خویش نباشد، بوده است.

این دلایل است که کارل مارکس وادامه دهنده گان راه او، سوسیالیست ها و کمونیست ها سوسیالیسم را گزینه نجات بشریت در برابر نظام سرمایه داری گزیده اند.

ازاواخر ربع قرن گذشته مشاهده مینماییم، وشاهد آن هستیم که نظام سرمایه داری، درسطح جهان، دارد جهان را به طرف نابودی سوق میدهد.

جلد اول کاپیتال در ۱۴ سیپتمبر ۱۸۶۷، در آلمان به چاپ رسید. ویکی از مهمترین کتاب وآثار کارل مارکس است که در زمان حیات خودش منتشر گردید. ودو جلد بعدی، جلد دوم وسوم آن بعد از درگذشت کارل مارکس ( ۱۸۸۳ – ۱۸۱۸)، توسط دوست ورفیق تمام حیاتش فردریش انگلس تدوین وبچاپ رسید.

فریدریش انگلس فقید یگانه کسی بود که میتوانست دست نوشت های کارل مارکس را بدرستی مطالعه نماید.

در آغاز کار کتاب سرمایه کارل مارکس فکر مینمود که در دوران حیات خویش کار تحریر وتدوین وانتشار هرسه جلد ( کاپیتال ) را میتواند به اتمام بر ساند. به قول (ارنولد روگه )، زمان که کارل مارکس کتاب را اتمام مینمود از فرط خوشی مست میشد.

رفقا ! خواندن کاپیتال توانمندی عظیم را برای ما در مبارزه مان، در افشای ماهیت زالویی سیستم سرمایه داری، واز غلطیدن در دام ترفند های آمپر یالیسم، طوریکه عده زیادی افتیده و گیر مانده، نجات داده، ومیتوانیم قوی ترین استد لال را در دفاع ازعدالت اجتماعی وبر پایی یک نظام غیر سرمایه داری، یعنی سوسییالیستی داشته باشیم.

درغیر آن باور ما را از ماهیت اصلی این نظام، ماهیوی ودرونی می سازد وبه همین دلیل است که کتاب سرمایه از دهه های اخیر قرن ۲۰ مصادف به دوران که چهره ضد بشری نظام بیش از پیش نمایان وبی پرده میگردد، وسیعا در سراسر جهان دوباره خوانی میشود.

زنده باد ایده های کارل مارکس، و و ا لنین !
زنده باد سوسیالیسم!

عارفه و رحمت ایماق .

۲۴ سنبله،/ شهریور ۱۳۹۹

.