اسناد افشا شده جنگ افغانستان، کاملا مشابه جنایات امریکا درویتنام است

گزیده ی از آرشیف:

نویسنده گان:

عارفه ایماق و رحمت ایماق

 اسناد افشا شده جنگ افغانستان، کاملا مشابه جنایات امریکا درویتنام است

#War in Afghanistan, US imperialism.The Afghanistan Papers Are an Eerie Reminder of Vietnam war.

اوراق افغانستان، یاد آوری اوراق پنتاگون درویتنام، جنایات وفجایع، ونسل کشی درافغانستان را افشأ مینماید.

اسناد افشاشده در مورد افغانستان (اوراق افغانستان)، اوراق پنتاگون: جنایات وفاجعه در نتیجه جنگی است که از ۱۱ سپتامبر، اشغال نظامی مستقیم افغانستان آغاز و همه بر مبنای جعلیات و دروغ انجام شده  و تا هنوز ادامه دارد.

به دولت وحدت ملی (فاجعه ملی) به رهبری محمد اشرف غنی وعبد الله عبدالله!

 شما جنایتکاران جنگی قاتل مردم افغانستان هستید. شما طی این سالهای جنایت و جینوساید اشغالگران، قتل وویرانی مردم افغانستان و این کشور را برای حفظ قدرت غیر مشروع تان، آنرا قانونی ساخته اید. نه تنها اشغالگران به رهبری آمپر یالیسم آمریکا مسئول این جنایت است، بلکه شما نیز مستقیما شریک این جنایت درحق مردم ما هستید. همه جنایات خود تان واشغالگران را از مردم افغانستان پنهان نموده اید. شما دیگر حق ندارید که خود تان را بر ملت افغانستان تحمیل نمایید، وباید به محاکمه کشانیده شوید.

اسناد محرم افشاد ناشده درمورد جنگ افغانستان که بروز دوشنبه،۱۰ نوامبر۲۰۱۹ از طرف روزنامه واشنگتن پست که جواز قانونی نشرآنرا بعد از سه سال تحقیق، در نتجه مصاحبه ها با ۴۰۰ تن از افسران امریکایی، بشمول افسران عالی رتبه آن، شامل افراد نظامی، استخباراتی وسیاسی امریکا بدست آروده  و در بیش از۲۰۰۰ صفحه مستند نموده اند، بیانگر آن است که طی مدت ۱۹ سال اشغال مستقیم افغانستان، که در آن حد اقل سه رئیس جمهور امریکا، جورج دبلیو بوش (پسر)، بارک حسین اوباما و دونالد ترامپ در افغانستان٬ ۳ دست نشانده ی جنایتکار شان هر یک حامد کرزی، محمد اشرف غنی احمد زی و عبدالله عبدالله، افغانستان و مردم آنرا در یک جنگ جنایتکارانه که همه بر مبنای دروغ وافترا به بهانه،" مبارزه برعلیه تروریزم؟"، اعمار (!) مجدد افغانستان، دموکراسی، حقوق زنان و،... به ویرانه تبدیل نموده  وصد ها هزار تن را کشته و یا زخمی و معلول نموده؛ وزیر ساخت های کشور را نابود نکرده اند؛ و مرتکب جنایت بشری، جنایت بر علیه مردم افغانستان شده واز این اداره دست نشانده خود که سر تا پا٬ غرق در أنواع فساد و جنایت است٬ خلاف همه ارزش های بشری و در راستای منافع چندین جانبه ی خویش٬ حمایت نموده و می نمایند.

طی این مدت زمان، تحت نام دروغین مبارزه با تروریزم، کشور عزیز مان را آگاهانه و بگونه ی پلانی٬ به لانه ترورستان طالبی – داعشی٬ تبدیل نموده اند،؛ و بر مبنای بیانات و اظهارات خود شان٬ اکنون قریب به نصف خاک افغانستان تحت تسلط گروه های ترورستی یاد شده٬ قرار دارد.( به نقشه افغانستان نظر بیندازند).

طی اسناد منتشره رسمی فاش میشود که {حد اقل} به تعداد ۱۵۷۰۰۰ تن شهروندان کشور مان و طالب ها٬ طی مدت اشغال٬ جانهای شانرا از دست داده اند. از جمله جان باخته ها ۴۳۰۷۴ تن غیر نظامی، ۶۴۱۲۴ تن نیرو های امنیتی افغانی و۴۲۱۰۰ تن از اعضای گروه طالبان گفته شده است.

