گزارش اجلاس گروه ۷۷ و چین در کوبا

گزارش اجلاس گروه ۷۷ و چین در کوبا

کوبا از حضور گسترده هیأت‌های نمایندگی از همه قاره‌ها در اجلاس هاوانا استقبال می‌کند: دیدگاه مشترکی در مورد تشخيص وضعیت بین‌المللی.
ترجمه مجله هفته
کوبا از حضور گسترده هیئت‌های نمایندگی از همه قاره‌ها در اجلاس گروه ۷۷ و چین، که دیروز در هاوانا آغاز به کار کرد، استقبال می‌کند.
رودولفو بینیتس، مدیر کل امور چندجانبه و حقوق بین‌المللی وزارت امور خارجه کوبا، در کنفرانس خبری در حاشیه اجلاس گفت که این رویداد با حضور ۱۱۴ کشور، طبق ارقام اولیه، افتتاح شد و احتمال افزایش تعداد شرکت‌کنندگان وجود دارد.
بینیتس تأکید کرد که تا کنون ۱۰۰ هیئت نمایندگی در فهرست سخنرانان اجلاس ثبت نام کرده‌اند، که نشان‌دهنده “علاقه زیادی به مشارکت و سخنرانی” است. به همین دلیل لازم بود تغییراتی در برنامه ایجاد شود، از جمله عدم توقف در طول ناهار، به منظور شنیدن حداکثر تعداد مشارکت‌ها.
وی همچنین خاطرنشان کرد که بحث‌هایی که در جلسه عمومی انجام شد “بسیار عمیق و موضوعی” بود، که بازتاب‌دهنده سطح بسیار بالای “آگاهی سیاسی اعضای گروه” است. وی افزود که احساسات وحدت، همبستگی و همکاری نیز در بین اعضای گروه حاکم است.
بینیتس یادآور شد که بین هیئت‌های نمایندگی دیدگاه مشترکی در مورد تشخيص وضعیت بین‌المللی فعلی وجود داشت، علاوه بر نزدیکی زیاد در تعیین اقدامات ممکن و ضروری برای “مواجهه با مشکلات جدی” که بر توسعه پایدار در کشورهای عضو گروه تأثیر می‌گذارد.
وی همچنین تاکید کرد که بر سر این نکته که ساختار مالی بین‌المللی فعلی منسوخ شده است، از سوی نمایندگی همه کشورها توافق وجود دارد و و ساختار بین‌المللی نوین باید “مطالبات مشروع کشورهای در حال توسعه را برآورده کند”.
وی گزارش داد که در طول بحث، تعداد زیادی پیشنهاد ارائه شد، از جمله احیای اتحادیه علوم، فناوری و نوآوری جنوب، که امکان “تقویت پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و تقویت زنجیره‌های تولید” را فراهم می‌کند که به کاهش وابستگی به بازارهای غربی کمک می‌کند.
وی همچنین اشاره کرد که پیشنهاد شده است که گفتگو بین سازمان‌های علمی در جنوب تقویت شود، قواعد و دستورالعمل‌های جامعه علمی و فناوری تقویت شود، و پلتفرم‌های فناوری در زمینه‌های مختلف از جمله سلامت، محیط زیست و ایمنی غذایی ایجاد شود.
اعضای گروه همچنین پیشنهاد کردند که در تدوین شبکه‌ای از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی که تبادل دانش بین اعضای گروه ۷۷ را تقویت می‌کند، پیشرفت حاصل شود.
اعلام روز ۱۶ سپتامبر به عنوان روز علوم، فناوری و نوآوری در جنوب، یکی دیگر از پیشنهاداتی بود که به طور گسترده پذیرفته شد.

این دیپلمات به نمایندگی از مردم و دولت کوبا، از بسیاری از هیئت‌های نمایندگی که مخالفت خود را با تحریم اقتصادی، تجاری و مالی جنایتکارانه ایالات متحده ابراز کردند، تشکر کرد.
پیشتر، رئیس جمهور کوبا، میگوئل دیاز-کانل، در افتتاحیه اجلاس گروه ۷۷ و چین در هاوانا، خواستار افزایش سطح رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی در جهان و سرمایه‌گذاری در عوامل ضروری برای دستیابی به یک نظام جهانی جدید شد.
در همین راستا، پیش‌نویس بیانیه پایانی اجلاس گروه ۷۷ و چین، خاطرنشان کرد که کشورهای جهان جنوب با چالش‌هایی روبرو هستند که توسط نظام اقتصادی بین‌المللی غیرعادلانه ایجاد شده است. این بیانیه همچنین تأکید کرد که نیاز فوری به اصلاح جامع نظام مالی چندجانبه و اتخاذ رویکردی جامع‌تر و هماهنگ‌تر وجود دارد.

مقالات مرتبط

...

اگر با دیدن هر بی عدالتی بدنت از خشم به لرزه می افتد. پس یکی از رفقای من هستی ادامه

...

بیش از شش ماه پیش، در پایان گفت‌وگوهای هشت ساعته در کرملین، رئیس‌جمهور پوتین و رئیس‌جمهور شی ادامه

...

پنجاه سال پیش، در ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳، در شیلی اتفاقی رخ داد که جهان را به شدت تکان داد. در نتیجه یک کود... ادامه

...

کوبا از حضور گسترده هیأت‌های نمایندگی از همه قاره‌ها در اجلاس هاوانا استقبال می‌کند: دیدگاه مشترکی د... ادامه

...

خوان گابریل والدس، سفیر شیلی در ایالات متحده از دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواست، اندکی قبل... ادامه

...

چین در بحبوحه تحقیقات رشوه، رئیس نیروی موشکی را جایگزین کرد. ادامه

...

بيست وسومین نشست سازمان همکاری شانگهای، بتاریخ چهارم جولای 2023 ازطریق ویدیو کنفراس به میز بانی نرند... ادامه

...

دیدگاه های دوازده کشور مستقل آمریکای جنوبی در حال نزدیک شدن به هم است. ادامه

...

خوان گوایدو" سیاستمدار مخالف دولت ونزوئلا و رئیس‌جمهوری خودخوانده سابق این کشور، پس از ترک ونزوئلا و... ادامه

...

چرا آمریکا در ایجاد اغتشاش در ایران اینقدر عجله دارد؟ و چرا توافق ایران و عربستان ناقوس پایان سلطه د... ادامه

...

مذاکرات رسمی روسیه و چین به عنوان بخشی از سفر شی جین‌پینگ به روسیه ۲۱ مارس، در کرملین انجام ش ادامه

...

ایران و عربستان سعودی ترک مخاصمه کردند و برای برقراری روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند. این توافق در... ادامه