تغیرمسیر ناگهانی واشنگتن به سمت کاراکاس - ونزو ئلا

تغیرمسیر ناگهانی واشنگتن به سمت کاراکاس - ونزو ئلا

پیش زمینه این تغیر ناگهانی سیاست واشگتن در قبال دولت نیکلاس مادورو، جنگ اوکراین، و تحریم های وضع شده بر علیه روسیه است که اکنون دامن گیر خود امریکا و متحدین ار وپایی آن، بخصوص در تهیه انرژی شده است.
چکیده:
ـ با این سفر هیئت با لارتبه وزارت خارجه امریکا،بایدن نیکلاس مادورو رابرسمیت شناخت.
ـ امریکا وونزوئلا در مورد تامین انرژی مورد نیاز امریکا ملاقات کردند.

ـ این اتفاقات در زمان کوتاه بمثابه یک (ملو دراما) ، کمیدی وار، زمان رخ داد که یک هواپیمای از واشنگتن، ومیامی عبور کرده مسیر خودرا در فرود گاه بین المللی( ماکتیا)، کاراکاس-ونزو ئلا به پایان رسانید، جای که طبق گزار شات هیئتی از مقا مات امریکایی مورد استقبال دولت ونزو ئلا قرار گرفت.
تفصیل:
در حالیکه بخصوص از سال 2018 بدینسو، ایالات متحده امریکا دولت قانونی، ومنتخب ونزو ئلا به رهبری نیکلاس مادورو را برسمت نمی شناخت،درعوض خوان گوایدو،عروسک امریکایی را بحیث رئیس جمهور موقت ونزوئلا برسمیت می شناخت،و اتحاد یه ارو پا نیز سیاست واشنگتن ر ا دنبال کرد، اکنون در مدت کوتاه واشگتن- اداره جو بایدن تغیر میسر داده، با سفر هیئت بالارتبه به آنکشور، در حال مذاکره با دولت ونزوئلا است. این در حقیقت بر خلاف ادعا های قبلی واشنگتن، اکنون عملا دولت ونزوئلا را برسمت شناخت.
روز دوشنبه 7 مارچ ( به وقت محلی)، کاخ سفید ، مذاکرات یک هیئت امریکایی با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزو ئلا را تا ئید کرد. سخنگوی کاخ سفید، جینیفر ساکی، نیز به روز دوشنبه مذاکرات هیئت امریکایی را با نکلاس مادورو رئیس جمهور ونزو ئلا تائید کرد، که هیئت امریکایی در کارا کاس با نیکلاتس مادورو ملاقات نمود. ما دورو نیز، دید ار مقات ار شد وزارت خارجه امریکا با او را تائید کرد.
سخنگوی کاخ سفید گفت محور مذاکرات تامین انرژی مو رد نیاز واشنگتن از ونزو ئلا بود. تا اکنون در مورد نتایج مشخص این دیدار چیزی منتشر نگردیده است. این در حالیست که ونزو ئلا، از جمله متحدین استراتیژیک مسکو در برابر واشنگتن ومتحدین آن است.
واشنگتن ومتحدین ارو پایی آن تحریم های شدید، از جمله منع واردات انرژی از روسیه که نقش اساسی در ثبات تهیه انرژی در جهان، بویژه در امریکا، وارو پا دارد، اکنون دامان امریکا و متحدین اتحاد یه ارو پایی ، شامل کشور های ارو پای شرقی آنرا گرفته که شدیدا به واردات انرژی به روسیه نیاز دارند، و اکنون در صدد مفر های عبور از این بحران هستند.
نیکلاس مادو رو در یک مصاحبه تلویزیونی توضیح داد که مذاکرات در کاخ ریاست جمهوری آن کشور" میرا فلورس"، تقریبا دوساعت به طول انجامید، «محرمانه وصمیمانه»، و «دیپلماتیک» بود. مادورو تا کید کرد که مهم بود که «ما در در مورد موضو عاتی که مورد توجه و، علاقه بیشتر ونزو ئلا است، در مورد صحبت کنیم».
درآخیر هفته گذشته، رسانه های امریکایی گزار ش های را منتشر کردند، که دولت امریکا با تحربم واردات نفت روسیه، واردان نفت از ونزو ئلا را بر سی میکند.
کلام پایانی:
واشنگتن سالهاست که تحریم های خفه کننده ، از جمله ممنو عیت تجار ت نفت را بر علیه کاراکاس وضع کرده است.با این تغیر ناگهانی واشنگتن، در نطر دارد تا واردات نفت از ونزوئلا را جا گزین روسیه نماید. واشنگتن قصد د ارد تا مادورو را از متحد استراتیژیک اش، روسیه جدا نموده، فدراسیون روسیه،- پوتین را از نظر واشنگتن، بیش از پیش منزوی کند.
ایالات متحده امریکا، از سالهای 1998 پیروزی انقلاب بولیواری به رهبری فر مانده هوگو چاویز، پیوسته در صدد بر انداختن دولت مردمی بولیواری، از طریق راه اندازای کو تاها، حتی قصد ترور رهبران آن بوده است.
آیا ونزو ئلا - مادور، به این حلیه گری،و شیادی امپر یالیسم امریکا فریب خواهد خورده، در تله آن گیر خواهند افتاد؟
انکشافات بعدی به آن محک خواهد زد.
تهیه کننده: عارفه ورحمت ایماق.
8 مارچ برابر به 17 حوت / اسفند

مقالات مرتبط

...

اگر با دیدن هر بی عدالتی بدنت از خشم به لرزه می افتد. پس یکی از رفقای من هستی ادامه

...

پنجاه سال پیش، در ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳، در شیلی اتفاقی رخ داد که جهان را به شدت تکان داد. در نتیجه یک کود... ادامه

...

کوبا از حضور گسترده هیأت‌های نمایندگی از همه قاره‌ها در اجلاس هاوانا استقبال می‌کند: دیدگاه مشترکی د... ادامه

...

خوان گابریل والدس، سفیر شیلی در ایالات متحده از دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواست، اندکی قبل... ادامه

...

دیدگاه های دوازده کشور مستقل آمریکای جنوبی در حال نزدیک شدن به هم است. ادامه

...

خوان گوایدو" سیاستمدار مخالف دولت ونزوئلا و رئیس‌جمهوری خودخوانده سابق این کشور، پس از ترک ونزوئلا و... ادامه

...

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به شدت از شرایط مجوزهای ایالات متحده برای تجارت با شرکت های دولتی... ادامه

...

مجسمۀ برنزی سه متری فیدل کاسترو رهبرکاریزماتیک وانقلابی خلق کوبا اخیرأ در میدان فیدل کاسترو در منطقه... ادامه

...

این هفته میگل دیاز کانل، رئیس جمهور و دبیر اول حزب کمونیست کوبا وارد روسیه شد. سفر او به عنوان بخشی... ادامه

...

دوست و دشمن گواهی میدهند لولا یک شخصیت تاریخی برای برزیل است، او نه تنها اولین رئیس جمهور منتخب دموک... ادامه

...

لوئیس ایناسیو «لولا» داسیلوا نیم قرن پیش وارد عرصۀ سیاست شد و اکنون در سن ۷۷ سالگی برای سومین بار به... ادامه

...

نسل کنونی ونسل های بعدی انقلاب، بخصوص در کشور های جهان سومی ساخته شده از طرف استعمار و آمپر یالیسم ب... ادامه