در گزارش همچنان گفته میشود که به تعداد ۷۲۹۵ اتباع خارجی که از جمله آن ۳۸۱۴ تن شان پیمان کاران امریکایی؛ ۱۱۴۵ تن از نیرو های ائتلاف و ۲۳۰۰ تن شان نیرو های آمریکایی در افغانستان، بقتل رسیده اند.

مگر در مورد تلفات غیرنظامیان و نیرو های امنیتی افغانی که فوقن امار داده شده٬ قطعا حقیقت ندارد؛ چونکه رقم تلفات این دو٬ چندین برابر بیشتر از آمار داده شده است؛ به عبارت دیگر٬ تعداد جان باخته های یاد شده٬ تیغه بلندی از یک کوه بزرگ یخ می باشد.

گفتنی است که مسئولیت تمام این جنایات جنگی به دوش رهبران ایالات متحده امریکا، بوش پسر، بارک أوباما٬ دونالد ترامپ و همه گماشتگان وفادار و نوکران وطنی امپریالیسم امریکا چون حامد کرزی، اشرف غنی، عبدالله عبدالله  و سایر اراکین ارشد سیاسی و نظامی؛ و در یک سخن٬ به دوش همه حکمرانان وجدان باخته ی این دولت مزدور با ایزاد سر دسته گان باند های جهادی و جنگ سالاران عدالت ستیزدر افغانستان بوده و می باشد.

چرا جنگ در افغانستان پایان نمی یابد، هدف امریکا ازادامه این جنگ و حضور نظامی آن چیست؟

-------------------------------------------------------

در۱۹ سال جنگ بی پایان امریکا، بر علاوه اهداف اقتصادی استراتیژیک، هدف اصلی ادامه حضور نظامی آن در افغانستان واستفاده آن برای "ناوبرزمینی"، پایگاه نیروی هوایی و دیگر پایگاه های آن، در جنگ احتمالی اتحادیه ی کشور های امپر یالیستی به رهبری امریکا با چین، روسیه ویا ایران میباشد.

همزمان با آن، دوام دزدی، غارت و چپاول منابع معدنی زیر زمینی و سر زمینی افغانستان، از قبیل، اورانیوم، مقا دیر عظیم لیتیوم که برای اشغالگران بسیار با ارزش است؛ طلا، نقره٬ کبالت، مس، ذخایر عظیم آهن، سرب، زغال سنگ، گاز٬ نفت، باریت ( باریت سلفاید )، زمرد، لاجورد ومواد دیگری که برای فنا آوری تکنولوژی شان ضروری است، میباشد.  (به نقشه سروی معادن افغانستان توسط تیم جیولوجست های پنتاگون نظر بیندازند).

اسناد فروان در دست است که امریکایی ها  و انگلیس ها، به استخراج دزدانه وغیر قانونی منابع کشور ما طی سالهای اشغال کشور مبادرت ورزیده و تا اکنون ادامه دارد.

گذشته ازاین، استراتیژی واشنگتن، عبارت از کنترول برآسیای میانه  و حوزه کسپین  ومنابع نفتی آن است که سالیان متمادی آزمندانه  و جنایتکارانه بدنبال دسترسی وغارت آن هستند.

هدف واشنگتن ازادامه اشغال نظامی  ومستعمره نگهداشتن (مستقیم و یا غیر مستقیم) این کشور٬ کنترول بر(اوراسیا) است؛ آنچه که یکی از چهره های جنایتکار امپریالیسم امریکا، مشاور امنیت دوران رونالد ریگان، زبگنیو برژنسکی٬ این کشور را "مر کز قدرت جهانی خواند" که از جرمنی، لهستان، در شرق از طریق روسیه، چین، اوقیانوس آرام، خاور میانه و تاشبه قاره هند گسترش می یابد. و مرکز اتصال و یا "هاب - Hub" آن افغانستان است.

مسئله دیگری، کشت و تولید وقاچاق مواد مخدره مانند هیرویین و حشیش (Cannabis) در افغانستان است، که امپر یالیسم امریکا از لحاظ تاریخی به آن علاقمندی  وعشق جنون آمیز دارد؛ در سالهای ۱۹۷۸، با ایجاد گروه های ترورستی جهادی، لابراتوار های تولید مواد مخدر را٬ در سر حدات پاکستان و افغانستان، تحت نظر مستقیم ساز مان «سیا» ایجاد نمود.

