پیام شاد باش کمیته فعالین حزب دموکراتیک خلق افغانستان بمناسبت پنجاه وششمين سالروز تأسيس حزب دموکراتيک خلق افغانستان

 

پیام شاد باش کمیته فعالین حزب دموکراتیک خلق افغانستان

بمناسبت پنجاه وششمين سالروز تأسيس حزب دموکراتيک خلق افغانستان

 

       هم میهنان گران ارج، رفقا و دوستان عزیز! 

       پنجا وششمين، سالروز بنیاد گذاری حزب دموکراتيک خلق افغانستان، حزب رزمندگان و جان باختگان آرمانهای والا و انسانی راه آزادی - دموکراسی - صلح – ترقی ـ عدالت و پيشرفت اجتماعی را به شما ميهن دوستان گرامی، از ته دل شاد باش گفته، پیروزی مردم شرافتمند کشور را در مبارزه ی مرگ و زندگی برضد نیروهای ارتجاعی و دهشت افگن (درونی  و بیرونی)، قبيله پرستان تماميت خواه پيرو خط خونين آدولف هيتلر و امپرياليسهای اشغالگر و متحدين منطقه يی آنان، خواهانیم.

همچنان روان پاک همه ی جان باختگان گلگون کفن میهن و رزمندگان حزب مان را، که در طی بيش از چهل سال سپری شده، در پيکارهای سرنوشت ساز دفاع از مادروطن، سردادند؛ ولی سنگر ندادند؛ تکفير شدند؛ مگر تسليم نشدند، شاد می خواهيم و به کلیه معلولین، معیوبین و باز ماندگان با ایمان شهدای راه آزادی - دموکراسی - عدالت - ترقی و پیشرفت اجتماعی درود بی پایان می فرستیم.

رفقا و دوستان گرامی! 

تأسیس ح. د.خ.ا در یازدهم جدی ۱۳۴۳خ( یکم جنوری ۱۹۶۵ترسايی) بر بنیاد خطوط روشن پیکار میهن دوستانه ی نيروهای ملی و مترقی افغانستان بر ضد استبداد و استعمار، یک رویداد بزرگ سیاسی و تاریخی بود، که مردم آزاديخواه ميهن مان را برای نخستین بار، وارد مرحله نوین کار و پیکار انقلابی و شکل گیری تحول های سیاسی بر اساس تفکر مبارزه ی طبقاتی و اندیشه های رهایی بخش ملی پيشرو عصر و کاروان تکامل جامعه ی بشری، نمود. 

آشکار است که در آن برهه ای از تاريخ کشورمان، زحمتکشان ميهن و کلیه نیروهای ملی و دموکراتیک، طرفدار آزادی، صلح، ترقی، عدالت و پیشرفت اجتماعی، ضرورت به میان آمدن یک نهاد سیاسی متشکل، سازمانده و رهبری کننده ی پیکار انقلابی زحمتکشان شهر و ده را به منظور سمت دهی درست و بهتر فعالیت های سیاسی همه وطن پرستان، افغانستان، درجهت تحقق تحولات اساسی و بنيادی دراين سرزمين، با گوشت و پوست خود درک و لمس می کردند.

همین نیازمندی مبرم ذکر شده بمثابه ی ضرورت زمان وحکم آمرانه ی تاريخ بود، که تشکیل ح.د.خ.ا را بخاطر زدودن رنجهای بيکران مردم ستمديده افغانستان، مدلل و مسجل نمود.

ح. د. خ.ا از آغاز مبارزه ی سیاسی، پیوسته برای آزادی، دمکراسی، صلح، ترقی، پیشرفت و عدالت اجتماعی، همزیستی مسالمت آمیز، وحدت و همبستگی مردم ستمکش و با هم برادر افغانستان برپایه ی تساوی حقوق میان همه ی ملیت ها و اقوام باهم برادر و برابر ساکن در سرزمین آزاده و سربلند مان؛با شهامت ودلیری رزمیده و در دفاع و پاسداری از استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور، دربرابر برنامه های شيطانی و اسارت بار ارتجاع داخلی و منطقه، اعم از عرب وعجم و امپرياليسهای غارتگربين المللی پيکار جانبازانه نموده و قربانی های بی شماری داده است.

 بنابران نام ح.د.خ.ا با روند مبارزه ی وطن پرستان افغانستان علیه ارتجاع، استبداد، استعمار، استثمار، امپریالیسم، انواع تبعیض، ظلم و ستم (طبقاتی ـ ملی ـ جنسيتی ـ مذهبی ، استعماری و امپرياليستی)، پیوند نا گسستنی دارد.

بگذار با ارج گذاشتن به سنن پر افتخار مبارزه ی سیاسی دلیر مردان میهن مان، در بزرگداشت از پنجاه و ششمين سالروز ح.د.خ.ا، یکبار دیگر به همرزمان صدیق و وفادار به آرمان های سترگ وانسان دوستانه ی حزب محبوب خویش یاد آوری نماییم، که چراغ خانه مشترک مان( ح.د.خ.ا ؛ ح. ز. ا)، تنها در وحدت وهمبستگی، صداقت و همدلی رزمجویانه همه پیکار جویان انقلابی، تحول طلب و عدالت خواهان واقعی، در راه رهايی ازهمه انواع ستم (طبقاتی ـ ملی ـ جنسيتی ـ مذهبی ـ استعماری...)، فروزان تر و آغوش گرم و پر مهر آن گرم تر و پر محبت تر خواهد بود. 

ـ برافراشته باد پرچم گلگون حزب دموکراتيک خلق افغانستان( حزب زحمتکشان افغانستان)!

ـ به پيش بسوی وحدت باهمی و انجام وظايف بزرگی که زمان در برابرمان قرار داده است!

کميتۀ فعالين

ح. د.خ. ا

 

مقالات مرتبط

...

اجازه دهید این جانب حریف "حریف" بهترین درودهای صمیمانه خود و رفقای رهبری کمیته فعالین حزب دموکراتیک... ادامه

...

       جنبش دادخواهی،عدالت محور، انقلابی، دموکراتیک و مردمی افغانستان،یکی از بهترین های خود را از دس... ادامه

...

          در این روز ها افزون بر حمله های انتحاری و انفجاری؛ ماین گذاری و انفجار موتر بمب ها و ماین... ادامه

...

طوری که به همگان مبرهم است؛ جنبش بین المللی زنان یک بخش مهم مبارزه ی جهانی برضد جنگ و جنگ افروزی و ت... ادامه

...

پنجا وششمين، سالروز بنیاد گذاری حزب دموکراتيک خلق افغانستان، حزب رزمندگان و جان باختگان آرمانهای وال... ادامه

...

يازده سال پيشترازامروز، کميتۀ فعالين حزب دموکراتيک خلق افغانستان، طرح «خطوط اساسی اهداف مرامی وبرنام... ادامه

...

بیش از پنج دهه ازحيات سياسی ح. د. خ. ا، اين گردان انقلابی و پيشتاز مبارزات دادخواهانه مردم افغانستان... ادامه

...

اجازه دهيد تا صميمانه ترين تبريکات و شادباشهای خود وسايراعضای صادق و معتقد به آرمانهای ولا و انسانی... ادامه

...

با اندوه بی پایان خبر آمد که بانو خدیجه خرسند یکی از آموزگاران سابقه دار در آموزشگاه های شهر کابل،... ادامه

...

امروز مصادف است با رويداد بزرگ تاريخ ساز ششم جدی 1358 خ؛ روز سرنگونی مرگبار حاکميت و فرمانروايی حفيظ... ادامه

...

درود به رفقای گرامی، همرزمان شرکت کننده در این روز تاریخی، یاد بود جاودانه شدن رفیق ادامه

...

         و باز در نبرد هیجان انگیز مرگ و زندگی، مرگ یکی از بهترین ها را از ما گرفت و رهروان راه رهای... ادامه