افغانستان کنون بییش از ٪۹۰ هیرویین جهان را٬ آنهم زیر نظارت و حمایه تفنگداران امریکایی٬ تولید مینماید؛ مضحک است که با وصف موجودیت این واقعیت تلخ و آشکار در مورد تولید و دزدی و قاچاق مواد مخدر توسط امپریالیسم امریکا٬ افغانستان را در این سالهای اشغال، از لست تولید کننده گان مواد مخدره، بیرون نمودند.( تصویر سر بازان امریکایی در میان مزارع کوگنار در افغانستان را مشاهده نمایند).

امپر یالیسم امریکا، سالانه صد ها ملیارد دالر از این مدرک عاید بدست آورده ودر وال استریت، مر کز مالی آن٬ سرازیر میشود؛ همچنان ازاین عملکرد جنایتکارانه وغارتگرانه ی امریکا، دولت دست نشانده و فوق العاده بد نام و گندیده ی افغانستان نیز٬ از طریق تمویل بخشی از بودجه ی مالی اش توسط امریکا٬ استفاده می کند.

دولت پوشالی و مزدور افغانستان، تا رده های بالایی٬ از جمله، وزرای کابینه، وکیل های پارالامان نام نهاد ...تا ارگ نشینان و صلاحیت داران قصرسپیدا٬، والی ها (استانداران)، جنرالان نام نهاد ارتش، منسوبین فاسد نیروهای امنیتی...هر کدام به نوبه ی خویش دارای باند های مافیایی بوده و در قاچاق مواد مخدر دست داشته و عواید نا مشروع و فراوانی از این طریق٬ به دست آورده و می آورند...

تذکر: در نقشه افغانستان، ساحات رنگ سبز در تسلط تروریستان و یامورد منازعه است؛ ساحه ی رنگ سیاه در کنترول دولت؛ وساحه روشن، تحت تسلط گروه تروریستی طالبان است.

منابع تصاویر: واشنگتن پست / کونترپنچ.

رحمت ایماق وعارفه ایماق.

۲۲ قوس / آذر / لیندی ۱۳۹۸

مقالات مرتبط

...

از مدتی است که اتاق فکری امریکا (کانون نظم نوین جهانی) با تجارب بدست آمده از حمایت بیدریغ مالی و تسل... ادامه

...

شکست در سیاست خارجی: ایالات متحده در حال کار بر روی یک طرح تسلیم است. ادامه

...

هنری کیسینجر سیاست‌مدار، نظریه پرداز مشهور سیاست خارجی آمریکایی، وزیر امور خارجه پیشین این کشور و مش... ادامه

...

شاید انتخابات ریاست جمهوری آینده در امریکا تبدیل به زلزله ای شود که هنوز نمی توان قدرت تخریب و "ریشت... ادامه

...

شبکه تلویزیونی اسپانیایی‌زبان تله‌سور در گزارشی آورده است: یک خاورمیانه‌ درگیر آتش جنگ، برای آمریکا... ادامه

...

هرگاه به ارزیابی تاريخ کشور ایالات متحدهٔ امريكا بپردازیم، درمی یابیم که این کشور بيش از هرکشور دیگر... ادامه

...

یازدهم سپتامبر ۲۰۲۱ روزی که بطرز معما برانگیز ایالات متحده آمریکا،اماج حملات تروریستی قرارگرفت و باز... ادامه

...

باید قاطعانه در برابر شکار جادوگران نژادپرستانه و ضد کمونیستی مقاومت کنیم و به ایجاد یک جنبش صلح بین... ادامه

...

در قرن بیست و یکم و در عصر مدرنیسم و اوج سرمایه داری، هیچ دولت در جهان میثاق‌ها و قوانین جهان‌شمول ب... ادامه

...

بیست سال حضور امریکا در افغانستان، تحت نظریه ژئوپولیتیکی نظم نوین جهانی، افغانستان را به کانون داغ س... ادامه

...

پروسه محاکمه دونالد ترامپ ریس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا به تاریخ ۳۰ مارچ ۲۰۲۳ آغاز گردید و پرو... ادامه

...

در حالی که جهان بیستمین سالگرد جنگ عراق را به یاد می آورد، مقامات غربی تلاش کرده اند تا اثرات مخرب ا... ادامه